آخرین اخبار سیاسی

محمود مهرابی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

محمود مهرابی به اعدام محکوم شد / قوه قضائیه: قابل فرجام‌خواهی است

رسانه های رسمی اعلام کرده اند که فردی به نام محمود مهرابی به دلیل فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم شده است، اما این فرد دارای عناوین…

احمد شیرزاد : اصولگرایان از احمدی‌نژاد برای تخریب روحانی استفاده می‌کنند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,احمد شیرزاد

 احمدی‌نژاد به عنوان مهره اصلی انتخاباتی توسط اصولگرایان به کار گرفته نخواهد شد.

 احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در  گفتگو با روزان به بررسی رفتارهای اخیر محمود احمدی‌نژاد پرداخته است.مشروح این  گفتگو در ادامه می‌آید:

ارزیابیتان از اقدامات اخیر آقای احمدی‌نژاد چیست؟
برای من قابل پیش بینی بود که آقای احمدی‌نژاد از یک مقطعی فعالیت‌های انتخاباتی خودش را کلید خواهد زد اینکه نهایتا ایشان بتواند صحنه کارزار انتخاباتی شود یا نه روشن نیست. ولی به هر حال عزم آقای احمدی‌نژاد برای اینکار جدی است یک دلیل روشن هم دارد اینکه آقای احمدی‌نژاد کار دیگری بلد نیست نکته مهم این است که او در صحنه فعالیت‌های حرفه‌‌ای و دانشگاهی عنصر چندان موفقی نیست احمدی‌نژاد با ارتباطاتی که داشت استخدام در دانشگاه علم و صنعت است که البته در آنجا هم نمی توانند به عنوان یک آدم وجیه و یک دانشگاهی خوش چهره درخشش داشته باشد در زمینه‌های دیگر هم شما نگاه کنید در عرصه فعالیت سیاسی ایشان نه حزب و تشکیلاتی دارد و نه توان سازماندهی تشکیلاتی. درعرصه فرهنگی هم صاحب اندیشه خاصی نیست.

 

ایشان یک کار را خوب بلد است و آن این است که جریان سازی کند و پشت تریبون‌ها بتواند سخنرانی‌های نه پر محتوا بلکه سخنرانی‌های تحریک کننده و توام با هتاکی نسبت به دیگران انجام بدهد. در کسوت ریاست جمهوری ایشان توان ریخت و پاش و از بین بردن بسیار سریع منابع مالی برای کسب وجهه را خوب بلد است و اینکه یک کیسه پر از پول دنبال خودشان بردارند و در سفرهای استانی پخش کنند بین افراد. این مجموعه هنرهایی است که به تنهایی در احمدی‌نژاد جمع است و در این مقطع می‌تواند او به روی صحنه بیاورد وگرنه من خاطرم است بعد از کنار رفتن آقای احمدی‌نژاد از سمت ریاست جمهوری چندین بار خبرنگارها از من می‌پرسیدند که ایشان چه کار خواهد کرد؟ اتفاقا آن زمان پاسخ من این بود که ایشان غیر از این کارهایی که در دوره ریاست جمهوری اش کرده کار دیگری را بعید می‌دانم بتواند انجام بدهد.

این ارزیابی که کردید به کجا ختم می‌شود؟
آقای احمدی‌نژاد به عنوان یک کارت بازی توسط اصولگرایان تندرو به کار گرفته می‌شود. هدف از این کار هم این است که دولت روحانی را خراب کنند بنابراین یک ماموریت خواسته یا ناخواسته الان به عهده آقای احمدی‌نژاد خواهد بود ایشان با این سخنرانی‌ها علامت داده به اصولگرایان که این من هستم که می‌توانم روحانی را خراب کنم به همین دلیل احتمالا در روزهای آینده ما شاهد این خواهیم بود که جریان اصولگرا مجددا سعی می‌کند تریبون دست احمدی‌نژاد بدهد و احمدی‌نژاد را بیاورد در عرصه خبر و به همین دلیل این ماموریت ادامه پیدا خواهد کرد و سعی می‌کنند روحانی و دولتش را درگیر بگومگوهای خیلی سطح پایین کنند و فضارا متشنج کنند اما به نظر من به غیر از این ماموریت راست گرایان افراطی و جناح اقتدارگرای قدرتمندی که در کشور است،

 

بسیار بعید می‌دانم که حاضر باشد زیر چتر احمدی‌نژاد برود و احمدی‌نژاد را مجددا به قدرت برساند بنابراین مجموعا پیش بینی من این است که آقای احمدی‌نژاد در سال 95 در صحنه رسانه‌‌ای و جنجال آفرین و فضا ایجاد کردن فعال خواهد شد اما قطعا به عنوان مهره اصلی انتخاباتی توسط اصولگرایان به کار گرفته نخواهد شد.

استراتژی احمدی‌نژاد این است که دولت را دچار تنش کند ؟
شما کلا درباره آقای احمدی‌نژاد نباید خیلی دنبال استراتژی بگردید. کما اینکه ایشان در 8 سال ریاست جمهوری هم معلوم نبود چه استراتژی دنبال می‌کند باید ببینیم چه کاری را بلد است انجام بدهد. آقای احمدی‌نژاد کاری را نمی‌کند که استراتژیش ایجاد می‌کند، کاری را می‌کند که بلد است کاری که ایشان بلد است فحاشی کردن و خراب کردن چهره دیگران است، همان بگم بگم‌ها همان افشا می‌کنم در جیب من این است ما در طول دوره ایشان برنامه‌‌ای که با استراتژی ایشان جلو رفته باشد نداشتیم به عنوان مثال در بحث هسته‌‌ای در یک مقاطعی به شدت ایشان شعارهای هسته‌‌ای می داد و در یک مقاطعی کوتاه آمد و کنارآمد و سیاستش را عوض کرد، واقعا استراتژی یکسانی را ایشان دنبال نمی‌کند. من فکر می‌کنم راست‌ها حاضر نیستند که احمدی‌نژاد را مجددا بر سر قدرت بیاورند اما بسیار استقبال خواهند کرد که از قدرت تخریبی او برای خراب کردن دولت روحانی استفاده بکنند.

 

 اخبار سیاسی  -  روزان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------