آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

پاسخ شورای نگهبان به اصلاح طلبانی که برای تایید صلاحیت رایزنی می کنند چیست؟/ از زبان خباز بخوانید



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

محمدرضا خباز درباره رایزنی های برخی اصلاح طلبان با اعضای شورای نگهبان برای تایید صلاحیت در انتخابات پیش رو گفت که پاسخ های حقوقدان های شورای نگهبان تقریبا مشابه بوده است.

معاون پیشین امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور چند روز پیش میهمان کافه خبر بود و در بخشی از سخنانش درباره رایزنی برخی اصلاح طلبان با اعضای شورای نگهبان گفت. او تاکید کرد که این اقدام به صو رت فردی انجام می شود و اینطور نیست که مجموعه‌ای از اصلاح‌طلبان ماموریت داشته باشند تا با اعضای شورای نگهبان مذاکره کنند. خباز همچنین گفت که این گفت و گوها بیشتر با حقوقدان های شورای نگهبان صورت گرفته است.

خباز درباره نتیجه این مذاکرات گفت: از چند نفر خبر دارم البته مصادیقش را نمی‌گویم اما پاسخ حقوقدان‌های شورای نگهبان تقریبا مشابه است؛ می‌گویند که کسانی را که رد کرده‌ایم، بر اساس استناداتی بوده است. بنابراین از نظر ما همچنان رد است و کسی را که تایید کرده‌ایم، همچنان از نظر ما تایید شده است؛ مگر اینکه برای هر کدام از این گروه‌ها عکسش ثابت شود و دلیلی بیاورند که تشخیص اولیه ما تشخیص درستی نبوده است. به این رویه از فقهی «استصحاب» می‌گویند.

او همچنین درباره دلایل این رایزنی ها اظهار کرد: این افراد در دوره‌های گذشته رد شده‌اند و حالا می‌خواهند بررسی کنند که آیا نظر شورای نگهبان همان نظر سابق است یا عوض شده است. آیا ستادهایش را تشکیل دهد؟ آیا رایزنی‌هایش را انجام دهد و آیا دوباره دوستانش را گرد شمع وجود خودش جمع بکند یا خیر؟

وی ادامه داد: این کارها به ویژه در شهرهای کوچک ضروری است، در این شهرها کسی که می‌خواهد کاندیدا شود ابتدا متنفذین محل را می‌بیند و اگر آنها به کاندیدا قولی بدهند احتمال اینکه قولشان را بشکنند خیلی کم است. بنابراین کسانی که رد شده‌اند اما فکر می‌کنند رد شدن آنها قابل ترمیم است یا موجه نبوده است، درصدد اصلاح امور برمی‌آیند. به این صورت که اگر به فقهای شورای نگهبان دسترسی داشته باشند با آنها و در غیر این صورت با حقوقدان‌های شورا رایزنی می‌کنند. دسترسی به حقوقدانها راحت‌تر است، آنها در راهروهای مجلس رفت و آمد دارند و نمایندگان ادوار نیز هر لحظه که بخواهند می‌توانند با کارت نمایندگی ادوار خود وارد مجلس شوند. در راهروها حقوقدان‌ها را می‌بینند و دوباره خود را عرضه کرده و می‌گویند من فلانی هستم و به این دلیل رد شده‌ام اما مستندات جدیدی دارم، حال من کاندیدا بشوم یا خیر.

 

اخبار سیاسی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------