آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

از رییس‌جمهور شدن لاریجانی تا ۱۸۱ سال بلاتکلیفی خبرنگاران +تصاویر



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 حواشی تجلیل از خبرنگاران پارلمانی؛
از رییس‌جمهور شدن لاریجانی تا ۱۸۱ سال بلاتکلیفی خبرنگاران

مراسم تجلیل از خبرنگاران پارلمانی که امروز با حضور رییس مجلس برگزار شد، با حواشی جالب‌توجهی همراه بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، درحالی که مراسم تجلیل از خبرنگاران پارلمانی با حضور رییس مجلس و تعدادی از نمایندگان، ظهر امروز در محل سالن تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، این مراسم با حواشی جالب‌توجهی همراه شد.

انتظار دو ساعته ۲۰۰ خبرنگار پارلمانی برای تجلیل!
فارغ از معطلی یک ساعت و نیمه خبرنگاران در روز خبرنگار برای حضور در مراسم تجلیل از خبرنگاران، تعداد حضار در این مراسم در نوع خود جالب توجه بود.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

بر این اساس، در حالی که تعداد خبرنگارانی که به صورت مستمر و فعال جلسه‌های علنی مجلس را پوشش خبری می‌دهند، به پنجاه نفر نیز نمی‌رسد، مراسم تجلیل امروز میزبان جمعی نزدیک به دویست نفر از خبرنگاران، اصحاب رسانه، مدیران و مسئولان رسانه‌های مختلف بود.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

فضای صمیمی مراسم تجلیل از خبرنگاران پارلمانی
با این همه، فضای صمیمی مراسم امروز که با شعرخوانی ناصر یمین مردوخی کردستانی خبرنگار کهنسال تمام حوزه‌های سیاسی و غیرسیاسی توام بود، مشکلات ناشی از ازدحام جمعیت و معطلی تا آغاز برنامه را به دست فراموشی سپرد و اتفاقاً همین شلوغی و حضور تمامی فعالان عرصه خبر، بر شیرینی مراسم افزود.

صحبت‌های پرحاشیه چهار خبرنگار پارلمانی
در ادامه این مراسم، مهدی کیایی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس ضمن تشکر از همراهی و تلاش‌ خبرنگاران در طول سال برای پوشش اخبار مجلس شورای اسلامی، از تعدادی از خبرنگاران دعوت کرد که نکات مدنظرشان را با رییس مجلس درمیان بگذارند و در این راستا، چهارنفر از خبرنگاران صحبت کردند و صحبت‌های این چهار خبرنگار و در ادامه پاسخ لاریجانی به نکات مورد اشاره خبرنگاران، مهمترین حواشی مراسم امروز را رقم زد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

روزی که لاریجانی رییس‌جمهور شود
بر این اساس، هنگامی که نخستین خبرنگاری اقدام به بیان نکات موردنظر خود کرد، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، به طرح سوال از رییس مجلس پرداخت که نحوه بیان موضوع ازسوی این خبرنگار، نشست امروز رییس مجلس با خبرنگاران را به سمت نشست خبری سوق داد و حال آن‌که قرار به برگزاری جلسه پرسخ و پاسخ با رییس قوه مقننه نبود.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

با این حال فارغ از نحوه بیان موضوع، نکته اصلی در صحبت‌های این خبرنگار هنگامی بود که در پایان صحبت‌های خود پس از تاکید بر اقدام‌های لاریجانی به‌عنوان رییس مجلس در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور، به گمانه‌زنی درباره آینده فعالیت‌های سیاسی رییس فعلی مجلس پرداخت و خطاب به لاریجانی گفت: هنگامی که رییس جمهور شدید، چه برنامه‌هایی برای حل مشکلات اقتصادی کشور خواهید داشت؟!

