آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

رد صلاحیت خاتمی هزینه سنگینی به نظام تحمیل می‌کند



رد صلاحیت خاتمی هزینه سنگینی به نظام تحمیل می‌کند/هاشمی و خاتمی در انتخابات آینده هماهنگ با هم عمل خواهند کرد

نماینده اصلاح‌طلب ادوار مجلس می‌گوید آیت الله هاشمی رفسنجانی یک شخصیت کلیدی و تاثیرگذار در جریان اصلاحات است و در انتخابات پیش رو هماهنگ با خاتمی عمل خواهد کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با نامه با اشاره به ضرورت حرکت اصلاح‌طلبان به سمت اقدامات تشکیلاتی و منسجم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، گفت: با توجه به فشارهایی که در چند سال اخیر به بدنه اصلاح طلبان وارد شده است این واقعیت وجود داد که امروز آن انسجام تشکیلاتی قوی در این جریان حکمفرما نیست.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر اگر پایگاه اجتماعی وسیع اصلاح‌طلبان را با وزن تشکیلاتی امروزشان مقایسه کنیم به وضوح حکایت‌گر عدم تناسب و تطابق بین این دو مولفه است و ضروری است که متناسب با همین پایگاه اجتماعی تحرکات تشکیلاتی سریعا شکل گیرد.

نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسیدن به این انسجام نیازمند ورود شخصیت‌های تاثیرگذار و بزرگان جریان اصلاحات است خاطرنشان ساخت: افرادی چون خاتمی همیشه منسجم کننده و شکل دهنده تحرکات و اقدامات جریان اصلاح‌طلبی بوده‌اند، در این مقطع زمانی نیز  معتقدم ایشان همچنان می توانند با ورود و حضور خودشان این انسجام را ایجاد کنند.

اصلاح‌طلبان باید با گزینه مورد نظر خاتمی همراه شوند

قنبری خاتمی را بهترین و مناسبت‌ترین گزینه برای کاندیداتوری ریاست جمهوری از سوی اصلاح‌طلبان دانست و تاکید کرد:  بهترین گزینه برای ریاست جمهوری آینده خود آقای خاتمی است اما چنانچه ایشان قصد ورود به انتخابات را نداشته باشند معتقدم اصلاح‌طلبان باید با گزینه مورد تایید ایشان همراه شوند و از او حمایت کنند.

وی در ادامه احتمال رد صلاحیت خاتمی از سوی شورای نگهبان را رد کرد و افزود: خاتمی از شخصیت‌های معتدل و میانه‌رو نظام است، و از اصلاح‌طلبانی هستند که همواره در چارچوب نظام حرکت کرده و در راستای تقویت همین چارچوب‌ها هم تفکر اصلاح‌طلبی را پی‌ریزی کرده‌اند، رد صلاحیت چنین شخصیتی از سوی شورای نگهبان بعید به نظر می رسد و هزینه سنگینی برای نظام خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید براینکه اصلاح‌طلبان نیروهای درون نظام هستند، گفت: تلاش اصلاح‌طلبان این است که از ظرفیت‌های خود و نظام برای تقویت نظام بهره گیرند، این قابل قبول نیست که این جریان را از جریان قدرت کنار گذاشته یا حذف کنند، اینکه نظام اجازه فعالیت به نیروهای درون خود ندهد آسیبی بزرگ برای کل سیستم  منافع ملی خواهد بود خصوصا در شرایطی که ما در عرصه سیاست خارجی نیازمند اتحاد و انسجام درونی هستیم و باید با همکار در جهترفع این تهدیدها حرکت کنیم. 

وی تصریح کرد: باید به مردم اجازه داد خوشان با سلیقه خودشان گزینه مورد نظرشان برای ریاست جمهوری بعدی را انتخاب کنند  این بهترین شکل از اجماع ملی و مردمسالاری دینی است. قطعا همگرایی در سطح ملی از طریق انتخابات ایجاد می شود و باید این فرصت انتخابات پیش رو را تبدیل به پاسخی در مقابل فشارهای خارجی کرد.

هاشمی از شخصت‌های کلیدی جریان اصلاحات است

نماینده اصلاح طلب ادوار مجلس همچنین درخصوص همراهی طیف متبوعش با گزینه مورد نظر ایت الله هاشمی رفسنجانی نیز اظهار داشت: اگرچه آقای هاشمی همواره سعی کرده اند خود را شخصیتی فراجناحی نشان دهند و انصافا نیز در این مسیر نیز حرکت کرده اند اما نهایتا ایشان یکی از شخصیت های موثر و کلیدی جریان اصلاح طلبی هستند و فکر می کنم آقای هاشمی و خاتمی در انتخابات پیش رو هماهنگ با یکدیگر عمل خواهند کرد./نامه نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------