آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

نامزد تایید صلاحیت نشده اصولگرا؛ بعید نبود پدیده انتخابات شوم /مگر آقای اژه‌ای عضو جمنا بود؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نامزد تایید صلاحیت نشده اصولگرا پیش بینی کرده بود که بتواند تبدیل به یک پدیده انتخاباتی شود، امری که در نهایت با دست رد شورای نگهبان محقق نشد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان است و سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس. حسن نوروزی یک شیخ صریح است که سابقه حضور در کمیسیون اصل نود مجلس هشتم را نیز در رزومه خود دارد. او از جمله نمایندگانی بود که با حضور در ستاد انتخابات کشور، قصد کرد از قوه مقننه به قوه مجریه برود، آن هم در کسوت ریاست جمهوری امری که محقق نشد و او از فیلتر شورای نگهبان رد نشد.

 

حجت الاسلام نوروزی، انتقاداتی به عملکرد دولتی ها دارد و می خواست برای اجرایی شدن نظریاتش دولتی شبیه به دولت اول احمدی نژاد تشکیل دهد.

 

مشروح گفت‌وگوی حجت الاسلام حسن نوروزی با خبرآنلاین را می‌توانید در ادامه بخوانید:

 

آقای نوروزی کاندیداتوری شما برای اصحاب رسانه یک شوک بود، در برآوردهای اولیه نامی از شما نبود،‌ چه شد که تصمیم گرفتید، کاندیدای ریاست جمهوری شوید؟

 گمانه زنی و نظر رسانه‌ها بود، من خودم از اول نظرم این بود که کاندیدا شوم.

 

اول یعنی چه زمانی؟

 خیلی وقت است. من فکر می‌کنم کسانی که برای این مملکت زحمت کشیده‌اند، باید بیشتر سینه خود را سپر کنند. من هم قبل انقلاب زندان سیاسی بودم و هم بعد انقلاب 10 سال اسیر بودم. ضمن اینکه هم در حوزه و هم در دانشگاه درس خوانده و در حوزه‌های مختلف قضایی و اجرایی کار کرده‌ام. من دوازده سال امام جمعه بودم و همیشه انتقاداتی به مدیرانی مملکتی و روسای‌جمهوری داشتم،‌ می‌گویم این کارشان خوب بود و این کارشان اگر اینگونه می‌شد، بهترتر بود. لذا تصمیمم این بود که فکر، تز و نظریه‌ام را در حوزه‌های گوناگون منتشر کنم که نسبت به مدیریت کلان مملکت چه نظری دارم.

 

با چه کسانی برای کاندیداتوری مشورت کردید؟

 دوستان زیادی از رفقای مجلسی و غیرمجلسی خودم بودند.

 

در چه طیف‌هایی بودند و چه توصیه‌هایی کردند؟

 اکثرا از طیف اصولگرایان بودند و دوستان اجرایی و راهبردی هستند.

 

منظورتان از اجرایی این است که با افرادی از دولت مشورت کردید؟

 کسانی که قبلا در دولت بودند و الان در حاشیه هستند.

 

پس از افراد دولت قبل بودند. آنها توصیه می‌کردند که حضور داشته باشید؟

 می‌گفتند خوب است، می گفتند حضورم عالی است.

 

اگر تایید صلاحیت می شدید کابینه خود را از بین کسانی می‌چیدید که با آنها مشورت کرده‌اید، یعنی می‌توانیم بگوییم افرادی از دولت قبل وزرای دولت شما می شدند؟

 صددرصد.

 

بخش قابل توجهی از کابینه اول آقای احمدی نژاد در جمع جبهه نیرویهای انقلاب مردمی دور هم جمع شدند، در آن سازوکار اسم شما نبود، شما با همان افرادی که در جمنا هستند، صحبت کرده بودید؟

 خیر. مثلا فرض بفرمایید آقای اژه‌ای کجا در جمنا بوده است؟ یا آقای حسینی وزیر اقتصاد در جمنا نبوده است. شما کابینه اول احمدی نژاد را با جمنا گره نزنید، کابینه من، همان می‌شد.

 

با چنین کابینه‌ای چه برنامه‌ای برای اداره کشور داشتید که تاکنون موردتوجه نبوده است؟

 ما برنامه‌هایی داریم که متاسفانه روسای جمهور به آن توجه نمی‌کنند. یکی از اعتقادات من این است که قطعا مسئولان استانی و شهرستانی در سطح استاندار و  فرماندار باید بومی باشند. باید متعلق به همان منطقه و استان شناس باشند. من با مدیر پروزای قطعا مخالفم. من با افزایش بی‌معنای حقوقی در هر سطحی مخالفم. من با بذل و بخشش‌های گوناگون مخالفم. من جزو کسانی هستم که معتقدم اصلا در ایران تحریم نیست و اساسا تحریم معنایی ندارد. معتقدم اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون زاست و نه اقتصاد برون زا که آقای روحانی به آن معتقد است. می‌خواهم بگویم در اقتصاد فقط نباید

 

حضور شما باعث شکسته شدن رای کاندیداهای مطرح‌تر نمی‌شد؟

 اصلا رای شکسته نمی‌شود. مثلا الان آقای کواکبیان یا آقای جهانگیری یا آقای ‌هاشمی کاندیدا شده‌اند، همه اینها مرتبط با جریان اصلاح‌طلبی هستند آیا اینها باعث شکست آقای روحانی می‌شود؟

 

مثلا اگر در دوره قبل یکی از اصولگراها انصراف می‌داد شاید در این چهار سال دولت دیگری بر سر کار بود.

 بله. آن یک اشتباه استراتژیک بود که به برنده شدن آقای روحانی منتهی شد. اما بیانگر این نیست که همیشه آن اشتباه تکرار می‌شود و همچنین بیانگر این نیست که این کار همیشه اشتباه است.

 

فکر می‌کنید در صورت تایید صلاحیت شدن شما می توانستید تبدیل به پدیده انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم شوید؟

 هیچ بعید نیست. ملت ایران، ملت پدیده است.

 

خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------