آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

رئیس پدافند غیر عامل: گوشی‌های هوشمند تهدیدات زیادی برای مسئولان دارد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رئیس سازمان پدافند غیر عامل

تهدیدکنندگان ما در حوزه سایبر شامل رژیم صهیونیستی و کشورهای آمریکا و عربستان سعودی هستند؛ که تلاش‌های زیادی را در این زمینه انجام داده‌اند و پدافند غیرعامل نیز اقدامات لازم را جهت جلوگیری از آسیب‌پذیری انجام داده است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه حوادث اخیر پتروشیمی‌ها ناشی از حملات سایبری نبوده است، گفت: طی کار مشترکی میان سازمان پدافند غیر عامل و وزارت نفت فرماندهانی برای مناطق نفت‌خیز تعیین شده است؛ تا هماهنگی‌های لازم را در مواقع بحرانی انجام دهند.

به گزارش ایسنا،  سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در حاشیه چهارمین همایش ملی پدافند سایبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ضعف حوزه‌های ایمنی باعث آتش‌سوزی در برخی از پتروشیمی‌های جنوب کشور شده است؛ که وزیر محترم نفت در این زمینه دستورات جدی را ابلاغ کرده است.

وی افزود: در حوزه‌های ماهشهر، عسلویه و منطقه جنوبی نفت‌خیز خوزستان و اهواز باید ساختارهای مقابله با این دست از حوادث را ایجاد کرد؛ که در کار مشترکی بین سازمان پدافند غیرعامل و وزارت نفت برای مناطق نفت‌خیز جنوب ازجمله ماهشهر و عسلویه فرمانده تعیین شده است؛ تا اگر اتفاقی افتاد با سایر مراکز هماهنگی و با طرح‌ریزی عملیاتی، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال حمله سایبری به پتروشیمی‌ها و ایجاد آتش‌سوزی گفت: حوادث پتروشیمی را بررسی کردیم و به این جمع‌بندی رسیدیم که این اتفاقات ناشی از حملات سایبری نبوده و کشور خاصی در حوادث دخیل نیست.

جلالی اظهار کرد: تهدیدکنندگان ما در حوزه سایبر شامل رژیم صهیونیستی و کشورهای آمریکا و عربستان سعودی هستند؛ که تلاش‌های زیادی را در این زمینه انجام داده‌اند و پدافند غیرعامل نیز اقدامات لازم را جهت جلوگیری از آسیب‌پذیری انجام داده است.

وی در خصوص عدم استفاده مسئولان از گوشی‌های هوشمند و تدابیر اتخاذ شده در این سازمان برای ایجاد ممنوعیت در این حوزه، گفت: دستورالعملی تهیه و در کمیته دائمی پدافند غیرعامل مطرح شده که چهار یا پنج رویکرد جدی در آن معرفی شده است؛ یکی از این رویکردها آموزش و فرهنگ‌سازی برای مسئولان بود و کمیته دائمی این سازمان را مکلف کرد که برنامه‌های آموزشی را برای تمامی مسئولانی که در سطوح بالای اطلاعاتی هستند، داشته باشیم؛ لذا این برنامه‌ها را آماده کرده‌ایم و از ابتدای هفته دولت این برنامه‌های آموزشی را خواهیم داشت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: البته نوع استفاده از گوشی‌های هوشمند نیز بسیار مهم است؛ به خاطر اینکه هم به لحاظ قدرت پردازش و هم به خاطر عواملی که در گوشی وجود دارد، تهدیدات زیادی می‌تواند برای مسئولان داشته باشد؛ که باید مورد توجه قرار گیرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------