آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

ناگفته‌های روحانی



اخبار ,اخبار سیاسی ,حسن روحانی

 

اخبار سیاسی - ناگفته‌های روحانی

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه «دولت در مبارزه با فساد مصمم است»، گفت: «دولت یازدهم در انجام هر آنچه در راه مبارزه با فساد و توسعه کشور نیاز باشد از هیچ‌کس و از هیچ قدرتی نخواهد ترسید.»

به گزارش «ایرنا»، «حسن روحانی» روز یکشنبه در جمع نخبگان و برگزیدگان استان خراسان‌رضوی افزود: «با وحدت، انسجام، جهاد و تلاش بر مشکلات فایق خواهیم شدو برای حل معضلات کشور حتی فساد، کلیدی بهتر از علم و فناوری نیست.» رییس‌جمهوری گفت: «مقاله نوشتن و ارایه‌کردن یک مقاله تفوق علمی است و جای تردید ندارد، البته به شرط اینکه فساد در این داستان نباشد.»


رییس شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه «ما در این دولت به برخی فسادها برخوردیم که شگفت‌آور است»، توضیح داد: «قدیم‌ها می‌گفتند آدم بعضی چیزها می‌بیند شاخ درمی‌آورد، می‌گفتیم مگر آدم شاخ هم در می‌آورد؟ اما اکنون می‌بینیم برخی موضوعات آنچنان به مغز فشار می‌آورد که گویی دو شاخ در حال درآمدن است و معلوم است که مثال‌های ایرانی بی‌ربط نیز نبوده است.

 

آخر برای استاد و بورسیه‌شدن هم تقلب؟ از طرف می‌پرسند آقا نمره‌ات چند است؟ می‌گوید؛ ‌ای، بنویس دیگه 12، 14، 15، آقا بگو نمره‌ات چقدر است؟ نمره‌ای می‌گوید که بعد معلوم می‌شود گفتارش... البته ممکن است کم‌حافظگی و گرفتاری زمانه باعث شده باشد وگرنه بعید است کسی که در مسیر استادی است، بخواهد تقلب کند.»

 

دولت در راه مبارزه با فساد از هیچ کسی و هیچ قدرتی نمی‌ترسد
رییس‌جمهوری ادامه داد: «واقعا ما دچار حیرت شدیم که چرا؟ حالا رانت؛ می‌گویند در برخی زمینه‌های اقتصادی، مالی و پولی- که البته همه آنها بد است- وجود دارد آدم بخواهد استاد فرزندان مردم شود آیا با تقلب؟ بخواهد در این کشور معلم شود که شاگرد تربیت کند که آن شاگرد کشور را نجات دهد آن هم در شرایط حصر اقتصادی و مبارزه با استکبار جهانی و با شعارهای بسیار بلند و پرطمطراق، بعد در آن تقلب دربیاید و عده‌ای سرگشاده و غیرسرگشاده بنویسند و تهدید کنند؟

 

مگر این دولت از تهدید می‌ترسد؟»
روحانی تاکید کرد: «من امروز در محضر شما فرهیختگان، بزرگان، اساتید و در محضر مولایمان امام‌هشتم(ع) که روح او ناظر و روز میلاد اوست، خدمت شما به صراحت عرض می‌کنم، در راه مبارزه با فساد و توسعه این مملکت، این دولت از هیچ‌کسی و هیچ قدرتی نخواهد ترسید.»


روحانی ادامه داد: «آن‌روزهای نخست که انتخاب شده بودم برخی به من می‌گفتند، این تصور خام است که شما فکر کنید در مدت چهارسال می‌توان کاری کرد. آنچنان چاه‌ها برای شما کنده‌اند که از این چاه به آن چاه و از آن چاه به چاهی دیگر می‌روید و اصلا به جاده نمی‌رسید که بخواهید حرکت کنید.» او افزود: «من همان‌وقت به دوستان می‌گفتم که مشکلات زیاد است اما باید امید همه ما، بر تمام مشکلات فایق‌شدن باشد، مطمئن باشید اگر دست‌به‌دست هم دهیم با وحدت، اتحاد، انسجام، یکپارچگی و جهاد و تلاش موفق خواهیم شد.»


