آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

هاشمی بایکوت؛ اوباما روی آنتن!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

تقریبا از سال 88 تاکنون آیت الله در یک بایکوت خبری قرار گرفته و مخاطبان رسانه ملی مدت‌هاست که صدای او را نشنیده و تصویرش را در هیچ برنامه خبری و غیر خبری مشاهده نکرده اند

کافی است تنها یک ساعت از شبانه روز را برگزید، کنترل تلویزیون را در دست گرفت و در میان شبکه‌های داخلی چرخی زد. در یک شبکه بر کسی که او را دشمن می‌نامند، مرگ می‌فرستند، در شبکه ی بعدی سخنرانی وی را به طور زنده پخش می‌کنند، در دیگری صحبت‌های او را تحلیل می‌نمایند و در یکی از شبکه‌ها هم درباره سخنان آن شخص مستند پخش می‌کنند. گویی رسانه ملی به انحصار این آقای دشمن! درآمده که تمام برنامه هایش معطوف شده به او و هر آن چه مربوط به اوست. این در حالی است که از پخش سخنرانی‌های دوستداران انقلاب، خدمتگزاران نظام و منتخبان مردم ممانعت می‌ورزد! در رویکرد این سازمان عریض و طویل با آمد و شد افراد هم تحولی حاصل نمی‌شود و تفاوت چندانی نمی‌کند سرافراز بر کرسی ریاست آن بنشیند یا عسگری.

 

چرا که گویی در منشور سیاست‌های صدا و سیما، تخریب و زاویه گیری با دولت تدبیر و امید، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، سیدحسن خمینی، اصلاح‌‌طلبان شاخص و سرشناس و به طور کلی هر آن کس که همانند سیاستگذاران این سازمان نمی‌اندیشد و رفتار نمی‌کند، نگاشته و حکاکی شده و در عوض بر پخش اخبار، سخنرانی ها، نشست‌ها و جلسات رقبای سیاسی داخلی و مخالفان بین المللی تاکید شده است. روز گذشته هم همچون سایر روزها صدا و سیما یکی از برنامه‌هایش را به پخش سخنرانی باراک اوباما در هیروشیما به صورت زنده و مستقیم اختصاص داد غافل از اینکه بسیاری از چهره‌های نظام مدت‌های مدید است که تصویرشان از رسانه ملی محو شده است.

نقل مکان هاشمی به نوشته ها!
اینکه بزرگ ترین تریبون کشور بخواهد به انتشار اخبار رقبای بین المللی نظام بپردازد و از این حیث درصدد آگاهی بخشی جامعه باشد، عاری از هر گونه ایرادی است اما ابتدا باید برادریش را نسبت به پخش اخبار منتخبان ملت و خدمتگزاران داخلی ثابت کند حتی اگر از نظر گرایشات سیاسی با آنها آبش در یک جوی نرود. اما در عمل سالیان سال است که رسانه ملی از اتخاذ چنین رویکردی پرهیز می‌کند و سخنرانی‌های باراک اوباما، جان کری، سخنگویان کاخ سفید و جلسات علنی مجلس سنای آمریکا را پوشش خبری می‌دهد، از پخش اخبار افرادی چون آیت الله هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو مجلس خبرگان رهبری و نزدیک ترین یار امام (ره) خودداری می‌کند. به طوری که تقریبا از سال 88 تاکنون آیت الله در یک بایکوت خبری قرار گرفته و مخاطبان رسانه ملی مدت‌هاست که صدای او را نشنیده و تصویرش را در هیچ برنامه خبری و غیر خبری مشاهده نکرده اند.

 

تنها با اما و اگرهای فراوان پس از 6 سال آیت الله در جهت پر کردن فیلم تبلیغاتی خود برای انتخابات مجلس خبرگان پای به ساختمان جام جم نهاد که رسانه ملی به او ثابت کرد در بر همان پاشنه موضع گیری و نزاع می‌چرخد و بخشی از سخنان وی را سانسور نمود. از همین روی می‌توان گفت که عملا آیت الله از سر اضطرار از صدا و سیمای ملی رخت بر بسته و به مقصدی به نام شبکه‌های مجازی و مطبوعات پناه برده است و ملت ایران برای اطلاع از اخبار او نه پیچ رادیو را می‌چرخانند و نه دکمه قرمز رنگ کنترل تلویزیون را می‌فشارند بلکه نام او را در نوشته‌های جراید و شبکه‌های اجتماعی جستجو می‌کنند.

جرح و تعدیل سخنان رئیس جمهوری
رویکرد صدا و سیما در برابر دولت حسن روحانی نیز، آنچنان آش دهن سوزی نبوده است اما در هر صورت این سازمان بر سر دولت یازدهم منت می‌گذارد و سخنرانی‌های رئیس‌جمهور را با جرح و تعدیل پخش می‌کند. از همین روی باز هم دولت باید شکرگزار همین پوشش خبری نصفه و نیمه باشد و کلاهش را به هوا بیندازد! چرا که آیت الله هاشمی، سید حسن خمینی و بسیاری از ریشه داران و چهره‌های شاخص و سرشناس کشور از این پوشش ناقص و سانسورشده بی بهره اند. به این دلیل که صدا و سیما به پخش برنامه‌های مهمتری چون سخنرانی باراک اوباما در هیروشیما مشغول است و نامبردگان را نمی‌تواند در هیچ یک از بسته‌های خبری و کنداکتورهایش جای دهد.

 

آفتاب یزد،مریم علیزاده منصوری

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------