آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

علی مطهری ترسناک می‌شود!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

روزنامه‌های اصولگرا بعد از برگزاری جشن شادی‌شان از ریاست علی لاریجانی بر مجلس دست به دعا شدند که خدا کند علی مطهری تریبون سکولارها نشود. اما سوال اینجاست که چه چیز باعث شده تا اصولگرایان این چنین از آمدن علی مطهری به هیئت رئیسه مجلس به هول و ولا بیفتند مگر نه اینکه علی مطهری هم اصولگراست؟

راهیابی علی مطهری به هیئت رییسه مجلس، اول از همه اشک اصولگرایان را به همراه رسانه‌های دلواپس‌شان درآورد و همزمان باعث شادی اصلاح طلبان مجلس شد. این مسئله به اندازه‌ای بود که روز بعد از انتخابات هیئت رییسه

علی مطهری، شجاع و بی پروا
علی مطهری را همه به عنوان اصولگرایی اصلاح‌طلب می‌شناسند. او با آنکه ظاهرا اصولگرا است اما در خیلی از موارد شجاعت و جسارتی به خرج داده که خیلی از اصلاح طلبان هرگز چنین شجاعتی را از خود نشان ندادند. نمونه‌اش هم صحبت‌های ناتمام او در جلسه علنی ۲۱دی‌ماه در مجلس نهم است که در میانه نطقش نمایندگانی چون آقامحمدی آن را بی پایان گذاشتند و متنش را پاره کردند. یا در نمونه‌ای دیگر تمام قد به دفاع از مینو خالقی پرداخت و یک بار هم از مواضعش کوتاه نیامد. دکتر صادق زیبا کلام استاد دانشگاه تهران در این باره به آفتاب‌یزد گفت: من فکر می‌کنم خیلی‌ها هوادار مطهری‌اند و شجاعت و جسارتش را تحسین می‌کنند او خیلی از حرف‌هایی را می‌زند که دیگران حاضر به گفتن آن نیستند.

اصولگرایان قلبا مطهری را دوست دارند
وی افزود: اصولگرایان قلبا طرفدار ایشان هستند و 133 رایی که آورده نشان می‌دهد تنها اصلاح طلبان به او رای نداده اند. این استاد دانشگاه درباره علت ترس رسانه‌های اصولگرا از علی مطهری اظهارداشت: چون آقای مطهری سیاستمدار به معنای رایج آن در ایران نیست و شخصیت مستقلی دارد، وابستگی جناحی ندارد و آنچه که به خیر و صلاح مملکت باشد را می‌گوید چه اصولگرایان خوششان بیاید و چه نیاید. آقای مطهری به جای آنکه وکیل‌الدوله باشد وکیل‌المله است.

علی مطهری بدون ترس و با شجاعت آنچه که به نفع مردم است را بازگو می‌کند و برایش هم فرقی ندارد که اصولگرایان از دستش حرص بخورند و یکی از دلایل ترس رسانه‌های اصولگرا هم می‌تواند این باشد که مطهری بدون توجه به آنکه کسی از حرف‌هایش ناراحت می‌شود یا نه آنچه که عدالت است را می‌گوید و از حق دفاع می‌کند. اما چه چیز به او این شجاعت و جسارت را می‌دهد که بی‌پروا به انتقاد از بی‌عدالتی‌ها بپردازد؟

علت این بی باکی چیست؟
فیاض زاهد استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح طلب در این خصوص به آفتاب یزد گفت: آقای مطهری به دلیل پایگاه خانوادگی ونقشی که پدرش به عنوان رییس شورای انقلاب و یکی از شاگردان ویژه امام خمینی (ره) در تحقق انقلاب اسلامی داشت؛ از امکان ورود به حوزه‌هایی برخوردار است که شاید سایر سیاسیون در ایران امکان ورود به آنها را ندارند. اولا خاستگاه فرهنگی و سیاسی آقای مطهری خاستگاه اصولگرای سنت گرا بوده و به تدریج با توجه به آنچه که از نظر او از ارزش‌های اخلاقی، دینی و سیاسی محسوب می‌شود و کنش‌های سیاسی که از نظر او خلاف اهداف اساسی نظام جمهوری اسلامی به حساب می‌آمده وارد عرصه‌هایی مثل دفاع از حقوق شهروندی، مبارزه با برخی از روش‌های سیاسی و امنیتی، اصرار ایشان به محاکمه توامان محصورین و احمدی نژاد، محکوم کردن صدا و سیما و نهادهای مختلف او را به یک شخصیت منحصر به فرد تبدیل کرد.

