آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

«بهانه‌هاي پوشكي» دلواپسان



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , دلواپسان

 

هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوند برای یافتن سوژه در جهت تضعیف دولت در تلاشند. قبل از خروج از منزل به اهل خانه که شامل همسر، پسر و دخترشان است نگاه می‌کنند و از آنها می‌پرسند چه خبر؟ دختر خانواده می‌گوید که می‌خواهد دوچرخه سواری کند پس یک سوژه برای پدر دلواپس با عنوان «مخالفت با دوچرخه سواری زنان» جور می‌شود.

 

از پسر خانواده همین سوال را می‌پرسد که او از علاقه‌اش به حضور در کنسرت خیابانی می‌گوید. موضوع جدیدی برای تضعیف دولت در ذهن پدر دلواپس جرقه می‌زند که همان اعتراض به برگزاری کنسرت خیابانی است، اما اصل اخبار مورد نیاز پدر را مادر خانواده دارد. او از گرانی مواد غذایی می‌گوید و اینکه باید برای آینده فرزندان اقدام به سرمایه‌گذاری مطمئن بدون اطلاع اقوام و دوستان کرد. مادر خانواده از خرید تعداد زیادی سکه از سوی همسر یکی از اقوام می‌گوید و از پدر خانواده می‌خواهد به‌جای برنامه‌ریزی برای تضعیف مخالفان سیاسی خود و جریان سیاسی‌اش در راستای کمک به دولت برای حل مشکلات فعال شود. در نهایت صدای نوزاد خانواده است که پدر را متوجه خود می‌کند و مادر خانواده با غر زدن به افزایش قیمت پوشک برای طفل نوزاد خود به پدر گوشزد می‌کند روند فعلی تضعیف دولت به ضرر فرزندان است!

 

دلواپسان واقعی و تقلبی پوشک

برخی در داخل کشور که خود را بیش از دیگران دغدغه‌مند وضع کشور می‌دانند نوک پیکان هجمه خود را به سمت مخالفان سیاسی خودشان و دولت نشانه می‌گیرند تا از این طریق ادعا کنند که بهتر از روحانی و مردان پاستور قادر به اداره کشور هستند، اما مدت‌هاست که جامعه شاهد اثرات کارنامه عملکرد دولت دلواپسان است و فصل آخر آن محاکمه مشایی و بقایی! دلواپسان این روزها با مشکلات متعددی مواجه هستند و افکار عمومی سوالات زیادی درباره اثرات عملکرد آنها در زمانی را دارند که بر کرسی‌های قدرت دولت و مجلس نشسته بودند. همچنین می‌خواهند بدانند که چرا دلواپسان همسو با سیاست‌های دولت در زمینه رفع مشکلات اقتصادی کشور گام بر نمی‌دارند و تبدیل به دست‌اندازی در این مسیر شده‌اند. بخشی از جامعه هم درباره آنچه در تجمعات و گردهمایی‌های دلواپسان می‌گذرد سوال دارند مانند پلاکارد تجمع طلاب در فیضیه یا مداحی منصور ارضی که در آن به آیت‌ا... هاشمی توهین شده بود.

 

پوشک راه فرار از پاسخگویی؟

حالا در چنین شرایطی که سرزنش‌ها و نگاه‌های تاسف به سمت دلواپسان و عملکرد آنهاست تنها راهی که برای فرار به ذهنشان می‌رسد به سخره گرفتن وضعیت کشور و تضعیف بیشتر دولت است. اکنون اگر هموطنی از افزایش قیمت پوشک گلایه می‌کند، این سوال را هم مطرح می‌کند که چرا مشایی که در جایگاه دست راست احمدی‌نژاد در اداره دولت بود، از پاسخ به سوالات دادگاه طفره می‌رود و توضیح نمی‌دهد چه نسبتی با پانته‌آ و خانم‌ها سطوتی و لیلا زند داشته است؟ به هر حال محاکمه مشایی و بقایی به نوعی محاکمه دلواپسان مخالف دولت روحانی است پس بهانه‌گیری آنها برای گرانی پوشک در رده‌ نگرانی‌های واقعی جای ندارد و تنها برای فرافکنی است.

 

دغدغه پوشکی دلواپسان! 

حمید رسایی از جمله دلواپسان پوشک است که چنین نوشت: «درخواست مردم از دولت حسن روحانی؛ خواهشا برجام موشکی رو رها کرده! به فکر برجام پوشکی باشید، بچه‌های مردم گرفتارند وشما هم متخصص دراین فن... »، اما این مخالفت‌ها و اعتراض‌های سیاسی به کمبود پوشک آنچنان طولانی نخواهد بود و دیروز انتخاب نوشت؛ «مشخص شد که تولیدکنندگان باید مواد اولیه را با ارز آزاد تهیه کنند که پس از وقفه‌ای ۱۵ تا ۲۰ روزه در چرخه تولید مجددا از شنبه هفته جاری شاهد تولید مجدد واحدهای تولیدی داخلی هستیم؛ هر چند که به گفته تولیدکنندگان، قیمت‌ها دو تا دو و نیم برابر افزایش خواهد یافت و مشکل کمبود از ابتدای هفته جاری به طور کامل برطرف خواهد شد.»

 

رئیس انجمن صنایع سلولزی ایران درباره آخرین وضعیت پیش آمده در خصوص کمبود و گرانی محصولات سلولزی اظهار کرد: «در مورد ماجرای احتکار پوشک بچه و سایر محصولات بهداشتی مورد استفاده مردم باید تاکید کنم که هیچ‌گونه احتکاری توسط تولیدکنندگان ایرانی صورت نگرفته و مواد احتکار شده مربوط به محصولات خارجی بوده که یا به صورت قاچاق وارد کشور شده یا از مبادی گمرک وارد شده‌اند و در بخش اجناس ایرانی به هیچ عنوان احتکاری صورت نگرفته است.» عباس فصیح خوشگرد افزود: «با توجه به اینکه از اوایل هفته گذشته تکلیف ارز مواد اولیه محصولات سلولزی مشخص شد، اجناس تولیدکنندگان با ارز ۱۰ هزار تومانی از گمرک ترخیص شد و از شنبه هفته جاری مجددا کارخانه‌ها تولید خود را آغاز کردند و این وعده را به مردم می‌دهیم که طی روزهای آتی و از ابتدای هفته آینده مشکل کمبود محصولات سلولزی برطرف خواهد شد.» مدیر عامل شرکت شهروند هم گفت: «این شرکت هیچ کمبودی در تامین و عرضه محصولات از جمله محصولات سلولزی ندارد و شهروندان از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشند».

 

آرمان/مطهره شفیعی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------