آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

ایران پسا برجام قرن بیست و یکمی در فکر احیای قدرت هخامنشی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

شبکه خبری الجزیره در استانه یک سالگی برجام می نویسد:"ایران امروز در مقایسه با پیش از برجام قوی تر است. این موضوع را از نقش آن کشور در منطقه می توان متوجه شد".

این شبکه خبری می نویسد:" ایران امروز صریح تر از گذشته صحبت می کند. این توافق عمیقا اقتصاد ایران را تقویت کرده است. هم چنین تهدید متوجه از جانب ایران در منطقه  از نظر نظامی برای امریکا و متحدانش افزایش یافته است. این موضوع سبب می شود تا رییس جمهوری بعدی امریکا در مواجهه با ایران موقعیت ضعیف تری داشته باشد".

به گزارش خرداد، این شبکه خبری در ادامه می افزاید:"شرکت های اروپایی و امریکایی به سرعت خواستار استفاده از فرصت لغو تحریم ها در ایران بودند. نکته دیگر آن است که به جای قطع همه مسیر به سوی ساخت تسلیحات هسته ای تنها سرعت پیشرفت ایران در این مسیر کندتر خواهد شد. در مرحله بعد ایران امکان دسترسی به دستسری به 100 میلیون دلار دارایی بلوکه شده را پیدا کرده است. حتی وزیر امور خارجه امریکا نیز اذعان کرد که این احتمال وجود دارد که بخشی از پول های ازاد شده از سوی ایران خرج اهداف منطقه ای آن کشور در رقابت با رقبای منطقه ای شود".

الجزیره در ادامه اشاره می کند که تداوم ازمایش های موشکی ایران نشان می دهد که آن کشور اعتماد به نفس بیش تری پس از توافق هسته ای پیدا کرده است. این روزنامه در ادامه می افزاید:"ایران کماکان در یمن و سوریه در تقابل با عربستان سعودی عمل می کند".

این شبکه خبری در پایان می نویسد:"امروز جهان پس از توافق هسته ای با ایران قرن  بیست و یکمی مواجه است که خواستار احیای روزهای امپراتوری هخامنشی است. از این دریچه است که ایران اینده خود را می بیند این آن چیزی است که غرب قادر به درک آن نبوده است اما اعراب و اسرائیل به خوبی درک کرده اند و نگران آن هستند". 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------