آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

تکذیب انتقاد آیت‌الله جوادی آملی از گفتمان اعتدال



اخبار ,اخبار سیاسی انتقاد آیت‌الله جوادی آملی از گفتمان اعتدال

اخبار سیاسی - تکذیب انتقاد آیت‌الله جوادی آملی از گفتمان اعتدال

آیت الله جوادی آملی همواره متذکر این نکته شده اند که همه ما و مسوولان موظف به اقامه عدل هستیم و نه اعتدال چرا که (وقتی عدل اتفاق بیفتد اعتدال را نیز با خود خواهد آورد چون) اعتدال لاجرم نتیجه و محصول اقامه عدل خواهد بود.

پایگاه خبری ˈاسراˈ وابسته به دفتر آیت الله عبدالله جوادی آملی، در توضیحی، انتقاد این مرجع تقلید از گفتمان اعتدال را تکذیب کرد.

 

به گزارش ایرنا، این پایگاه خبری روز دوشنبه نسبت به شبهه افکنی و استفاده غیرعالمانه برخی رسانه ها از واژه شناسی «اعتدال» در کلام آیت الله جوادی آملی انتقاد و تاکید کرد از منظر این مرجع تقلید «اعتدالی که در مقابل افراط و تفریط باشد عین عدالت است».

 

به نوشته این سایت، در پی انتشار برخی اخبار منتسب به آیت الله جوادی آملی مبنی بر انتقاد ایشان از گفتمان اعتدال، به اطلاع می رساند، ایشان در دیدارهای متعدد با اقشار مختلف هنرمندان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی متناسب با موضوع صحبت، به واژه شناسی کلمه ˈاعتدالˈ از منظر قرآن کریم پرداخته اند.

 

در این مطلب افزوده شده است: آیت الله جوادی آملی در این مباحث با برتر و مقدم شمردن عدل بر اعتدال، نتیجه گیری کرده است که ˈاعتدالی که در مقابل عدل قرار گیرد عین رذالت است، لیکن اعتدالی که در مقابل افراط و تفریط باشد عین عدالت خواهد بود.

 

سایت اسرا افزوده است: آیت الله جوادی آملی همواره متذکر این نکته شده اند که همه ما و مسوولان موظف به اقامه عدل هستیم و نه اعتدال چرا که (وقتی عدل اتفاق بیفتد اعتدال را نیز با خود خواهد آورد چون) اعتدال لاجرم نتیجه و محصول اقامه عدل خواهد بود.

 

این مطلب، علاقه مندان را برای پیگیری مباحث آیت الله جوادی آملی در این باره به متن سخنان مطرح شده در دیدارهای این مرجع تقلید، منتشر شده در پایگاه www.esranews.org و همچنین جلد هفتم کتاب شریف تسنیم (چاپ 1378) ذیل آیه شریفه 143 سوره بقره، ارجاع داده است.

 

در پایان این مطلب با اشاره به انعکاس گزینشی سخنان آیت الله جوادی آملی، (که) به ایجاد تصویر نادرستی از معنای اعتدال از منظر ایشان منجر شده، همگان و بخصوص اصحاب رسانه را به امانتداری و رعایت اخلاق رسانه ای دعوت کرده است.

اخبار سیاسی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------