آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

روحانی : تاریخ دفاع 8 ساله سرمشق و راه آینده ما است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , روحانی
رییس جمهوری گفت: در دوران دفاع مقدس، علیرغم همه جنایت های جنگی و تجاوز صدامیان ،هیچ قدرتی در جهان و سازمان های بین المللی در برابر این تجاوز نایستاد و این برای ما درس مهمی است. تاریخ دفاع هشت ساله ما تاریخ گذشته نیست، سرمشق و راه آینده ماست 

به گزارش  ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در آغاز هفته دفاع مقدس و در مراسم رژه نیروهای مسلح که در مرقد مطهر امام راحل برگزار شد با گرامیداشت ایام عزاداری عاشورا و تاسوعای حسینی افزود: باید از حضور پرشکوه مردم در ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور که بیش از هر سال دیگر این مراسم دارای شکوه و عظمت بیشتری بود سپاسگزاری کنم. همه ما مدیون فرهنگ کربلا و خون شهیدان آن بیابان سوزان سال 61 هجری هستیم.

 

وی همچنین با گرامیداشت روز شهادت امام چهارم حضرت سجاد(ع) اظهارداشت: ایشان گواه و شاهد حادثه کربلا و پرچمدار دوران اسارت و تبیین کننده آن حماسه بزرگ تاریخی در طول زندگی خود بود.

 

روحانی با اشاره به سی و هشتمین سالگرد دفاع مقدس گفت:حادثه ای که بعد از ظهر 31 شهریور سال 59 رخ داد از جهات مختلف حائز اهمیت بود اولین نکته اش آن است که ایران آغازگر جنگ نبود ایران به کشوری تجاوز نکرد و قصد حمله و تجاوز به هیچ کشوری را نداشت.

رییس جمهوری اضافه کرد: پیام انقلاب ما از روز اول پیام صلح و آشتی و اجرای فرامین الهی، برادری، دوستی و حسن همجواری با همسایگان ما بود و علت اینکه مردم ما یکپارچه در این دفاع مقدس جانبازی و فداکاری کردند این بود که تردید نداشتند که ایران آغازگر جنگ نبوده است.

 

وی گفت: این دیگران بودند که به سرزمین ما ، کشور ما، استقلال ما و تمامیت ارضی ما هجوم آوردند و ما تنها به عنوان دفاع و ایستادگی در برابر متجاوز از حقوق حیثیت و عزمت و سرزمین وملتمان دفاع کردیم.

 

روحانی خاطرنشان کرد: این رمز جاودانگی و عظمت این دفاع مقدس در تاریخ 38 ساله و در قرنهای آینده خواهد بود. ملتی که مدافع از حقش بوده است و قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداشته است و به همین دلیل بود ملت ما با اتحاد، وحدت، اعتماد، ایمان، امید و ابتکار توانست از همه پیچ و خم های سخت دوران هشت ساله به خوبی عبور کند.

 

وی اظهار داشت: جنگی که بر ما تحمیل شد یک جنگ عادی و معمولی نبود و بارها جنایات جنگی علیه نیروهای مسلح و مردم ما رخ داد.در همان روزهای اولیه جنگ ، عراق شهرهای مسکونی ما و مردم بی گناه و بی دفاع ما را زیر حملات بمباران موشک باران و گلوله باران خود قرار می داد که نمونه روشن آن شهر دزفول بود.

 

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: صدامیان از ملت غیور دزفول به شدت عصبانی بودند . برای اینکه سقوط دزفول به مفهوم سقوط خوزستان بود. این مقاومت و ایثار مردم و بزرگترین شکستی که مردم به صدامیان تحمیل کردند باعث شد ماه های متوالی خانه های آنها زیر حملات شدید موشک باران افلقیان قرار گیرد.

 

روحانی یادآورشد: عراق در میدان جنگ بر خلاف همه موازین بین المللی از سلاح شیمیایی استفاده کرد. عراق علیه مردم بی گناه سردشت و حتی مردم بی گناه شهر خودش حلبچه را با بمباران شیمیایی مصدوم و شهید کرد.