فساد با اینکه داد بزنیم و دادگاه درست کنیم و عده‌ای را بگیریم، درست نمی‌شود
رییس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: «دانشمندان، دانشگاهیان و اهل نبوغ ما باید بدانند و طرح علمی بدهند، فساد با شعار درست نمی‌شود، اینکه داد بزنیم و دادگاه درست کنیم و عده‌ای را بگیریم، درست نمی‌شود مبارزه با فساد طرح علمی نیاز دارد.» رییس شورایعالی انقلاب فرهنگی خطاب به نخبگان و برگزیدگان استان خراسان‌رضوی گفت: «شما باید آن را طراحی کنید که چگونه از فساد پیشگیری کنیم و راه آن را شما اهل نظر و اندیشه بگویید.» رییس‌جمهوری گفت: «دولت الکترونیک از راه‌های علمی مبارزه با فساد است.»


آیا راه عفاف برای بانوان ما «ون» است؟
رییس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: «فکر می‌کنیم تعالی‌بخشیدن جامعه، «ون» و مینی‌بوس و پاسبان و سرباز است، با اینها فرهنگ درست نمی‌شود.» این سخنان رییس‌جمهوری با تشویق حضار همراه شد. روحانی ادامه داد: «راه ارتقای فرهنگ با علما، بزرگان و حوزه‌ها، محققان و استادان دانشگاهی است، چگونه ما تشویق می‌کنیم، یعنی راه عفاف برای بانوان ما ون است؟ راه دیگری نداریم؟، خود بانوان ما که فرهیختگان جامعه هستند، دانشگاهی، محقق و اساتید دانشگاهی هستند، خودشان برای استقرار عفاف در این جامعه و گسترش حجاب آیا راه‌بلد نیستند؟»

 

او با بیان اینکه هم‌اکنون وزیر کشور که مسوول این کار است در جمع ما نشسته است، گفت: «به ما می‌گفتند آدم اگر یک چیزی را تجربه کرد و نشد، فردا دیگر نباید عین آن را انجام دهد باید یک‌جوری آن را اصلاح کنیم.» حضار باردیگر با کف‌زدن، سخنان رییس‌جمهوری را تایید کردند.


مدام می‌گویند دختر و پسر را جدا کنیم
رییس‌جمهوری یادآور شد: «ما باید برای ارتقای اخلاق، نشاط در جامعه و نحوه رفتار با جوانان جامعه (پسر و دختر) راه علمی بیابیم، مدام می‌گویند دختر و پسر را جدا کنیم» روحانی در ادامه خاطره‌ای را بیان کرد و گفت: «در یک زمانی در اول انقلاب، یک آقایی به من گفت این پیاده‌رو خیلی مشکل دارد، گفتم چرا؟ گفت که زن و مرد در یک پیاده‌رو راه می‌روند و تنها راهش دیوار است و باید وسط دیوار بکشیم، گفتم پس لطفا دیوارش کوتاه باشد تا ما بتوانیم افراد را پیدا کنیم. واقعا با این حل می‌شود؟»


او با بیان خاطره‌ای دیگر عنوان کرد: «در اول انقلاب که دانشگاه افتتاح شده بود، یک عده در دانشگاه تهران دنبال ‌کشیدن دیوار در کلاس بودند، تا دختر و پسر جدا شوند، زمانی که امام(ره) اطلاع یافت، عصبانی شد و به آنان نهیب‌ زد که این کارها چیست؟ اینها هُوکردن اسلام و سخیف‌کردن موازین اسلام است و چیز دیگری نیست.» سخنان رییس‌جمهوری بار دیگر با تشویق شرکت‌کنندگان همراه شد.


