آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

روحانی: به فکر تجاوز نیستیم اما در دفاع مقتدرانه مصمم هستیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 روحانی در ضیافت افطار با فرماندهان ارشد نیروهای مسلح:
به فکر تجاوز نیستیم اما در دفاع مقتدرانه مصمم هستیم

رئیس‌جمهور، انگیزه والا، محبوبیت مردمی، داشتن فرماندهی معنوی و کارآزمودگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را از ویژگی‌های منحصر به فرد این نیروها در عرصه جهانی دانست و تاکید کرد: نیروهای مسلح ایران اسلامی هرگز به فکر تجاوز به حقوق دیگران نبوده و نیستند اما مصمم به دفاع مقتدرانه هستند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی سه‌شنبه شب در ضیافت افطار با فرماندهان و مسئولان ارشد نیروهای مسلح، با تاکید بر حمایت همه‌جانبه دولت یازدهم از تقویت نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مقتدرانه در برابر دشمنان ایستاده‌اند و همیشه این آمادگی خود را حفظ خواهند کرد.

رئیس‌جمهور با قدردانی از آمادگی نیروهای مسلح و اقتدار معنوی، ایمانی و اسلامی این نیروها، به نقش انگیزه معنوی اشاره و تصریح کرد: ما در عین آمادگی برای دفاع مقتدرانه، هرگز به فکر تجاوز به حقوق دیگران نبوده و نیستیم و انگیزه دفاع از تمامیت ارضی، شرف، ملت و نظام در میان نیروهای مسلح، یک انگیزه بزرگ معنوی را در میان آنان ایجاد کرده است.

روحانی با تاکید بر محبوبیت نیروهای مسلح در میان مردم اظهار کرد: مردم ما مردمی وظیفه‌شناس و قدرشناس هستند و می‌دانند این امنیت کشور در یک منطقه ناامن، در سایه ایستادگی، آمادگی و مقاومت نیروهای مسلح ایجاد شده است و هیچ نیروی مسلحی در جهان به اندازه نیروهای مسلح ما محبوب و مردمی نیستند.

رئیس‌جمهور سپس از کارآزمودگی به عنوان ویژگی سوم نیروهای مسلح یاد کرد و ادامه داد: کمتر کشوری وجود دارد که نیروهای مسلح آن در یک جنگ هشت ساله چنین افتخارات بزرگی آفریده باشند.

روحانی با اشاره به افتخار آفرینی‌های رزمندگان اسلام و همچنین فراز و نشیب‌های طبیعی دفاع هشت ساله، اظهار کرد: نیروهای مسلح در طول جنگ ایستادگی و کسب تجربه کرده‌اند و هر روز ابتکارات جدیدی به ارمغان آوردند و اکنون این ابتکارات و کارآزمودگی در صحنه دریا، زمین، هوایی، زرهی و غیرزرهی به شکل جدید و به نسل جوان منتقل شده است.

وی با بیان اینکه "ویژگی چهارم نیروهای مسلح، داشتن فرماندهی است که تضمین‌کننده اتصال نیروهای مسلح با معنویت و ایمان است"، گفت: اکنون نه تنها نیروهای سه‌گانه بلکه ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج با یکدیگر هماهنگ هستند و این افتخاری ملی است که فرمان فرماندهی کل قوا تنها نظامی نبوده بلکه جنبه دینی، اسلامی و معنوی دارد.

روحانی با اشاره به شرایط پیچیده منطقه، تأکید کرد: اطمینان می‌دهم که دولت یازدهم همواره در کنار نیروهای مسلح بوده و خواهد بود و تلاش خود را برای تقویت و تجهیز بیش از پیش توان دفاعی کشور بکار خواهد گرفت.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: دولت موظف است که نیروهای مسلح را پشتیبانی کند و وظیفه دینی، ملی و انقلابی نیروهای مسلح نیز این است که به خوبی از کشور و نظام، حراست و حفاظت کنند.

رئیس‌جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه "حفظ امنیت منطقه و توجه به خواست مردم این منطقه، مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران است"، گفت: مبارزه ما با گروه‌هایی است که امنیت این منطقه را نمی‌پسندند و به دنبال ناامنی هستند. ما قصد دخالت در امور هیچ کشوری را نداریم و اجازه هم نخواهیم داد دیگری دخالت کند. مردم منطقه باید بتوانند نسبت به کشورشان تصمیم‌گیر باشند.

روحانی با تأکید بر اینکه "امنیت کشورهای منطقه به یکدیگر پیوند خورده است و وظیفه خود می‌دانیم که ملت‌های دیگر منطقه همانند امروز کمک کنیم"، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال رابطه صمیمی با همه همسایگان است و ما خواهان تنش با هیچ‌یک از کشورهای همسایه نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه "ما آغازگر تنش نبودیم و خواهان امنیت برای کشورهای همسایه هستیم"، تصریح کرد: خواست ما برای همه همسایگان، خواست ملت‌های آن کشورها است و در هر کشوری مردم‌سالاری و نظر مردم باید حاکم شود.

روحانی ادامه داد: نه قصد دخالت در امور کشورهای منطقه را داریم و نه می‌خواهیم که کشور دیگری در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت کند و باید مردم منطقه نسبت به سرنوشت خود تصمیم‌گیر باشند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: مبارزه جمهوری اسلامی ایران با گروه‌هایی است که امنیت منطقه را نمی‌پسندند و ناامنی و نبود آرامش را برای ملت‌های منطقه می‌خواهند. ما حامی امنیت مردم منطقه و در کنار آنان برای مبارزه با گروه‌هایی هستیم که به دنبال ترور و ناامنی هستند.

رئیس‌جمهور در ابتدای سخنان خود نیز با بیان اینکه "شب مقدس و مبارک قدر، شبی است که به تعبیر خداوند، از هزار ماه بالاتر است"، گفت: به تعبیر پیامبر اکرم(ص) از شب قدر بالاتر، شب مرزبانی است که از مرزهای وطن اسلام دفاع می‌کند و نمی‌داند تا صبحگاهان زنده می‌ماند یا به فیض شهادت نایل می‌شود.

وی با اشاره به افتخارات والای رزمندگان در طول انقلاب اسلامی و بویژه دفاع مقدس، یادآور شد: نیروهای مسلح در تمام این سال‌ها به خوبی اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به رخ دشمنان و جهانیان کشاندند.

رئیس‌جمهور افزود: بعد از دفاع هشت ساله نیز روزهای سختی داشتیم که می‌توانست برای منطقه و مرزهای منطقه تهدید باشد، اما اقتدار نیروهای مسلح و آمادگی آنان که البته بزرگترین آن اقتدار معنوی، ایمانی و اسلامی است، کشور را از ناامنی‌های منطقه رهایی داد.

روحانی با بیان اینکه "ماه رمضان برای افزایش اقتدار معنوی است"، تاکید کرد: همواره نیروی مسلحی می‌خواهیم که مقتدرانه در برابر دشمن ایستادگی داشته باشد و آمادگی خود را در همه شرایط حفظ کند، چراکه اگر اقتدار، مقاومت و آمادگی در کنار هم قرار گیرد بر دشمنان پیروز خواهیم شد.

بر اساس این گزارش، پیش از سخنان رئیس‌جمهور، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارشی از برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات و عملکرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مسیر تقویت ثبات و امنیت کشور، افزایش اقتدار دفاعی و آموزش و توسعه فرهنگ جهادی ارائه کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------