 

وی اضافه کرد: تنها این سه جنایت جنگی نبود؛ عراق اسرای ما را هم مورد شکنجه قرار داد و آنها را در زیر شکنجه به شهادت رساند از جمله شهید وزیر نفت ما تند گویان. این هم جنایت جنگی دیگری بود که عراق مرتکب شد.علیرغم همه جنایت های جنگی و تجاوز صدامیان هیچ قدرتی در جهان و سازمان های بین المللی تمام قد در برابر این تجاوز ایستادگی نکرد و این برای ما درس مهمی است.

 

رییس شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: تاریخ دفاع هشت ساله ما تاریخ گذشته نیست، سرمشق و راه آینده ما است. تاریخ دفاع مقدس هشت ساله ما زنده است وبرای همیشه زنده خواهد ماند مصباح هدایت و چراغ راهنمای ماست.جنگ تحمیلی هشت ساله به ما آموخت در شرایط سختی باید روی پای خود بایستیم تحت فرمان رهبری باشیم و متحد باشیم.

 

روحانی ادامه داد: باید متحد و آماده فداکاری و به پیروزی نهایی امیدوار باشیم به همدیگر و به مسوولان اعتماد داشته باشیم و بدانیم با ابتکار ایثار و فداکاری و ایمان پیروزی نهایی از آن ما است.

 

وی همچنین گفت: آغاز این جنگ با یک علامت و بهانه شروع شد و آن زیر پا گذاشتن یک معاهده و قرارداد دوجانبه بین ایران و عراق بود.

 

رییس جمهوری افزود: تجاوز صدام به این بهانه آغاز شد که معاهده 1975 را به اصطلاح خود معاهده خوبی برای خود و عراق نمی دانست در حالی که مدت ها برای این قرارداد و معاهده مذاکره و شخص صدام پای این معاهده امضا کرده بود. در واقع شروع این جنگ با پاره کردن این معاهده روبروی دوربین تلویزیون آغاز و بعد هم حملات ناجوانمردانه آنها شروع شد.

 

وی ادامه داد: امروز بعد از 38 سال از تجاوز صدام و زیرپا گذاشتن معاهده آن حادثه یک بار دیگر تکرار شده است، همان دولتی که مشوق سایر دولت ها برای نشستن پای میز مذاکره بود و همان دولتی که برای یک جمله 17 شبانه روز وقت مذاکره کنندگان ما را گرفت و همان دولتی که بعد از 12 سال فشار بر ملت ایران در برابر منطق مستحکم دیپلمات های ما سرفرود آورد و به یک قراردادی تن داد و امضا کرد که به نفع همه منطقه و جهانیان بود.

 

رییس جمهوری با بیان این که عین داستان صدام تکرار شد، گفت: باردیگر متجاوزی و فردی که به هیچ یک از قوانین و مقررات بین المللی احترام نمی گذارد در برابر تعهدش مقابل یک امضا و توافق چندجانبه که با تایید سازمان بین المللی و شورای امنیت توافق بین المللی شده است، آن را زیر پا گذاشته است. پیمان شکنی و خارج شدن از عهد و پیمان را او آغاز کرده است.

 

روحانی افزود: در اولین مرحله ملت بزرگ ما آمریکا را مایوس کرد، همانطور که در اولین روزهای جنگ با ایستادگی مبارزین ما از ارتش و سپاه، بسیج و نیروی انتظامی صدامیان را از اهدافشان مایوس کردند.

 

وی تاکید کرد: ظاهرا این اقدام صدام قرارداد 1975 بود اما باطنش از بین بردن انقلاب اسلامی و نظام اسلامی بود.. ترامپ هم ظاهرا خارج شدن از توافق برجام است اما باطن و هدف اصلی اش ضربه به اصل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی ادامه داد: صدام باوجود هشت سال تلاش با حمایت همه قدرت های جهان و منطقه ای به اهدافش دست نیافت. نتوانست خط تالوگ را عوض کند. نتوانست مقررات 1975 را تغییر دهد و به نظام مستحکم جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند.

