آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

کواکبیان: دیدیم چگونه عده ای سست عنصر و ضعیف النفس ریاست کمیسیون ها را به اعضای معدود پایداری رساند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دیدیم که چگونه عده‌ای سست‌عنصر و ضعیف‌النفس در جریان کمیسیون‌های تخصصی مجلس به صورت غیررسمی و در یک ائتلاف نانوشته به گونه‌ای نقش ایفا کردند که بتوانند افراد معدود نزدیک به تفکر جبهه پایداری و مخالف صد در صد دولت و برجام را با مدعیان حمایت از دولت و برجام به هم برسانند!

به گزارش ایلنا، همزمان با دومین شب قدر و شب شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) مراسمی در حسینیه موسی‌بن‌جعفر (ع) یافت‌آباد وابسته به ارسبارانی‌های مقیم تهران برگزار شد. در این مراسم مصطفی کواکبیان در ابتدای سخنان خویش با اشاره به مفهوم نزول قرآن مجید در «لوح محفوظ» و یا قلب نازنین پیامبر اکرم (ص) به تفصیل در مورد نزول ملائکه و جبرئیل به اذن خداوند در شب قدر توضیحاتی ارائه کرد و گفت: باید با رفتار خداپسندانه و تضرع و خضوع از خداوند سبحان بهترین سرنوشت را برای جمیع امت اسلام و ملت سرافراز ایران اسلامی و خود و خانواده و فرزندانمان در شب قدر مسالت کنیم.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خویش با توضیح آیه «ولایت» در قرآن کریم و قرائت فرازهایی از نهج‌البلاغه به تفصیل در ابعاد علمی، تربیتی، عبادی، سیاسی، نظامی، مدیریتی و عدالت‌ورزی وجود مقدس حضرت مولی‌الموحدین علی (ع) سخن گفت و با تاکید بر اینکه ما متاسفانه آنگونه که باید و شاید به نهج‌البلاغه و سبک زندگی آن بزرگوار توجه نمی‌کنیم اظهار داشت:

هنوز فاصله زیادی با عدالت علوی داریم. مگر خاموش کردن شمع بیت‌المال به خاطر یک کار شخصی از سوی مولای متقیان و یا برخورد تند با برادرش «عقیل» که درخواست مبلغ اضافی‌تر از بیت‌المال داشت و یا آرزوی مرگ در ماجرای کشیدن خلخال از پای یک زن یهودی را بار‌ها از سوی علما و وعاظ و منبری‌ها نشنیده‌ایم اما چرا جامعه ما باید شاهد دستبرد عده‌ای به بیت‌المال باشد؟

 از تریبون مجلس در جلسه غیرعلنی به وزیر اطلاعات گفتم: بر فرض که عده‌ای می‌خواهند دولت را تخریب کنند و می‌خواهند مردم اختلاس‌های میلیاردی در دولت قبل را فراموش نمایند. اما چرا شما در ماجرای فیش‌های میلیونی دیر می‌جنبید؟! گفتم: «شما باید قبل از افشای فیش‌های حقوقی نامتعارف بلافاصله افراد متخلف را برکنار می‌کردید.» البته اگر افکار عمومی حساسیت بیشتری به خرج دهد احتمالا خاطیان همانند کشورهای دیگر مثل ژاپن و چین و کره‌جنوبی خودشان کنار بروند و البته اگر خودکشی نکنند.

کواکبیان با اشاره به مفهوم «عدالت نفسانی» و «عدالت جمعی» و تقسیم‌بندی تقوا به «تقوای پرهیز» و «تقوای ستیز» و لزوم تحقق عدالت در سطح جهان گفت: اسلام و حضرت علی (ع) و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به ما می‌آموزند که همواره طرفدار مظلوم و دشمن ظالم باشیم. لذا به همین خاطر ما به شیوخ خلیج‌فارس می‌گوییم بر فرض که بتواند امثال شیخ عیسی‌ قاسم را سلب تابعیت کنید بر فرض که بتوانید شیخ نمر را اعدام کنید اما قطعا پشیمان خواهید شد.

