آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

کاریکاتور موهن این بار از "روزنامه شرق" سر در آورد +تصویر/ وزیر ارشاد: شرق باید توقیف شود



وزیر ارشاد: شرق باید توقیف شود، به دادستانی هم اعلام کرده‌ایم/ امضای 120 نماینده در اعتراض به کاریکاتور شرق
فارس: وزیر ارشاد گفت: توقیف روزنامه شرق در اولین جلسه فوق‌العاده هیئت نظارت بر مطبوعات در دستور کار قرار می گیرد.
سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت‌دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار کاریکاتوری در شماره روز گذشته روزنامه شرق گفت: متأسفانه ما در هفته دفاع مقدس شاهد انتشار این کاریکاتور زشت بودیم که به نوعی توهین به آنها محسوب می‌شد.
وی افزود: انتشار گسترده این کاریکاتور در رسانه‌های بیگانه نشان از یک هماهنگی در این مسأله داشت و ما متأسفیم که این کار توسط یک نشریه داخلی انجام شده است.
حسینی در ادامه تصریح کرد: بلافاصله پس از مشخص شدن این موضوع ما اخطار کتبی به این روزنامه دادیم و قرار شد تا با تشکیل جلسه فوق‌العاده هیئت نظارت بر مطبوعات این مسئله بررسی شود و نظر ما توقیف این نشریه است.
وی افزود: ما موضوع را به دادستانی اعلام کرده‌ایم و مدعی‌العموم نیز به طور مستقل می‌تواند وارد عمل شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تحریم جایزه اسکار از سوی سینماگران ایرانی گفت:‌ این مسأله‌ای بود که در جشنواره فیلم مقاومت اعلام شد اما انعکاس چندانی در رسانه‌های داخلی نداشت.
امضای ۱۲۰ نماینده در اعتراض به کاریکاتور روزنامه شرق
همچنین تعداد امضا نمایندگان مجلس در اعتراض به کاریکاتور موهن روزنامه شرق نسبت به رزمندگان اسلام به ۱۲۰ امضا افزایش یافت.
بر این اساس احتمال دارد بیانیه یاد شده، امروز در صحن علنی مجلس قرائت شود./فارس


کاریکاتور موهن این بار از "شرق" سر در آورد +تصویر
جهان نیوز - روزنامه اصلاح طلب شرق با چاپ یک کاریکاتور موهن، سهم خود را در گرامیداشت هفته دفاع مقدس ایفا کرد!به گزارش جهان، این روزنامه در شماره روز گذشته خود و در صفحه آخر این جریده، کاریکاتوری را به چاپ رساند که بطور غیرمستقیم موجب وهن ارزش های دفاع مقدس شده است.
کاریکاتور مذکور ناخودآگاه خواننده را به یاد عکس های مشهور دفاع مقدس می اندازد که در آن رزمندگان اسلام در حال بستن سربندهای «یازهرا»، «یا حسین»، «یامهدی» برای یکدیگر هستند.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


این کاریکاتور رزمنده های جبهه را در حال بستن سربند بر روی چشم همدیگر نشان می دهد؛ کنایه از اینکه تصمیم و ایثارگری رزمندگان کورکورانه صورت گرفته است.

این کاریکاتور اهانت آمیز با استقبال رسانه ها و شبکه های اجتماعی اپوزیسیون و ضدانقلاب همراه و بارها در فضای اینترنت بازنشر داده شده است.
اما آنچه باعث آزردگی بیشتر شده اینکه این روزنامه دوم خردادی این کاریکاتور را درست در هفته دفاع مقدس به چاپ رسانده است؛ هفته ای که ملت در تکاپوی پاسداشت از جان گذشتگی های جانبازان و شهدای 8 سال دفاع جانانه از خاک و دین شان هستند.
هر چند با توجه به سابقه این روزنامه اصلاح طلب، از آن انتظار نمی رود در بزرگداشت فرهنگ دفاع مقدس و هفته آن قدم چشمگیری بردارد اما دست کم این توقع از رسانه مذکور و سایر رسانه های اصلاح طلب وجود دارد که برای هشت سال رشادت و فداکاری بی مانند فرزندان غیور ایران اسلامی ارزش و احترام قائل شده و –سهوا یا عمدا- از چنین اقدامات سخیفی پرهیز کنند.
گفتنی است، توهین به فرهنگ دفاع مقدس و زیر سئوال بردن ارزش های آن در دولت اصلاحات باب شد تا جایی فرهنگ شهادت "خشونت طلبی" نامیده شد اما در دولت نهم و با فراگیرشدن گفتمان انقلاب اسلامی، توهین کنندگان مجالی برای ادامه روند قبلی نداشتند، نکته ای که گویا با لیبرالسیم فرهنگی برخی مدیران مطبوعاتی فرهنگی دولت دهم مجددا احیا شده است.
در هر حال، به نظر می رسد عذرخواهی مدیران و کاریکاتوریست روزنامه شرق از ملت شهیدپرور ایران اسلامی و بویژه خانواده های معزز شهدا ضروری است؛ در غیر این صورت شایسته است معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برخورد لازم را با این روزنامه صورت دهد./جهان نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------