آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

وکیل مشایی : رییس دادگاه انقلاب مشایی را محاکمه می‌کند/ درخواست کرده ایم دادگاه علنی باشد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,مشایی
وکیل اسفندیار مشایی گفت: موکلم در شعبه اول دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی محاکمه خواهد شد 

حسینی وکیل اسفندیار مشایی در گفت‌وگو با  فارس، در خصوص اینکه در برخی رسانه‌ها عنوان شده است که مشایی قرار است در روز ۳ شهریورماه محاکمه شود، گفت: بله، این موضوع صحت دارد و در روز چهارشنبه ۲۴ مردادماه این موضوع به ما ابلاغ شد.

 

وی افزود: قرار است موکلم در شعبه اول دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی محاکمه شود، هرچند که در این شعبه آقای احمدزاده رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب مستشار خواهد بود.

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما از علنی بودن یا غیرعلنی بودن دادگاه باخبر هستید یا خیر، گفت: ما به عنوان وکلای آقای مشایی درخواست‌مان این بوده است که دادگاه به صورت علنی برگزار شود.

 

وی افزود: بر اساس اصل ۱۶۵ قانون مجازات اسلامی و ماده ۳۴۲ آیین دادرسی کیفری، دادگاه جز در موارد استثنایی با نظر قاضی باید علنی برگزار شود.

 

حسینی افزود: عناوین اتهامی مندرج در کیفرخواست هیچ‌کدام از موارد استثنا نبوده و به نظر می‌رسد که باید دادگاه علنی باشد و ما این را در نامه‌ای از ریاست قوه قضائیه هم خواسته‌ایم تا دادگاه علنی برگزار شود.

 

وکیل اسفندیار مشایی در پاسخ به اینکه شما به عنوان وکیل ایشان آیا پرونده را به‌طور کامل مطالعه کرده‌اید یا خیر، اظهار داشت: پرونده آقای مشایی سه پوشه است که هر پوشه مربوط به یک مورد اتهامی است و با تقسیم کاری که بین وکلای ایشان انجام شده بنده دو پوشه را مورد مطالعه کامل قرار داده‌ام.

 

وی در خصوص عناوین اتهامی موکلش گفت: اتهام اول ایشان تبانی و مشارکت علیه امنیت داخلی و خارجی کشور است که به ذیل ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی تعریف شده و به خاطر اقدام موکلم در آتش زدن حکم قضایی آقای بقایی در مقابل سفارت انگلیس در نظر گرفته شده است.

 

وکیل اسفندیار مشایی گفت: اتهام دوم ایشان تبلیغ علیه نظام است که به واسطه مطالبی که ایشان در صفحات شخصی خود در توئیتر و جاهای دیگر نوشته برای وی در نظر گرفته شده است.

 

حسینی در خصوص عنوان اتهام سوم نیز گفت: توهین به چند نفر از مقامات و قضات دادگستری ذیل ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی علیه در نظر گرفتن این عنوان اتهامی بوده است.

 

وی درباره آن‌که پیشتر یکی از مقامات قضایی عنوان کرده بود که پرونده مشایی به دلیل رفع برخی نواقص از دادگاه به دادسرا رفته، آیا این رفت و برگشت در ماهیت عناوین اتهامی تغییری ایجاد کرده است یا خیر، گفت: این رفت و برگشت هیچ تغییری در ماهیت عناوین اتهامی ایجاد نکرده است و اتهامات همان اتهامات قبلی است فقط در انجام یکسری از تحقیقات تفاوت‌هایی ایجاد شده است.

 

این در حالی است که اسفندیار رحیم مشایی در تاریخ ۲۶ اسفند سال ۹۶ از سوی دادستان تهران بازداشت شد. و بیش از ۱۳۰ روز از بازداشت وی می‌گذرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------