 

رییس قوه مجریه افزود: هرچه زمان گذشت ملت ایران قوی تر و نیروهای مسلح مصمم تر و بالاخره بعد از هشت سال پیروزی نظامی، اخلاقی و سیاسی از آن ملت ما شد.

 

وی ادامه داد: سرزمین مان را از متجاوز پس گرفتیم و سازمان ملل متحد وشورای امنیت سازمان ملل صدام را به عنوان آغازگر جنگ شناخت وتمام کشورهایی که به صدام کمک کرده بودند بعدا به نوعی اظهار پشیمانی کردند وبه جنایت خود اعتراف نمودند.

 

رییس جمهوری تصریح کرد: عین این ماجرا برای ترامپ خواهد بود و آنچه بر سر صدام آمده است بر سر ترامپ خواهد آمد، ما آغازگر جنگ نیستیم همانطور که در سال 59 نبودیم و تنها دفاع وایستادگی و دشمن را منهدم کردیم.

 

روحانی با یادآوری این که امروز هم ما آغازگر جنگ نبودیم، اظهارداشت: توطئه های فراوانی در دو سال گذشته رخ داد تا ما را به نحوی تحریک کنند ئو از برجام خارج شویم و همه مسئولیت های سیاسی و حقوقی بر دوش ما بیافتد.

 

وی افزود: متانت، تدبیر، ایستادگی و آرامش جمهوری اسلامی ایران باعث خنثی شدن توطئه شد و درمرحله دوم ترامپ فکر می کرد روزی که از برجام خارج شود ساعت بعد ما هم خارج می شویم و با خروج ما پرونده را به شورای امنیت خواهد برد ولی در این راه هم موفق نشد.

رییس جمهوری اضافه کرد: درمرحله سوم تلاش کرد متحدان خود را پشت سرش جمع کند و اتحادیه اروپا را برای خود داشته باشد و آنها هم از برجام خارج شوند و بگویند جمهوری اسلامی ایران مقصر بوده ولی به جز دو رژیم منفور در منطقه ما هیچ دولت و ملتی از ترامپ حمایت نکرد و امروز در سراسر دنیا پیروزی سیاسی، حقوقی و اخلاقی ازان ماست .

 

روحانی گفت: ما به دادگستری بین المللی لاهه شکایت بردیم و آمریکائی ها ازاین شکایت ما بسیار عصبانی هستند و دادگاه لاهه هر حکمی را صادر کند ما از لحاظ وجدان عمومی پیروز این ماجرا هستیم، ما به عهدمان وفادار بودیم وبه قانون بین المللی و شورای امنیت احترام گذاشتیم.

 

وی افزود: جنگ اقتصادی و روانی را آمریکا علیه ماآغاز کرد و پایان این جنگ خوش تر از پایان جنگ هشت ساله خواهد بود، هم زمان آن بسیار کوتاه تر و هم تجربه ما بسیار بیشتر و هم دشمن از هر زمان دیگر ضعیف تر است.

 

رییس جمهوری اضافه کرد: آن روز همه شرق و غرب پشت صدام جمع شدند و امروز همه شرق و غرب در کنار ما هستند و اقدام آمریکا را محکوم می کنند، ما با همان تجربه در برابر ترامپ پیروز خواهیم شد .

 

روحانی گفت: در جنگ تحمیلی البته که مردم ما را آزار و رنج دادند ومشکلاتی را برای مردم ایجاد کردند و برخی از عزیزان ما را شهید، مصدوم و مجروح و اسیر کردند ولی به هدف خود نرسیدند وملت ما سرو وار ایستاد و مقاومت کرد و دشمن را به شکست کشاند و پشیمان کرد.

