آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

انتقاد مصطفي تاجزاده از رييس‌جمهور



اخبار ,اخبار سیاسی ,تفاهم ژنو

 

اخبار سیاسی -  انتقاد مصطفي تاجزاده از رييس‌جمهور

 علت مخالفت با تفاهم ژنو منافع است، نه بی‌سواد

سیدمصطفی تاجزاده در نامه‌ای از زندان خطاب به رییس‌جمهور به بیان برخی نکات در خصوص سخنرانی اخیر وی در دانشگاه شهید بهشتی پرداخته و در حالی که با امید آفرین خواندن سخنان حسن روحانی این سخنان را نشانه ای بر پایبندی رییس‌جمهور برعهدش با مردم خوانده به کم سواد خواندن منتقدان توافق تاریخی ژنو از سوی وی انتقاد کرده است.

عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت در این نامه آورده است: سخنرانی امیدآفرین آن جناب در دانشگاه شهید بهشتی و تصریح بر این که «نیازمند محیطی امن در دانشگاه‌ها هستیم اما نیاز به محیط امنیتی نداریم… چرا در ژنتیک و شبیه سازی و انرژی‌هاي نو پیشرفت مي‌کنیم و در علوم انسانی، حقوق، اقتصاد و علوم اجتماعی پیشرفت نمي‌کنیم… در شیمی، فیزیک و پزشکی خط قرمز ندارید و راحتید اما در علوم سیاسی که مي‌آیید خط قرمز دارید…

 

بگذارید یک محیط باز ایجاد شود… بعضی خود دانشگاه و استاد و دانشجو را مسئله مي‌دانند و مي‌خواهند آن مسئله را حل کنند… ازنظر این دولت دانشگاه راه حل است. پس باید منتقد باشد و اظهارنظر کند… ما به دنبال آشتی نمي‌خواهیم برویم؟» نشان داد برعهدی که با مردم بسته اید، هم چنان پای بندید. اگرچه بخش‌هاي خبری صدا و سیما مانند دفعات قبل، دعوت شما به آشتی ملی، دفاع از حقوق شهروندی و نقد و نفی فضای امنیتی را کاملا سانسور کرد. ظاهرا حضرات نسبت به این مقولات آلرژی دارند. به هر رو در میان مطالب مهم آن مراسم «کم سواد خواندن منتقدان توافق تاریخی ژنو» زیبنده نبود.

تاجزاده در باره علت زيبنده نبودن اين اظهارات رييس‌جمهور چند مورد را تشريح كرده است كه در بند اول آن نوشته است: این ادبیات در شأن رئیس جمهور ملت با فرهنگ ایران و شخص شما نیست و رفتار و گفتار آقای احمدی نژاد را تداعی مي‌کند که فهم مخالفان عقیده اش را کمتر از بزغاله مي‌خواند. از جنابعالی انتظار مي‌رود با احیای شعار «زنده باد مخالف من» آقای خاتمی و در عین پاسخ دادن به انتقادات هرگز هیچ منتقدی را، حتی اگر فرق NPT و MPT را نداند، به صفتی ناپسند متصف نکنید و خواهان تعقیب قضایی هیچ روزنامه ای نشوید، حتی اگر اقدام بزرگ دولت را در دست یابی به تفاهم ژنو «وطن فروشی» بنامد. جامعه استبداد زده ما برای صید گوهر آزادی و حفظ آن نیازمند سعه صدر صاحب منصبان است و شما ثابت کرده اید که از شرح صدر لازم برخوردارید.

وي در بند دوم نامه خود نوشته است: علت مخالفت گروه معدود و سازمان یافته مدّنظر جناب عالی با تفاهم ژنو نه کم سوادی است و نه حسادت، بلکه عقاید و منافعشان اقتضا مي‌کند که بکوشند تا مانع دست یابی ایران و۱+۵ به توافقی جامع شوند. چرا که مي‌دانند اگر چنین شود دیگر قادر نخواهند بود به نام مقابله با تحریم‌ها و تهدیدها فضای امنیتی را تداوم بخشند، با حقوق و آزادی‌هاي اساسی شهروندان بجنگند و برای ویژه خواران نفتی و ارزی چتر حمایتی بوجود آورند و جمهوری اسلامی را به جمهوری نظامیان تبدیل کنند. مگر ندیدیم کیهان و وطن امروز تلاش دولت در پیگرد حقوقی سوء استفاده ۹ میلیارد تومانی را با این استدلال تخطئه کردند که چنین اقدامی موجب مي‌شود جمهوری اسلامی دیگر نتواند تحریم‌ها را دور بزند و مگر رسانه میلی از مرد دو میلیارد یورویی حمایت نکرد تا آن جا که با اعتراض بعضی از اصول گراها مواجه شد. پس دلیل مخالفت‌ها را هرگز نباید به کم سوادی یا حسادت جنگ طلبان تقلیل داد....

تاجزاده در بند پنجم نامه‌اش هم اينگونه استدلال كرده است: جنگ طلبان ایرانی مي‌کوشند با سوء استفاده از سخن جناب عالی از پاسخ گویی درباره فرصت سوزی‌هاي هشت ساله خویش طفره روند و هم سویی خود را با جنگ طلبان آمریکایی، اسرائیلی، ارتجاع عرب و نیز فرقه رجوی در به شکست کشاندن توافق ژنو پنهان سازند. آنان مي‌دانند که توافق جامع و نهایی مستلزم تصویب پروتکل الحاقی در مجلس در ازای لغو کامل تحریم هاست. بنابراین برایشان کاملا میسر است که به موافقت نامه نهایی رأی ندهند. با این وجود حاضر نیستند این مسیر را طی کنند. چرا که در خود توان ایستادگی در برابر افکار عمومی و خواست اکثریت قاطع ایرانیان را نمي‌بینند. به همین دلیل بر حجم تبلیغات سوء خود در این زمینه به خصوص در صدا و سیما افزوده اند.

وي در بخش پاياني نامه‌اش خطاب به رييس‌جمهور نوشت: این جانب برای پرهیز از تطویل کلام به زودی درباره روش تخریبی «رسانه میلی» برای ناکام کردن دیپلماسی تعاملی دولت به طور جداگانه خواهم نوشت و نکاتی را به استحضار ملت شریف ایران خواهم رساند. در خاتمه تأکید مي‌کنم که دولت باید توجه و نیروی خود را بر مذاکرات متمرکز کند و بی اعتنا به این اقلیت که جرم بزرگشان نه کم سوادی بلکه تلاش برای ایجاد جنگی جدید است، مسیر خود را با قوت ادامه دهد. مزید توفیقات جنابعالی را از درگاه خداوند بزرگ خواستارم.

گفتني اينكه سيدمصطفي تاجزاده معاون سياسي وزارت كشور در دولت آقاي خاتمي، از شب انتخابات رياست‌جمهوري سال 1388 بازداشت و به زندان افتاده و سپس توسط دادگاه انقلاب به 6 سال حبس محكوم شده است.

اخبار سیاسی - بهار نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------