آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

حاشیه‌هایی از مراسم ۲۲ بهمن؛ نمایش نقش زن آمریکایی در راهپیمایی قم / توهین به دولت و آیت‌االله هاشمی



 حاشیه‌هایی از مراسم ۲۲ بهمن؛
بنرهای انتخاباتی آیت‌الله هاشمی جمع شد/ تبلیغ زودهنگام اصولگرایان برای انتخابات

از بامداد امروز کلیه بنرهای فهرست خبرگان ٩٤، که حاوی تصویر رهبرانقلاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رییس جمهور و یادگار امام خمینی بود، از مسیرهای راهپیمایی ٢٢ بهمن جمع آوری شد.

به گزارش ایلنا، مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران با حاشیه‌های مختلفی برگزار شد، که رونمایی از ماکت ماهواره‌بر سیمرغ و ماهواره عماد از آن جمله بود.

تبلیغات زودهنگام اصولگرایان
تبلیغات وسیع اصولگرایان با پوسترهای زرد رنگ در روز ۲۲ بهمن از حاشیه‌های عجیب امروز بود؛ این در حالی است که هنوز زمان تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز نشده است.

جمع آوری بنرهای آیت‌الله هاشمی
از بامداد امروز کلیه بنرهای فهرست خبرگان ٩۴، که حاوی تصویر رهبرانقلاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رییس جمهور و یادگار امام خمینی بود، از مسیرهای راهپیمایی ٢٢ بهمن جمع آوری شد.

جمع آوری بنرهای این فهرست توسط برخی نیرو‌ها در حالی صورت گرفت که امروز اولین روز تبلیغات قانونی انتخابات خبرگان محسوب می‌شود و در این بنر‌ها بدون انتشار اسامی کاندیدا‌ها بر اصل شرکت در انتخابات با استفاده از آیات قران و تصاویر شخصیت‌های نظام که دو تن از آنان، آیت‌الله هاشمی و حجت‌الاسلام روحانی کاندیدای انتخابات هستند، تاکید شده بود.

حضور مهمانان خارجی
در راهپیمایی امسال علاوه بر گروه‌ها و آحاد مردم کشورمان، گروه‌های از مسلمانان و شیعیان کشورهای همسایه نیز به جمع راهپیمایان پیوستند که بر این اساس، حدود ۱۵۰ نفر از اعضای گروه «مرکز تحریک و دفاع از ولایت؛ جامعه عروه الوثقی لاهور پاکستان» و همچنین بسیجیان هند، ‌ کشمیر و پاکستان با سر دادن شعارهایی تاکید کردند که حضورشان نشانه‌ای است از صدور انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه.

علاوه بر این گروه به که به صورت منسجم و یکپارچه در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه امسال حضور یافتند، تعداد دیگری از راهپیمایی کنندگان خارجی از کشورهای اروپایی و آفریقایی در راهپیمایی شرکت کردند.

حضور مرد حاشیه‌ها
به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد یکی از حاشیه‌ساز‌ترین چهره‌های مراسم سالگرد پیرزوی انقلاب بود؛ چراکه با میکروفونی در دست در هر خیابان برای مردم سخنرانی می‌کرد و در هر فرصت از جریان بهار و حرکت مستمر مردم برای عدالت سخن می‌گفت.

شعار مرگ بر جیبوتی هم به شعارها اضافه شد
از حاشیه‌های مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اضافه شدن شعار «مرگ بر جیبوتی» و «مرگ بر آل سعود» در کنار سایر شعار‌ها بود البته این شعار‌ها عموما به صورت خودجوش و از میان خود مردم سر می‌گرفت.

مصاحبه‌های خاص صداوسیما
۶) دیگر حاشیه مراسم امسال را می‌توان نحوه گزینش صداوسیما برای مصاحبه با شرکت‌کنندگان در راهپیمایی عنوان کرد.

خبرنگاران تلویزیون در مراسم ۲۲ بهمن به صورت گزینشی اقدام به انتخاب مردم برای مصاحبه می‌کردند و معمولا هم شانس آن دسته از افرادی که لباس‌های رنگی، یا ظاهری آزاد‌تر داشتند برای قرار گرفتن جلوی دوربین بیشتر می‌شد.

مانور اسکیت‌سواران
حرکت و مانور اسکیت‌سواران و موتور سواران در مراسم ۲۲ بهمن امسال از دیگر حواشی راهپیمایی امروز بود.

توهین به دولت و آیت‌االله هاشمی به بهانه ۲۲ بهمن
یکی دیگر از مطالب مورد توجه راهپیمایی امروز توزیع تبلیغات، روزنامه‌ها و برگه‌هایی با عناوین مختلف بود. توزیع روزنامه‌ای تحت عنوان عبرت‌ها یکی از این نمونه‌ها بود که در ستون‌های مختلف آن بار‌ها به دولت و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توهین شده بود.