اخلاق و عفاف به‌نفع همه ماست
روحانی همچنین یادآور شد: «دین ما، دین مشکلات و سختی‌ها نیست، این‌همه پیچیدگی ندارد، باید برای این موضوعات راه‌حل درست و علمی پیدا کنیم، البته جامعه ما حجاب و عفاف می‌خواهد، این‌همه عاشقان علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و اهل‌بیت‌(ع)، این‌همه عاشقان وجود دارند، اخلاق و عفاف به‌نفع همه ماست، استحکام خانواده‌های ما را حفظ می‌کند، قرآن، فلسفه حجاب را امنیت ذکر می‌کند.»

 

او عنوان کرد: «حجاب برای این است که امنیت برای خانم‌ها ایجاد کند، معلوم است همه امنیت می‌خواهند، شما هم دلت می‌خواهد اگر دخترخانمت بیرون می‌رود تا زمانی که برمی‌گردد امنیت داشته باشد، آن دخترخانم هم دلش می‌خواهد وقتی بیرون می‌رود کسی او را اذیت نکند و این طبیعی است، منتها راهش چیست؟»


فکر می‌کنیم با دیوار و فیلتر مشکلات حل می‌شود
رییس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «اول باید معروف را در جامعه معروف کنیم و بعد آن را امر کنیم؛ باید اول معروف را درست کنیم؛ باید برای مردم توضیح داده و شرح دهیم؛ والله‌و‌به‌الله در عصر و دنیای ما، راهی جز اقناع نسل جوان نداریم؛ با زور نمی‌شود بیاییم اینجا یا آنجا را ببندیم، نمی‌شود؛ دو چیز یاد گرفته‌ایم دیوار و فیلتر که فکر می‌کنیم با این حل می‌شود.» (تشویق حاضران) روحانی اضافه کرد: «خب شما فیلتر درست می‌کنید او می‌رود فیلترشکن درست می‌کند.» (تشویق حاضران)


مریضی با فیلتر، دیوار و «ون» حل نمی‌شود
او افزود: «این مسایل حل نمی‌شود چراکه اگر حل می‌شد تاکنون حل شده بود.» رییس‌جمهوری با بیان اینکه «فرهیختگان هم در این زمینه‌های فرهنگی وظیفه دارند»، گفت: «دولت دست نیاز به شما دراز می‌کند؛ برای امور فرهنگی و امور اقتصادی، دولت کار فرهیختگان را می‌خواهد.» روحانی خطاب به نخبگان، فرهیختگان و برگزیدگان استان خراسان‌رضوی گفت: «کسی که مریض می‌شود چه‌کار می‌کنیم؟ مریضی با فیلتر، دیوار و «ون» حل نمی‌شود؛ مریض را پیش متخصص می‌بریم و بعد راه‌حل را می‌یابد؛ یعنی اول بیماری را شناسایی می‌کند و بعد دارو می‌دهد؛ پس هرکاری راه علمی دارد.» رییس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: «اگر سلامت راه علمی دارد پس فرهنگ، اقتصاد و مبارزه با فساد هم راه علمی دارد.»


هیچ ایثارگری، ایثارگری خود را فدای جناحی نخواهد کرد
رییس‌جمهوری همچنین روز گذشته در دیدار با ایثارگران استان خراسان‌رضوی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیمای مشهد مقدس برگزار شد، با بیان اینکه «ایثارگر برای حزب و جناحی خاص ایثارگری نکرده بلکه ایستادگی و مقاومتش برای آرمان‌ها و اهداف بلند و عزت و شرف مردم بوده است»، گفت: «ایثارگری یک فرهنگ است و این فرهنگ باید جاودانه بماند.» حسن روحانی افزود: «البته اشکالی ندارد که ایثارگر علاقه‌ای به جناحی داشته باشد اما هیچ ایثارگری، ایثارگری خود را فدای هیچ جناحی نخواهد کرد.»

