آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

آتش‌بس در سوریه عملا کنار گذاشته شد/ 131 کشته در روز یکشنبه



آتش‌بس در سوریه عملا کنار گذاشته شد/ 131 کشته در روز یکشنبه

با وجود اینکه مخالفان مسلح و ارتش سوریه اعلام کرده بودند که طرح آتش بس اخضر الابراهیمی را پذیرفته‌اند، در سومین روز آتش بس 131 تن قربانی درگیری‌های خونین میان دو طرف شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، شبکه حقوق بشر سوریه که یک نهاد غیردولتی ناظر بر حقوق بشر این کشور محسوب می‌شود، اعلام کرد که 131 تن در درگیری‌های خونین روز یکشنبه سوریه کشته شدند که بیشتر آنها در استان ریف دمشق، حمص، حلب و ادلب و در درگیری‌ها میان مخالفان مسلح و ارتش سوریه جان خود را از دست دادند.

در همین حال مخالفان مدعی شدند که هواپیماهای ارتش سوریه مواضع آنها را در شهر بوکمال بمباران کرده و در این حملات تعدادی از مخالفان کشته شدند.

منابع ترکیه‌ای نیز اعلام کردند که نزدیک به 70 سرباز ارتش سوریه خود را به مرزبانان ترکیه‌ای تسلیم کردند و این اقدام پس از آن انجام شده که یک یگان از نیروهای دولتی سوریه توسط مخالفان محاصره شده بود و آنها نیز با ورود به خاک ترکیه خود را به نیروهای مرزبانی ترکیه تسلیم کردند.

منابع محلی هم‌چنین از درگیری‌های شدید در شمال غربی سوریه خبر دادند و مخالفان اعلام کردند که توانسته‌اند مناطقی را از کنترل ارتش خارج کنند و زمینه را برای اعلام شمال غرب سوریه به عنوان منطقه‌ای خالی از نیروهای دولتی ترکیه فراهم کنند.

در همین حال ارتش سوریه نیز در پاسخ به حملات مخالفان مسلح مواضع آنها را در مناطق مختلف از جمله محله‌هایی در دمشق گلوله باران کرد و با یورش به مناطق تحت کنترل شورشیان تعدادی از آنها را دستگیر کرد.

بنا به گفته شاهدان محلی برخی از مناطق دمشق صحنه درگیری‌های شدید میان ارتش و شبه نظامیان مخالف دولت بود و نیروهای دولتی سوریه با استفاده از تانک و خمپاره انداز مواضع مخالفان در اطراف دمشق را گلوله باران کردند.

منابع سوری همچنین اعلام کردند که یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر السبینه در استان ریف دشمق منفجر شد که باعث به وجود آمدن خرابی‌های بسیاری در محل انفجار شد.

درگیری‌ها در شهر حلب بزرگترین شهر سوریه نیز با وجود اعلام آتش بس هچنان ادامه داشت و دو طرف مواضع یکدیگر را گلوله باران کردند.

در این شهر نیروهای دولتی و مخالفان اعلام کردند که توانسته‌اند مناطق تحت کنترل خود را گسترش دهند اما پیشروی چشمگیری از سوی هیچ یک از گروه‌های درگیر مشاهده نشد و تنها ارتش سوریه و مخالفان با تبادل آتش سعی در حفظ مواضع قبلی خود کردند.

منابع نظامی ارتش سوریه نیز اعلام کردند که یکی از رهبران القاعده در سوریه را که "ابو البراء شیحلاوی" نام داشت از پای درآوردند و توانسته‌اند حمله‌ای را که گروه مسلح وابسته به این شخص تدارک دیده بود دفع کنند.

این درگیری‌ها در سوریه در حالی ادامه دارد که پیشتر مخالفان سوری و ارتش این کشور متعهد شده بودند طرح اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب مبنی بر آتش بس در روزهای عید قربان را پذیرفته‌اند و روز جمعه تا دوشنبه دست به عملیات نظامی نخواهند زد./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------