آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

ظریف: درباره هر کلمه برجام با دقت مذاکره شده است/ ایران سلاح هسته‌ای تولید نمی‌کند و نخواهد کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر امور خارجه کشورمان می گوید که در باره هر کلمه برجام با دقت مذاکره شده است.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف، در واکنش به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی تاکید کرد: لفاظی‌ها و اقدامات امریکا نشان دهنده سوء نیت است.  

 

 

وی در پست‌هایی که در این ارتباط در توییتر خود منتشر کرد، نوشت: در باره هر کلمه برجام با دقت مذاکره شده است. ایران موشک‌هایی تولید نمی‌کند که "برای توانایی حمل سلاح هسته‌ای طراحی شده باشند."

 

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ایران سلاح هسته‌ای تولید نمی‌کند و نخواهد کرد بنابراین اصولا نمی‌تواند چیزی تولید کند که برای حمل آنها (سلاح هسته‌ای) طراحی شده باشد ...»

 

 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شب گذشته سخنگوی وزارت  امور خارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی شد: پرتاب یک راکت در روز پنج‌شنبه توسط ایران که به گفته ایران قادر به حمل ماهواره است، یک اقدام تحریک‌آمیز بود که ناقض یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت و نیز روح توافق هسته‌ای ایران است.

 

«هدر نائورت» ادعا کرد: ما این کار را تداوم توسعه موشک بالستیک می‌دانیم و معتقدیم آن چه نیمه شب و صبح رخ داد، نقض روح برجام بود.

از دیگر سو، وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه این کشور علیه کشورمان و یک روز پس از آزمایش موشکی ایران شش شرکت ایرانی را به فهرست تحریم‌های موشکی ایران اضافه کرد.

 

 

به گزارش ایسنا به نقل از فاکس نیوز، وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد: شش شرکت ایرانی زیر مجموعه صنایع شهید همت را که بنابر این ادعا نقش اصلی در برنامه موشکی ایران را دارد در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

 

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در این باره گفت: تحریم‌های جدید نشان دهنده عمق نگرانی آمریکا از برنامه موشکی و اقدامات ایران است.

 

وی در اظهاراتی خصمانه تاکید کرد: آمریکا به مقابله با برنامه موشکی ایران از جمله آزمایش موشکی روز پنج شنبه ایران ادامه می‌دهد.

 

اسامی ۶ شرکت‌ تحریم‌شده ایرانی از سوی آمریکا طبق آنچه که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند به شرح زیر است:

 

صنایع امیرالمومنین(ع)، صنایع شهید کلهر، صنایع شهید کریمی، صنایع شهید رستگار، صنایع شهید ورامینی و صنایع شهید چراغی.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------