آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

احمد خاتمی: بانوان نباید برای خنداندن مردان به صحنه بیایند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آیت‌الله خاتمی:
عنصر زندگی دینی بدون ولایت امکان‌پذیر نیست/ بانوان نباید برای خنداندن مردان به صحنه بیایند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین عناصر زندگی ولایت‌الله است،‌ گفت: عنصر زندگی دینی بدون ولایت امکان‌پذیر نیست.

به گزارش فارس،‌ آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در همایش دانش‌آموختگان سراسر کشور جامعة‌الزهرا که در تالار بیداری برگزار شد،‌ اظهار کرد: زن و شوهر وظایف اخلاقی و قانونی در مقابل یکدیگر دارند که باید آموزش ببینند.

وی با انتقاد از نبود دستگاهی که آیین زندگی‌داری را به جوانان بیاموزد، گفت: اگر قرار باشد پاکبان در شهرداری استخدام شود، در مرحله نخست از وی مصاحبه می‌شود تا توانمندی وی مورد ارزیابی قرار بگیرد سپس برای این فرد یک دوره آموزشی کوتاه‌مدت می‌گذارند و چگونگی کار را به وی آموزش می‌دهند ولی هیچ نهاد و دستگاهی متولی آموزش به زنان و شوهران جوان نیست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به عناصری که موجب تحکیم بنیان خانواده می‌شود، بیان کرد: زن و شوهر باید همواره با یاد خدا زندگی کنند و در عرصه زندگی که بر پایه‌های اسلام استوار است، نام و یاد خدا وجود دارد و زندگی که بر مبنای اصول غیردینی شکل بگیرد، یاد خدا وجود ندارد.

خاتمی با اشاره به آمار بالای طلاق در کشور، تصریح کرد: مسئله طلاق در کشور ما در حال تبدیل شدن به یک بحران است و آمار هر سه ازدواج یک طلاق فاجعه‌ای است که باید نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد.

وی با اشاره به عمده‌ترین علل طلاق گفت: آمارهای فاجعه‌آمیز طلاق تکان‌دهنده است و عمده‌ترین مسئله‌ای که موجب گسترش طلاق می‌شود، کمرنگ شدن آیین‌نامه خدایی در زندگی است.

مدرس حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه طلاق در همه اقشار جامعه نفوذ کرده است، بیان کرد: گسترش طلاق تنها مربوط به کسانی که از دین فاصله گرفتند نیست و این فاجعه در خانواده‌های دین‌مدار نیز وارد شده است و در این راستا ثبت احوال آمارهای تکان‌دهنده‌ای دارد.

خاتمی معاد را از دیگر مسائل مهمی دانست که باید جامعه به آن توجه داشته باشد و گفت: نباید نقش ولایتمداری در زندگی‌ها کمرنگ شود،‌ زیرا علاج درد جامعه ما در عمل به مسیر ولایت نهفته است.

وی با بیان اینکه باید مقابل کسانی که در تلاش هستند به ساحت ولایت آسیب برسانند،‌ ایستادگی و مقاومت کرد،‌ افزود: فضای کشور،‌ فضای ولایت است و آنچه برای ما باید بیش از پیش اهمیت دارد، عمل به ولایت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به حرکات دشمنان به ویژه آمریکا، عنوان کرد: «آمریکا خیز برداشته برای سلطه مجدد»،‌ «آمریکا طاغوت اکبر است» و تکرار کلماتی مانند «نفوذ»‌ از جمله هشدارهایی است که رهبر معظم انقلاب برای بیداری ما همواره به مناسبت‌های گوناگون از آن سخن به میان می‌آوردند.

وی با تبیین هشدارهای رهبر معظم انقلاب در ارتباط با رفتار دشمن، اضافه کرد: دشمن، پس از برجام خیز برداشته تا به انقلاب و مردم آسیب برساند ولی ما به دشمن اجازه هیچ‌گونه نفوذی را نخواهیم داد.

خاتمی با اشاره به بهانه‌گیری‌های دشمن در زمینه‌های گوناگون ‌عنوان کرد: حتی اگر کسی نسبت به مسائل سیاسی آگاهی کمی داشته باشد می‌داند که دلیل این بهانه‌گیری‌ها مشکل با اسلام و تشیع است و داستان‌های هسته‌ای و موشک بالستیک بهانه‌ای بیشتر نیست و آنها هدفشان نابودی اسلام است ولی این آرزو را به گور خواهند برد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه حیا در زندگی حرف نخست را می‌زند، گفت: حیا و اخلاق از عناصر مهم زندگی دینی است و از مسائل کلیدی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه باید حریم محرم و نامحرم حفظ شود، عنوان کرد:‌ حریم‌شکنی از عناصر زندگی غیردینی است.

خاتمی با تأکید بر اینکه اسلام با شادی مردم مخالف نیست و علما نیز با شاد بودن مردم مخالفتی ندارند،‌ گفت: لازم نیست خانم‌ها برای خنداندن مردان به صحنه بیایند و لازم است که حریم خانواده حفظ شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین عناصر زندگی ولایت‌الله است،‌ تصریح کرد: عنصر زندگی دینی بدون ولایت امکان‌پذیر نیست.

خاتمی بر ضرورت وجود یک رهبر دینی در جامعه تأکید کرد و افزود: جامعه‌ای که رهبر دینی در آن نباشد، با ظلم و ستم همراه است و حاکمیت اسلام در کشورمان به دلیل حضور ولی فقیه است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید بحث ولایت را به صورت عملی در زندگی محقق کرد، گفت: با ولایت شعاری زندگی اسلامی در جامعه محقق نمی‌شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------