 

رییس‌جمهوری تاکید کرد: «ایثارگر طرفش خدا و بهشت جاودان است و این مخصوص جنگ و جهاد نیست.» روحانی ادامه داد: «ایثارگر ما ناسیونالیسم و ملی‌گرا به آن مفهومی که در دنیای امروز هست، نیست. گرچه ایثارگر ما بیشترین حمایت را از وطن و میهن خود می‌کند و امروز میهن ما شاداب و سرافراز از ایثار ایثارگران است.» رییس شورایعالی امنیت ملی اضافه کرد: «ایثارگر ما اومانیسم و انسان‌پرست نیست؛ گرچه ایثارگر ما پاسدار اخلاق، انسانیت و فضایل انسانی است.»


رییس دولت یازدهم در ادامه افزود: «آنهایی که مردم بی‌گناه را با تحریک ابرقدرت‌ها به نام جهاد و اسلام سر می‌برند، امید دارند؛ امیدشان به همین پول‌هایی است که اربابانشان می‌دهند و زنان و دختران اسیری که می‌فروشند.» روحانی با ابراز تاسف گفت: «چه بر سر اسلام آمده است و می‌آید؟ تکلیف بزرگی که دیروز بر دوش ما بوده و امروز سنگین‌تر است. آن روز که پیام امام را شنیدیم و عمل کردیم، خداوند در دنیا عزت و پیروزی را به ما داد، خاک ما و فرزندان ما از اسارت آزاد شدند، عزت، شکوه و سربلندی را رزمندگان به دامان ملت گذاشتند و امروز هم، راه ما همان راه ایثار و ایثارگری است.»


قانون جامع ایثارگری از مهرماه عملیاتی می‌شود
روحانی با بیان اینکه «دولت یازدهم خدمت به ایثارگران و خانواده‌هایشان را وظیفه خود می‌داند» گفت: «هنوز در شرایط تحریم به‌سر می‌بریم، منطقه و اطراف ما در شرایط ناامنی می‌سوزد و بسیاری از پیچیدگی‌ها و مشکلات در یک‌سال برطرف‌شدنی نیست اما در عین حال قانون جامع ایثارگری و خدمات ایثارگری را باوجود اینکه سال‌ها مانده بود و خاک می‌خورد به دست مسوولان اجرایی دادیم تا اجرا کنند و بحمدالله اجرای آن شروع شده است.»رییس‌جمهوری گفت: «برخی از طلب ایثارگران که سال‌ها مانده بود، پرداخت شد و انشاءالله بقیه آن را هم پرداخت می‌کنیم.»

 

او به ایراد یکی از ایثارگران به‌نحوه اجرای قانون پیش از شروع سخنان خودش اشاره کرد و گفت: «این اشکال درست است و ما قبلا هم به مجلس گفته بودیم که این کار مشکل است اما چون قانون تصویب شده و به تایید شورای‌نگهبان هم رسیده است، موظف به اجرای آن هستیم؛ هرچند این قانون کار را برای ما خیلی سخت کرده است.» روحانی تصریح کرد: «در همین شهریورماه یا تا مهرماه این قانون را عملیاتی خواهیم کرد. باید از دستگاه‌های مختلف خدمات مورداشاره در این قانون را جمع‌آوری کنیم و به دستگاه دیگری بدهیم اما هرچه هست، آن را اجرایی خواهیم کرد.»


انتظار دولت از روحانیت، حمایت و همراهی است
رییس‌جمهوری در دومین روز از سفر خود به خراسان‌رضوی در جمع علما، فضلا و طلاب این استان با تاکید بر ضرورت همدلی و همراهی همگان برای عبور از مشکلات کشور گفت: «آمار و ارقام سه‌ماهه اول امسال نشان می‌دهد اقتصاد کشور نه‌تنها از رکود خارج شده، بلکه اکنون کشور با رشد 8/1درصدی بدون احتساب نفت و با رشد 5/2درصدی با احتساب نفت، همراه است.»

