آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

سخنگوی دولت: صداوسیما از ظریف دعوت کرده بود/ جناحی عمل نکنید



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: برنامه ششم توسعه از سوی دولت یازدهم آماده شدهو ظرف دو هفته آینده به مجلس می‌رود.

محمدباقر نوبخت عصر امروز در حاشیه جلسه شورای اداری استان سمنان که با حضور استاندار سمنان، معاونان استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در سالن تأمین اجتماعی استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: مقدرات کشور هم برای سال آینده و هم برای چشم‌اندازی دورتر در حال تدوین بوده و این فرصت را خواهیم داشت تا برنامه رئیس‌جمهوری را برای پنج سال آینده به همه کشور منعکس کنیم و آن بخش از احکام و مجوزهایی را که برای اجرای برنامه دولت نیاز داریم، از مسیر تقنینی و مجلس شورای اسلامی دریافت کنیم.

نوبخت اضافه کرد: همه موارد برنامه دولت نیاز به دریافت مجوز از مجلس شورای اسلامی را ندارد و هیئت دولت با اختیارات قانونی خود می‌تواند بسیاری از احکام و مجوزها را خود صادر کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افزود: حتی دستگاه‌های اجرایی و وزارت‌خانه‌ها نیز در پاره‌ای از موارد نیاز ندارند تا از هیئت وزیران اجازه بگیرند و دارای اختیاراتی هستند که بر اساس آن می‌توانند عمل کنند.

نوبخت تصریح کرد: برای اجرای برنامه دولت، فقط آن دسته از احکامی که نیاز بوده تا قانون‌گذار به دولت مجوز دهد، به مجلس خواهیم برد؛ اما برنامه دولت بسیار جامع و گسترده‌تر است.

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: در مدتی که از عمر خدمتی دولت می‌گذرد، برای توسعه که نیاز به برنامه دارد، از دولت قبل برنامه‌ای تحت عنوان برنامه پنجم توسعه در اختیار ما بود و این برنامه، بودجه‌های سالانه را مشخص می‌کند که از قبل طراحی، تعریف و به دولت جدید تحویل شده بود.

نوبخت افزود: برنامه ارائه‌شده و قانون متناسب با نیازهای توسعه‌ای جامعه نبود و باید منتظر می‌ماندیم تا این برنامه به کار خود پایان دهد و برنامه پنجم توسعه تا سه ماه آینده به پایان راه خود می‌رسد.

وی تصریح کرد: برنامه ششم توسعه از سوی دولت یازدهم آماده شده و ظرف یکی دو هفته آینده به مجلس می‌رود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افزود: دولت در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: در کنار همه اقدامات دولت، تحریم‌ها برداشته شده و کشور امروز می‌تواند در شرایط پساتحریم برنامه‌های توسعه‌ای خود را اجرایی کند و برنامه ششم توسعه از کمتر از سه ماه آینده یعنی از ابتدای سال 1395 اجرایی خواهد شد.

نوبخت ادامه داد: ارائه این برنامه بدین معنا نیست که می‌خواهیم همه معضلات و مشکلاتی را که از زمان خلقت حضرت آدم (ع) تا امروز در کشور وجود داشته است، ظرف مدت پنج سال برطرف کنیم و باید ابتدا به اولویت‌بندی فعالیت‌ها توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اینکه دولت بگوید در برنامه ششم توسعه همه مشکلات کشور را برطرف خواهد کرد و همه چیز اولویت دارد، بدین معناست که هیچ چیز در حقیقت اولویت ندارد و دولت به دنبال این است تا اولویت‌های کشور را مشخص کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه داد: کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در تدوین برنامه ششم توسعه از نظرات و مسائلی که مدیران استانی به دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های خود ارائه کرده‌اند، بهره برده‌اند و در قالب پیش‌نویس برنامه به آن پرداخته شده است.

نوبخت اضافه کرد: همه مسائل و مشکلاتی که در کشور وجود دارد، اولویت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیست و این سازمان، اولویت‌ها را در سه بخش اساسی دسته‌بندی کرده است.