 

وی تاکید کرد:امروز هم همان حادثه تکرار خواهد شد و نخواهیم گذاشت آمریکائی ها ملت بزرگ ما را به زانو درآورند.

 

رییس جمهوری یادآور شد: بی تردید مشکلاتی را در این ایام برای مردم بوجود آورده اند و بوجود خواهند آورد اما ما از این پیچ تاریخی با عزت و سربلندی عبور خواهیم کرد وبی تردید مردم می توانند به آینده خودشان به تدبیر نظام خودشان به راهنمایی و هدایت راهبری معظم خودشان به تلاش دولتشان حودشان مطمئن باشند اگر همه باهم در کنارهم باشیم راحت تر و سریعترو کم هزینه تر از این ماجرا عبور خواهیم کرد.

 

روحانی گفت: تاریخ هشت ساله جنگ تحمیلی گذشت، امروز دنیا قضاوت کند آیا ملت ایران ملت پیروز بود یا افلقیان ؟ امروز دنیا قضاوت کند بعد از هشت سال عزت و سربلند ازآن مردم ایران بود یا صدامیان؟

 

وی ادامه داد: تاریخ ماه های آینده نیز قضاوت خواهد کرد شکست خورده این جنگ اقتصادی، روانی و سیاسی امریکاخواهد بود وملت ایران پیروز خواهد بود همانطورکه درهمه صحنه ها پیروز میدان بوده است.

 

رییس جمهوری افزود: آنها می گویند ما از سلاح های دفاعی دست برداریم و برای اینکه به برجام برگردیم موشک های خود را کنار بگذاریم و به تعبیر خودشان در امور منطقه مداخله ای نداشته باشند.

 

روحانی تاکید کرد: ایران نه سلاح های دفاعی خود راکنار خواهد کذاشت ونه توانمندی دفاعی خود را کم خواهد کرد، روز به روز بر قدرت دفاعی خود خواهیم افزود.

 

وی همچنین گفت: این که شما از موشک های ما عصبانی هستید، معنایش آن است که تاثیر گذارترین سلاح ما امروز موشک ما است پس با حرف شما، امروز قدر موشک های خود را بیش از گذشته می دانیم.

 

رییس دولت دوازدهم همچنین اظهارداشت: شما می گویید در منطقه حضور نداشته باشیم، شما از هزاران کیلومتر به منطقه آمده اید چه کنید؟ ما همیشه حافظ خلیج فارس و دریای عمان، اقیانوس هند و باب المندب بودیم.

 

روحانی گفت: امروز کشتی های ما از این منطقه حفاظت می کند، آمار نیز این را می گوید و کشتی های تجاری از کشورهای مختلف هم این واقعیت را اعتراف می کنند.

 

وی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران در قلب مردم عراق، سوریه، لبنان و یمن جای دارد. شما کجا هستید. شما بمب و موشک و امکانات را به دو کشور دادید تا مردم فقیر یمن را زیر بمباران قرار دهد و میلیون ها نفر را تحت قحطی قرار دهد.

 

رییس جمهوری ادامه داد: ایران که کشور بزرگ تاثیرگذار در خاورمیانه است در برابر تجاوز به ملت های مظلوم منطقه سکوت و تحمل نخواهد کرد. ما درس را از حسین مان آموختیم که «حسین منی و انا من حسین، احب الله من احب حسین».

 

روحانی تصریح کرد: عشق ما کربلا، عاشورا و فرهنگ کربلاست، دستاورد ما از کربلا ایمان، قدرت، انگیزه، ایستادگی، استقامت و فداکاری و در نهایت ذلت دشمنان حق و حقیقت است.

وی در پایان از همه نیروهای مسلح که در جنگ هشت ساله از ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و از همه ملت ایران که در آن سال ها از میهن خود دفاع کردند، سپاسگذاری کرد.

 

رییس جمهوری همچنین به روح همه شهیدان و امام شهیدان سلام و درود فرستاد و برای همه جانبازان از خداوند بزرگ شفای عاجل آرزو کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------