این نشریه به اهانت به رئیس‌جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بسنده نکرده و در مطلبی با عنوان «مصطفوی کوچک را علم کرده که خمینی بزرگ را کنار بزنند» هجمه‌های بسیار را به یادگار امام وارد کرده است و مدعی شده سید حسن خمینی یادگار امام نبوده و اصل ولایت‌فقیه یادگار امام است.

ماشین‌‌های یک نهاد خاص مامور تبلیغ اصولگرایان
بیلبوردهای اصولگرایان زودتر از موعد خاص در میان مردمی که برای راهپیمایی حضور داشتند، توزیع می‌شد. نکته عجیب در تبلیغات این بود که پوسترها برای توزیع در ماشین‌های یکی نهادهای نظامی گذاشته شده بود.

این پوسترها به صورت تا شده به مردم داده می‌شد و ماموران از مردم می‌خواستند وقتی ماشین از آنها فاصله می‌گیرد، پوسترها را ببینند!

سازماندهی برای توهین به آیت‌الله هاشمی
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که از تقاطع خیابان والعصر و آزادی برای حضور سالگرد پیروزی انقلاب به جمع مردم پیوسته بود، تا تقاطع خیابان قریب همراه با راهپیمایان طی مسیر کرد.

زمانی که آیت‌الله هاشمی قصد داشت راهپیمایی را ترک کند و سوار خودوری خود شود، عده‌ای حدود ۱۵ نفر از فاصله‌ای دور‌تر شعارهایی بر ضد او سر می‌دادند که این اقدام با عکس‌العمل حاضران از جمله یکی از مادران شهید و شعار «خامنه‌ای زنده باد - هاشمی پاینده باد» و «هاشمی هاشمی خدانگهدار تو»  مواجه شد.

نکته عجیب این بود که عده‌ای از مخالفان آیت‌الله هاشمی مجهز به بیسیم بودند.

حمایت علنی از ائتلاف اصولگرایان
سخنران و مسئول شعار یکی از گروه‌هایی که به صورت سازمان‌یافته در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده‌ بود، در سخنانی تبلیغاتی به صورت علنی به حمایت از ائتلاف اصولگرایان پرداخت و تاکید کرد که همه باید به لیست کامل اصولگرایان رای بدهند.

نمایش نقش زن آمریکایی در راهپیمایی قم
به گزارش خبرنگار ایلنا، جشن پیروزی انقلاب در شهر قم نیز با حاشیه‌هایی همراه بود اما یک حاشیه تا حد بسیار زیادی نسبت به دیگر حواشی پر رنگ بود و مردم هم آن را کاری زشت خواندند.

بخشی از راهپیمایان قم در خیابان صفائیه،‌‌ همان خیابانی که دفتر اکثریت علما و مراجع تقلید در آن خیابان قرار دارد، به یکباره با یک کارناوال روبرو شدند که گفته می‌شد کارناوال نمادین تفنگداران آمریکایی است که اخیرا در خلیج فارس دستگیر و سپس آزاد شدند.

در این کارناوال، نقش چند مرد که یونیفورم نظامی داشته و در جلوی سینه‌‌هایشان نشان پرچم آمریکا قرار داشت به نمایش گذاشته شده و توسط یک زنجیر زرد رنگ پلاستیکی اسیر شده بودند به نمایش گذاشته شده بود اما نکته‌ای که بیش از هر چیز به چشم می‌آمد، وجود نقش یک زن آرایش‌کرده در وسط چند مرد بود که همانند آنان یونیفورم نظامی و نشان آمریکا داشت.

این زن که مثلا ملوان زن آمریکایی دستگیر شده در خلیج فارس بود، به صورت خاصی بدون حجاب و با آرایش غلیظ به نمایش گذاشته شده بود.

بسیاری از مردم که این صحنه‌ها را می‌دیدند نسبت به این اقدام ابراز تأسف می‌کردند و می‌گفتند این کار حتی اگر با غیرمسلمانان باشد، غیر اخلاقی، زشت و نکوهیده است.

یکی از راهپیمایان می‌گفت، واقعا اگر ما بتوانیم باید ناموس غیرمسلمانان را با زنجیر به خیابان بیاوریم؟

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

شعارهای سخیف در سالگرد پیروزی انقلاب
در قسمتی از راهپیمایی امروز در قم، شعارهایی داده می‌شد که حضور با شکوه و پرشور مردم در سی و هفتمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، به حاشیه می‌برد؛ شعارهایی که مردم آن‌ها را شعارهایی سبک و دور از شأن جشن پیروزی انقلاب می‌دانستند.

برخی از این شعار‌ها عبارت بودند از: «شاه به من گفت؛ چی گفت؟ در گوش من گفت؛ چی گفت؟ به انگلیس گفت؛ چی گفت؟ به آمریکا گفت؛ چی گفت؟ به همه جهان گفت؛ چی گفت؟ من از خمینی می‌ترسم؛ من از ملت می‌ترسم»

 

اخبار سیاسی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------