وی تصریح کرد: مسائلی که اگر طی پنج سال آینده بدان پرداخته نشود، کشور به بحران خواهد رسید، در دسته نخست اولویت‌های کشور در برنامه ششم توسعه قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افزود: «آب» مشکل اساسی امروز در شمار زیادی از استان‌هاست و باید بدان توجه شود؛ اگر در پنج سال آینده برای مدیریت و در دسترس قرار دادن آب تلاش نشود، کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

نوبخت ادامه داد: امروز غیرقابل قبول و استمرار است که به برخی مناطق حاشیه‌ای و شهرها، آبرسانی با تانکر انجام شود و برای بخش آب برنامه‌ریزی شده و دولت قرار است به مسئله اساسی آب بپردازد.

وی «محیط‌زیست» را در فهرست اولویت‌های دیگر دولت بیان کرد و گفت: محیط‌زیست در صورت بی‌توجهی در آینده هزینه‌هایش را به ما تحمیل خواهد کرد؛ حق‌آبه دریاچه ارومیه برای اینکه خشک نشود، باید تأمین می‌شد و دولت به این امر توجه دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: در صورتی که دریاچه ارومیه خشک شود، طوفان‌های شنی می‌تواند عوارض زیست‌محیطی داشته باشد و مردم باید بپذیرند که آب در وهله نخست باید به این دریاچه بریزد تا از خطر خشک شدن نجات یابد و کشت و دیگر مسائل در مراحل بعدی قرار می‌گیرد.

نوبخت ادامه داد: در برنامه ششم توسعه تصمیم بر این شده است تا جلوی بحران‌های بعدی گرفته شود و محورها و اولویت‌هایی را مورد توجه قرار دهیم.
سخنگوی دولت:
صداوسیما از ظریف برای مصاحبه دعوت کرده بود/برخی‌ها جایگاه رسانه ملی را در حد یک رسانه جناحی تقلیل می‌دهند

سخنگوی دولت گفت: صداوسیما از وزیر امور خارجه برای مصاحبه دعوت کرده بود؛ اما برخی‌ها جایگاه رسانه ملی را در حد یک رسانه جناحی تقلیل می‌دهند.
خبرگزاری فارس: صداوسیما از ظریف برای مصاحبه دعوت کرده بود/برخی‌ها جایگاه رسانه ملی را در حد یک رسانه جناحی تقلیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدباقر نوبخت عصر امروز در جلسه شورای اداری استان سمنان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، استاندار سمنان، معاونان استاندار، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان سمنان و... در سالن تأمین اجتماعی استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: صداوسیما از ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان برای مصاحبه دعوت کرده و قرار بر این شده بود که مصاحبه وی پخش شود؛ اما اجازه داده نشد که این گفت‌وگو به پخش برسد.

سخنگوی دولت گفت: اخیراً در دیداری، خانمی در لابه‌لای جمعیت مردم جمله‌ای به بنده گفت که قابل توجه بود؛ این خانم می‌گفت «سلام من را به آقای ظریف برسانید و بگویید اگر رسانه به اصطلاح ملی اجازه پخش مصاحبه شما را نداد، دل‌های ما رسانه‌ شماست».

نوبخت بیان کرد: این سخن نشان می‌دهد که مردم فهیم هستند و می‌دانند باید چگونه رفتار کنند و تشخیص‌های آنها همواره درست است.

سخنگوی دولت گفت: نمی‌خواهیم راجع به رسانه ملی چیزی بگوییم؛ صداوسیما زحمت می‌کشد و رسانه ملی ماست و خیلی از برنامه‌هایش منصفانه و خوب است؛ صداوسیما در طول روز صدها برنامه تهیه و تولید می‌کند و صدها نفر هم برنامه‌نویس آن هستند.

نوبخت ادامه داد: برخی‌ها ممکن است صداوسیما را از جایگاه رفیع رسانه ملی در حد یک رسانه جناحی تقلیل دهند؛ چراکه برخی از حرف‌هایی که زده می‌شود، سخن یک جناح سیاسی است.

وی افزود: رسانه ملی برای همه است؛ اشکالی وجود ندارد مخالفان دولت و برخی سایت‌ها، ما را نقد و تحلیل کنند و منتقد باید انتقاد کند؛ اما رسانه ملی ماهیتاً مخالف دولت نیست و رسانه ملی متعلق به همه آحاد جامعه است.

سخنگوی دولت گفت: از ابتدای صبح که برخی برنامه‌های صداوسیما را نگاه می‌کنید، احساس می‌شود به دنبال نکات منفی می‌گردد تا آنها را پخش کند و ما نسبت به این موارد انتقاد داریم و مردم نیز این‌ها را می‌دانند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------