 

حسن روحانی در خراسان با اشاره به اقدامات دولت در بخش‌های گوناگون گفت: «پارسال زمانی که برنامه‌ریزی برای مهار تورم را شروع کردیم، عده‌ای با نامه‌نگاری‌های مختلف اظهارنگرانی کرده و معتقد بودند دولت باید اولین‌گام خود را از رکود شروع کند.»

 

او ادامه داد: «اما سرانجام این دولت ضمن مشورت با صاحبنظران به این نتیجه رسید که باید ابتدا تورم را مهار کند و امروز بحمدالله توانسته‌ایم آن را مهار کرده و سرعت تورم را پایین آوریم.» روحانی افزود: «دولت امروز با اقدامات خود توانسته تورم را مهار کند و تا پایان سال به ارقام خوبی در این زمینه خواهیم رسید و تورم به زیر ۲۰درصد خواهد رسید.»

 

رییس‌جمهوری ادامه داد: «در زمینه رکود هم که نگرانی‌های زیادی وجود داشت، برنامه مفصلی را تنظیم و تدوین کردیم و بخشی از آن که نیاز به قانون داشت، در قالب لایحه‌ای به مجلس تقدیم شده اما در عین حال در زمینه رکود نیز شرایط مناسبی داشته و از رکود خارج شده‌ایم و این کاری بسیار بزرگ برای کشوری است که دوسال پیاپی در سال‌های ۹۱ و ۹۲ با رشد منفی و رکود مواجه بود.»

 

او در ادامه به اقدامات دولت در زمینه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: «دولت در بخش سیاست خارجی توانسته است در یک‌سال گذشته گام مطمئن و مهمی را به پیش بردارد و آن اینکه امروز نظر و دیدگاه جهانیان نسبت به ایران با دیروز متفاوت شده است و دولت با اقدامات خود توانسته ذهنیت دنیا را در خصوص جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد.»

 

رییس‌جمهوری افزود: «البته این موضوع به آن معنا نیست که همه جهانیان طرفدار ایران شده‌اند اما در عین حال امروز دیگر هیچ‌کس در دنیا موضوعاتی همچون تروریسم را به ایران نسبت نمی‌دهد.» روحانی تاکید کرد: «اینکه مقام‌معظم‌رهبری فرمودند حمایت از دولت وظیفه است، در راس این وظیفه صاحبان نفود، علما و حوزه‌های علمیه هستند که باید دولت را یاری کنند.» او گفت: «تلاش، رفاقت و همدلی، لازمه پیشبرد امور کشور است و البته وجود جناح‌ها و سلایق مختلف اشکال و ایرادی ندارد اما اینکه همدیگر را تکفیر کنند، واقعا نادرست است.»


اختلاف سلیقه اگر از چارچوب و قاعده خارج شود زیان‌آور است
رییس‌جمهوری تصریح کرد: «اختلاف سلیقه تا حدودی می‌تواند مفید باشد اما اگر از چارچوب و قاعده خارج شود، چه‌بسا زیان‌آور باشد.» او با اشاره به اعتماد مردم به قشر روحانیت گفت: «مردم ما باوجود همه تبلیغات مخالفان انقلاب علیه روحانیت، به این قشر اعتماد دارند و در انتخابات سال۹۲ این اعتماد خود را به روحانیت باوجود حضور رقبای شایسته، باسابقه و برجسته، نشان دادند.»


روحانی گفت: «امیدوارم خداوند توفیق دهد و امانتدار خوبی در این زمینه باشم.» رییس‌جمهوری به همراه همه اعضا هیات‌دولت عصر روز شنبه به مشهد سفر کرد. این هشتمین سفر استانی حسن روحانی است. رییس‌جمهوری پیش از این به استان‌های خوزستان، هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری و اردبیل سفر کرده بود.

اخبار سیاسی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------