سیاستمدار شریف
این استاد دانشگاه ادامه داد: در زمانی که انتقاد از برخی می‌توانست هزینه‌های سنگینی را برای مطهری داشته باشد وی با تکیه بر خاستگاه اجتماعی - خانوادگی خود چهره یک سیاستمدار شریف را به نمایش گذاشت. او درخیلی از حوزه‌های فرهنگی- بین المللی هم سو با اصلاح طلبان نیست. اما نشان داد هر جا که از نظر او موضوعی به عنوان یک امر حق و مبتنی بر عدالت نیازمند دفاع است، به عنوان یک مسلمان و یک آزاده و در قامت انسانی وابسته به اصول اخلاقی در انجام وظایفش تردید نمی کند. مانند آنچه که در ماجرای شنود در دفتر اواتفاق افتاد، فشارهای امنیتی برخودش، داستان شیراز و مشکلاتی که در مجلس با آن روبه رو شد؛ آقای مطهری را به جایی رساند که بسیاری از افکار عمومی علی رغم انتقاداتی که به برخی از دیدگاه‌هایش داشتند او را از نظر انسانی شخصیتی قابل احترام ارزیابی کردند.

نایب رییسی، فرصتی برای انجام کارهای نکرده
زاهد خاطرنشان کرد: این فرصت که او به عنوان نایب رییس دوم مجلس انتخاب شده این امکان را به او می‌دهد که وارد حوزه هایی شود که اصلاح طلبان برایشان استراتژیک است اما امکان سرمایه گذاری و هزینه کردن در آن را ندارند. همچون موضوع حقوق شهروندی، امر به معروف و نهی از منکر نسبت به مقامات. همه اینها موضوعاتی است که شاید فقط و فقط می‌شود از علی مطهری انتظار داشت که در عین پایبندی به اصول انقلاب و نظام اسلامی از یک زاویه‌ای به این موضوعات نگاه کند و برای منتقدان جمهوری اسلامی الگوی مناسبی باشد.

مطهری مرد بی حزب
مطهری بیشتر از آنکه بخواهد اصولگرا یا اصلاح طلب باشد مستقل است و همواره دنبال گروه سومی است که بخواهد در آن اصلاح طلبان معتدل را به همراه اصولگرایان معتدل جای دهد و این مهم می‌تواند از دیگر دلایل ترس رسانه‌های اصولگرا از او باشد. تقابل با یک مرد بی‌حزب که از قضا پسر یکی از شخصیت‌های مبارز و معروف است خیلی سخت تر از آن است که بخواهند با یک اصلاح طلب مواجه شوند.

 

در واقع اصولگرایان به همراه رسانه‌های دلواپسشان نمی دانند که دربرابر علی مطهری چه عکس‌العملی انجام دهند و در واقع آنها در برابر وی سلاحی برای استفاده ندارند. اگر از در مخالفت با او درآیند که خودزنی کرده‌اند چون او اسماً اصولگراست و اگرهم از در رفاقت با او درآیند باز هم به مشکل می‌‌خورند. آنها نمی دانند باید چه کاری با مطهری انجام دهند و این سردرگمی را می‌توان در متنی که روزنامه جوان نوشته است، دید: «نیابت علی مطهری از آن رو برای اصلاح‌طلبان مهم است که تریبونی قدرتمندتر از حنجره آنان خواهد شد و کاری که وی برای اصلاح طلبان می‌کند قطعا از کواکبیان و حتی پزشکیان برنخواهد آمد.»

اخبار سیاسی - آفتاب یزد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------