آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

برخی خواص در شناخت احمدی‌نژاد رفوزه شدند /غرویان:احمدی‌نژاد همانی شد که آیت‌الله هاشمی گفته بود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , محسن غرویان

 

نامه نیوز نوشت:استاد حوزه و دانشگاه تاکید دارد: در مسائل سیاسی مهم، مثل ریاست جمهوری، ملاک تنها وضع فعلی افراد نیست؛ می‌بایست ملاک را آینده فرد هم بدانیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه، درباره احمدی نژاد این روزها و رفتارهای هنجارشکنانه او گفت: نظر من همان نظر مردم و پرسش مردم است. به هر حال شخصیت‌های بزرگی خصوصا در میان بزرگان حوزوی یا نخبگان سیاسی هستند که بر اساس «تئوری حکومت نخبگان» در جامعه‌شناسی مردم به‌طور طبیعی دنبال این بزرگان حرکت می‌کنند و حرف‌های آنها را برای خودشان راهنما می‌دانند. از طرف دیگر، این نخبگان معصوم نیستند و علم غیب وعلم به آینده هم ندارند و بر آنها وحی هم نمی‌شود! بلکه اینها قرائتهایی از دین و اسلام دارند که آن‌را به مردم عرضه می‌کنند.

 

در اینجا می‌خواهم بگویم که این بزرگان در ارائه دیدگاه‌شان خیلی بایستی احتیاط کنند و طوری حرف بزنند که احتمال خلاف را در آن درنظر بگیرند؛ قاطعانه صحبت نکنند و به‌خصوص صحبت‌های‌شان را به‌نام دین و مقدسات دینی برای مردم معرفی نکنند؛ بلکه بگویند، دیدگاه و نظرشان این است؛ بگویند قرائت ما این است و قرائتهای دیگری هم وجود دارد.

 

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی گفت: این جزمیت و تعصب‌گرایی خشک، مشکل‌ساز می‌شود. برای نمونه در مورد آقای احمدی‌نژاد این مشکل ایجاد شده است. پرسش بنده هم همین است که چرا بزرگان ما باید به گونه ای صحبت کنند که بعداً دچار پشیمانی و مجبور به اقرار و اعتراف به اشتباه شوند؛ یا برای مثل مرحوم آقای آیت‌الله حائری شیرازی، مجبور بشوند، عذرخواهی کنند. میبایست از همان ابتدا و زمانی که میخواهند موضعگیری کنند احتمال خطا در رأی و نظر خودشان را بدهند.

 

وی تأکید کرد: الآن در مورد آقای احمدی نژاد همین مشکل پدید آمده است. معتقدم اصول‌گرایان در آینده باید از این تجربه‌ها درس بگیرند و نسبت به مسائل سیاسی - اجتماعی، خودشان را «خدا» ندانند و نپندارند هر نظری که می‌دهند، صد در صد درست است.

 

مدرس حوزه علمیه قم گفت: جمله‌ای معروف از حضرت امام (ره) همواره نقل می‌شود که «ملاک وضع فعلی افراد است». به نظرم می‌آید در حال حاضر تفسیر درستی از این جمله در جامعه نمی‌شود. در مسائل سیاسی مهم، مثل ریاست جمهوری، ملاک تنها وضع فعلی افراد نیست؛ می‌بایست ملاک را آینده فرد هم بدانیم. به این معنا که هم وضع فعلی او را درست بشناسیم و هم وضعیت افکار و مبانی فکری‌اش را که نتایج آن در آینده روشن می‌شود را هم بشناسیم.

 

غرویان افزود: آقای احمدی نژاد وقتی شروع به کار تبلیغات برای ریاست جمهوری کرد، چهره ای بسیجی، رزمنده و اهل جبهه از خود نشان داد. ماشین پژوی خود را نشان مردم داد و این‌طور نشان داد که با مردم و با فقراست. و مسائلی از این دست و مسائلی که بعداً مطرح کرد که با امام زمان (عج) مرتبط هستم. یارانه، پول اما زمان است و یا مدیریت من مدیریت امام زمان است! از این دست حرف‌هایی که برای مردم بیان کرد و یا هاله نوری که برای آیت‌الله جوادی آملی بیان کرد؛ در نهایت عوام تحت تأثیر این صحبت‌ها قرار گرفتند و برخی از خواص هم متأسفانه کیاست لازم را نداشتند و در شناخت آقای احمدی‌نژاد رفوزه شدند و ماحصل آن، این شد که الآن شاهد هستیم.

 

وی در پایان اظهار داشت: برای پست‌های مهمی مثل ریاست جمهوری، ملاک تنها وضع فعلی نیست؛ بلکه شخصی که می‌خواهد طی چهار یا هشت سال آینده سرنوشت مملکت به دستش سپرده شود، نسبت به فکر و اندیشه، روحیات و مبانی او شناخت باید حاصل شود. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی فردی بود که این بینش و شناخت را داشت؛ توانست آینده‌نگری کند و نسبت به آن هشدار داد و در همان زمان گفت که این نوع تفکر به چه سرانجامی خواهد رسید و الآن میبینیم همانی شد که آقای هاشی گفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------