آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

نامزدهای ریاست‌جمهوری فرافکنی نکنند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

نامزدهای ریاست‌جمهوری فرافکنی نکنند

به گزارش ایلنا، قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اظهارات برخی کاندیداهای ریاست جمهوری درباره قاچاق کالا گفت: موضوع مبارزه با قاچاق کالا موضوعی ملی است و شایسته نیست دستمایه  رقابت های انتخاباتی قرار گیرد.

 

خورشیدی افزود: دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ حجم ۲۵۵ میلیارد دلار قاچاق کالا که محصول برخی سیاست های ناکارآمد گذشته بود را تحویل گرفته و اکنون مفتخر است که بگوید حجم قاچاق را به حدود ۱۳ میلیارد دلار رسانده که معنای آن ۵۰% کاهش حجم قاچاق طی سه سال گذشته است.

 

 وی  تهیه و برآورد و اعلام حجم قاچاق کالا در کشور را طبق قانون وظیفه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و گفت: اعداد و ارقامی که بعضا برخی کاندیداها اعلام می کنند مبنای علمی نداشته و بیشتر تبلیغاتی و با هدف تخریب رقیب عنوان می شود و بهتر است کاندیداهای محترم بجای فرافکنی و ارائه آمار های غیر مستند به معرفی خود بپردازند.

 

 سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایجاد زیرساخت های تجارت خارجی و راه اندازی سامانه های الکترونیکی و پنجره واحد تجاری را از اقدامات اصولی و هدفمند دولت در زمینه مبارزه با قاچاق اعلام کرد و گفت: عملکرد دولت در زمینه مبارزه با قاچاق کالا  غیرقابل مقایسه با ادوار گذشته است.

 

 پاسخ وزارت‌ورزش به ادعاى یکى از نامزدها درباره وام ازدواج + نمودار

وزارت ورزش و جوانان ادعاى یکى از نامزدها درباره عملکرد وام ازدواج در دولت یازدهم را پاسخ داد.

 

به گزارش ایلنا، وزارت ورزش و جوانان به ادعاى یکى از نامزدهاى انتخابات ریاست‌جمهورى درباره عملکرد وام ازدواج در دولت یازدهم پاسخ داد که به این شرح است:

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

جوابیه سازمان خصوصی‌سازی به اظهارات یکی از کاندیداها در مناظره

سازمان خصوصی‌سازی جوابیه‌ای را در پاسخ به اظهارات یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری در مناظره سوم منتشر کرد.

 

به گزارش ایسنا، در این جوابیه آمده است:"

 

در دولت یازدهم، در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، شیوه غلط دولت قبل برای واگذاری سهام شرکتهای دولتی به صورت واگذاری مستقیم شرکتها به نهادهای عمومی و شبه دولتی بابت رد دیون دولت، اصلاح شد و خصوصی‌سازی فقط به بخش خصوصی واقعی کشور هدف قرار گرفت و درصد حضور بخش خصوصی واقعی در دولت یازدهم به بیش از ۳.۵ برابر دولت قبل رسید و این از افتخارات دولت تدبیر و امید بود که به بخش خصوصی واقعی اهمیت داد و حضور بخش خصولتی و نهادهای عمومی را بسیار کاهش داد".

 

در مناظره امروز میرسلیم اظهار کرد:" اگر اصل ۴۴ را پیاده کنیم انقلابی می‌شود. دولت اصلا نفهمید با اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ چه کار کند".

 

واکنش وزارت رفاه به موضوع «تبلیغاتی بودن افزایش مستمری مستمری‌بگیران»

وزارت رفاه حداقل بیش از یکسال پیش از تصویب برنامه ششم توسعه، افزایش مستمری مستمری بگیران را پیگیری کرده است.

 

به گزارش ایسنا، روزبه کردونی مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه، در صفحه تلگرامی خود نوشت: آقای رئیسی در جریان مناظره سوم مدعی شدند که اقدام دولت در افزایش چند برابری مستمری بگیران نهادی حمایتی نزدیک انتخابات انجام شده و در نتیجه تبلیغاتی است.

جهت اطلاع ایشان، در دولت تدبیر و امید و با پیگیری وزارت رفاه از سال ۹۴ این موضوع در دستور کار قرار گرفت و سیاست چند لایه حمایت اجتماعی تدوین شد. قابل توجه این است که افزایش مستمری افراد جامعه هدف نهادهای حمایتی در برنامه ششم توسعه درج شده است و این بدین معناست که وزارت رفاه حداقل بیش از یکسال پیش از تصویب برنامه ششم توسعه افزایش مستمری مستمری بگیران را پیگیری کرده است.

باید تاکید شود هم اکنون مبلغ مستمری خانواده‌های پنج نفره و بالا تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۶۵ هزار تومان، مستمری خانواده‌های چهار نفره تحت پوشش از ۸۱ هزار تومان به ۳۳۷ هزار تومان، خانواده سه نفره از ۷۲ هزار تومان به ۲۵۳ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره از ۶۱ هزار تومان به ۱۸۹ هزار تومان و خانواده‌های یک نفره از ۵۳ هزار تومان به ۹۵ هزار تومان افزایش یافته است که این مبلغ علاوه بر میزان یارانه‌های دریافتی است؛ یعنی یک خانواده ۵ نفره ۶۹۰ هزار تومان دریافتی خواهد داشت. دولت تدبیر دنبال گرفتن عکس یادگاری با فقرا نبود، دنبال فقیر کردن فقرا نبود، دنبال حمایت‌های صدقه‌ای نبود. دکتر روحانی و دولت تدبیر سیاست توانمندسازی فقرا و تامین حداقل دریافتی آنهم با عزت را انجام دادند.

 

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با رد ادعای یکی از نامزدها اعلام کرد: افزایش مستمری مددجویان بهزیستی در بودجه سال ١٣٩٦ یعنی در بهمن ١٣٩٥ تصویب شد. با موفقیت برجام و افزایش درأمد نفت، این امکان بوجود آمد که مستمری مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی به سه برابر افزایش یابد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------