وی با تجلیل از شهدای مدافع حرم گفت: امروزه داعشی‌ها‌‌ همان مارقین و خوارج زمان هستند که در خدمت قاسطین یعنی اسرائیل و آمریکا می‌باشند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در بخش سوم سخنان خویش به سالروز شهادت شهید والامقام آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش همچون شهید محمد منتظری اشاره کرد و گفت: در بین علما و رهبران روحانی به جامعیت شخصیت شهید بهشتی کمتر افرادی را داشته‌ایم.

شخصیتی که روحیه جهادی، مدیریت انقلابی، تخصص فقهی، عدالت قضایی و اندیشه و تفکر حزبی را یکجا داشت. او نقش برجسته‌ای در پیروزی انقلاب و در تنظیم قانون اساسی و پی‌ریزی دستگاه قضایی و ایجاد حزب جمهوری اسلامی داشت. او وقتی شنید که عده‌ای همسر رئیس‌جمهور مخلوع یعنی بنی‌صدر را دستگیر کرده‌اند بلافاصله دستور آزادی وی را صادر کرد و گفت درست است که ما قدرت داریم اما فرد متخلف شخص بنی‌صدر است ما با همسرش کاری نداریم.

کواکبیان با اشاره به تلمذ درس مواضع از شهید بهشتی گفت: حقیقتا اگر امروزه شهید بهشتی بود قطعا نمی‌گذاشت اندیشه تحزب اینگونه به انزوا کشیده شود و ابرو و باد و مه و خورشید و فلک همه در کار باشند تا احزاب را به وضعیت فاجعه‌بار امروز بکشانند و هیچکس هم کوچک‌ترین واکنشی به این موضوع نداشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به اینکه عده‌ای می‌خواهند مردم را از حضور حماسی خودشان در هفتم اسفند ۹۴ مایوس نمایند گفت: البته ما به تعهد خویش با مردم وفاداریم و نخواهیم گذاشت اینگونه مردم را به یاس و ناامیدی دچار کنند.

اما دیدیم که چگونه عده‌ای سست‌عنصر و ضعیف‌النفس در جریان کمیسیون‌های تخصصی مجلس به صورت غیررسمی و در یک ائتلاف نانوشته به گونه‌ای نقش ایفا کردند که بتوانند افراد معدود نزدیک به تفکر جبهه پایداری و مخالف صد در صد دولت و برجام را با مدعیان حمایت از دولت و برجام به هم برسانند!

جالب است این عده به صورت علنی و در بسیاری از موارد حتی خلاف آیین‌نامه و البته با پشتوانه تجربه هشت ساله مدیریت مجلس به گونه‌ای چیدمان کمیسیون‌ها را شکل دادند که هیچ یک از اصلاح‌طلبان (البته به جز یکی دو مورد) نتوانند ریاست کمیسیون‌های تخصصی را بر عهده گیرند.

مدیرمسوول روزنامه مردم‌سالاری با اشاره به اینکه نباید همه ناکامی‌ها را به گردن رقبا انداخت افزود: بار‌ها گفته‌ایم باید بررسی کنیم که چرا عده‌ای‌ عکس یادگاری با ما می‌گیرند اما همواره زنبیل را در جای دیگر می‌گذارند؟

حقیقت ماجرا این است که ضعف تشکیلات و تحزب در بین ما و البته رد صلاحیت افراد حزبی در انتخابات باعث شد که ما مجبور باشیم ادعای ظاهری طرفداری از اعتدال و دولت را بپذیریم و یا به صرف داشتن اندک پایگاه اجتماعی در برخی حوزه‌ها به دلیل مخالفت با احمدی‌نژاد برخی را وارد لیست خودمان نماییم و حالا نتیجه‌اش را می‌بینیم.

کواکبیان در پایان ضمن تاکید بر حل مشکلات جدی مردم از جمله خروج از رکود و رفع بیکاری و دستیابی به رونق اقتصادی و اشتغال جوانان بویژه تحصیلکرده‌ها و فارغ‌التحصیلان بیکار از خنثی‌سازی برخی طرح‌های تروریستی اظهار خوشبختی نمود. وی تنها راه برون‌رفت از مشکلات را هماهنگی و همدلی همه دلسوزان انقلاب و نظام در راستای اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی و مطالبات مردم دانست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------