۱۸۱ سال بلاتکلیفی خبرنگاران
پس از صحبت‌های این خبرنگار، یکی دیگر از خبرنگاران با قرائت متنی نسبتاً طولانی به مشکلات خبرنگاران و بلاتکلیفی وضعیت بیمه و سختی کار فعالان در عرصه خبر  پرداخت که باتوجه به این‌که صحبت‌های خود را از ۱۸۱ سال پیش و نخستین روزهای فعالیت مطبوعات کشور آغاز کرد، با واکنش برخی از خبرنگاران روبرو شد و همهمه در سالن پیچید.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

بی‌اطلاعی رییس مجلس از حواشی مربوط به «یالثارات»
پس از او نوبت به یکی دیگر از خبرنگاران رسید که به‌عنوان تنها خبرنگار زن در نشست امروز صحبت کرد و با اشاره به اهانت‌های نشریه «یالثارات» به هنرمندان و جامعه فرهنگی کشور و همچنین انتشار مجدد این نشریه علی‌رغم توقیف و لغو پروانه، از استفاده «یالثارات» از برخی رانت‌ها انتقاد کرد و جالب‌تر آن‌که رییس مجلس شورای اسلامی نسبت به حواشی مربوط به اهانت‌های این نشریه که به یکی از مهمترین موضوع‌های خبری روزهای اخیر تبدیل شده بود، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: در اینباره اطلاعات دقیقی در اختیار ندارم ولی پس از جلسه موضوع را بررسی و پیگیری می‌کنم و در آینده در این‌باره صحبت خواهیم کرد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

شعرخوانی مردوخی پیش از شعرخوانی مردوخی
پس از آن، نوبت به ناصر یمین مردوخی کردستانی رسید تا بار دیگر به‌تنهایی مهمترین حواشی یک نشست رسمی با حضور خبرنگاران را رقم بزند. مردوخی که بخاطر لحن خاص و صدای غرّایش در میان خبرنگاران مشهور است، در این نشست نیز همچون همیشه شعرخوانی کرد و جالب این‌که پیش از آغاز قرائت شعر امروزش، ابتدا دوبیت شعر به‌عنوان مقدمه خواند و پس از آن، شعر اصلی خود را قرائت کرد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

تلاش نافرجام لاریجانی برای نخندیدن!
فارغ از نکات جالبی که در شعر امروز مردوخی وجود داشت، واکنش رییس مجلس به شعرخوانی او بود که تقریباً تمام مدتی که شعرخوانی انجام شد، سعی داشت جلوی خنده‌اش را بگیرد. بماند که رییس مجلس در این امر ناتوان بود و در مقاطعی قادر به کنترل خنده‌اش نشد که این خنده‌های گاه و بیگاه لاریجانی، بیش از شعرخوانی مردوخی موجب خنده حضار شد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

از دیگر حواشی مراسم امروز، تجلیل از تعدادی از خبرنگاران و اهدای لوح تقدیر به آن‌ها بود.

بازداشتِ خلاف‌اندرخلاف جلالی
اظهارنظر لاریجانی درباره خبری که در روزهای اخیر درباره فساد مالی کاظم جلالی و بازداشت او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد نیز یکی دیگر از حواشی نشست امروز رییس مجلس با خبرنگاران بود که بر این اساس، رئیس مجلس شورای اسلامی با تکذیب این اخبار گفت که این موضوع و خبرهای مربوط به پادرمیانی من در این رابطه خلاف و دروغ است.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در پایان مراسم امروز و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره انتشار خبری در رسانه‌ها مبنی بر بازداشت چندساعته کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و پادرمیانی‌اش برای آزادی او، گفت: کل این موضوع خلاف اندر خلاف بوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نه چنین چیزی بوده و نه کسی به من مراجعه کرده است. متأسفم زیرا از کارهای زشت و قبیح بود که نسبت به شخصیتی این حرف‌ها را زدند و بعد هم اشاره کردند که من پادرمیانی کردم. اینها خلاف و دروغ بود و من هم چنین چیزی را مطرح نکردم.

عکس یادگاری زنانه-مردانه خبرنگاران پارلمانی
به گزارش ایلنا، مراسم تجلیل از خبرنگاران پارلمانی، با عکس یادگاری آن‌ها به پایان رسید که باتوجه به تعداد بسیار زیاد حضار، عکس یادگاری به‌صورت زنانه-مردانه انداخته شد و ابتدا خانم‌ها عکس گرفتند و در ادامه نوبت به عکس یادگاری آقایان خبرنگار رسید.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------