آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

رایزنی با "خاتمی" برای تشکیل"جبهه واحد اصلاحات"



اخبار,اخبار سیاسی,اصلاح طلبان


اخبار سیاسی - مجید محتشمی خبر داد

رایزنی با "خاتمی" برای تشکیل"جبهه واحد اصلاحات"

مجید محتشمی در مورد روند تشکیل جبهه واحد اصلاح طلبان می گوید تا به حال دو جلسه در خصوص جبهه واحد اصلاح طلبی با حضور سید محمد خاتمی تشکیل شده است و قرار است به زودی در این مورد تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

  رسول منتجب نیا مدتی است پیشنهاد تشکیل جبهه واحد اصلاح طلبی را مطرح کرده است. اما اصلاح طلبان همه منتظرند تا از رهبر اصلاحات موافقت نهایی را بگیرند. قائم مقام حزب اعتماد ملی هم مدتی است رایزنی های خود با سید محمد خاتمی را آغاز کرده است تا همه احزاب و گروه های اصلاحات را زیر یک چتر گرد هم بیاورد.

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان در مورد جبهه واحد اصلاح طلبی که قرار بود به پیشنهاد رسول منتجب نیا تشکیل شود به تدبیر می گوید:« با توجه به پیشنهاد آقای منتجب نیا برای ایجاد جبهه واحد اصلاح طلبی از بین همه احزاب و تشکل های اصلاح طلب در قالب یک جبهه مشترک و همچنین اراده ای که از دو سال گذشته در جبهه اصلاح طلبان وجود داشته است قرار شد که احزاب اصلاح طلب زیر یک چتر واحد اصلاح طلبی قرار بگیرند. تلاش های زیادی در این راستا صورت گرفته است و آقای منتجب نیا هم همچنان در حال پیگیری هستند.جبهه اصلاح طلبان هم موافقت کلی خود را اعلام کرده اما تا کنون واکنش قطعی از آقای خاتمی که رهبر معنوی اصلاح طلبان هستند را شاهد نبودیم.»

او همچنین تاکید دارد:«اراده های مرئی و نامرئی وجود دارد که پیرامون این فضا تلاش می کنند تا این پروژه اصلاح طلبان به سرانجام نرسد و جبهه متحدی ایجاد نشود. من نمی خواهم اسم کسی را ببرم در هر صورت این اراده کلی درباره اکثریت احزاب اصلاح طلب وجود دارد که به این جبهه بپیوندند غریب به 20 حزب و تشکل برای پیوستن به این جبهه اعلام آمادگی کرده اند.


مجید محتشمی در مورد جلسات منتجب نیا با سید محمد خاتمی می گوید:«ما مقدمات جلساتی برای تدوین منشور و آیین نامه داخلی جبهه  اصلاح طلبی را فراهم می کنیم که با امضا اعضای این جبهه رسمیت پیدا می کند اما مسلما همه این ها به اراده شخص آقای خاتمی بر می گردد.آقای منتجب نیا دو جلسه با محوریت تشکیل جبهه واحد اصلاح طلبی با آقای خاتمی داشته اند و منتظر پاسخ آقای خاتمی در این مورد هستند.»
 
جبهه اصلاح طلبان 14 مرداد کنگره برگزار می کند
محتشمی هم چنین به "تدبیر" خبر داد 14 مرداد جبهه اصلاح طلبان در جلسه اخیر تصویب کرده است که کنگره ای را مصادف با روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی برگزار کند.همچنین قرار است منشور حقوق بشر اسلامی هم بعد از برگزاری این کنگره توسط این جبهه تدوین خواهد شد.

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان درباره این کنگره توضیح می دهد:«تا کنون به جایگاه حقوق بشر اسلامی توجه کم تری شده است. انباشت عظیم فتاوا  و اقدامات حوزه های علمیه عمدتا در جهت تعیین و تکلیف احکام دینی و احکام تکلیفی دینی مورد توجه قرار گرفته است.و انچه که کم تر به آن توجه شده است حقوق انسانی در حوزه دینی است.وقتی رساله فقها را کنکاش می کنیم شاهد مسائل عمدتا مربوط به تکالیف دینی هستیم و توجهی به حقوق انسانی در دین نشده است.»

او ادامه می دهد:«جبهه اصلاح طلبان تلاش دارد که به مناسبت روز حقوق بشر اسلامی به تبیین و توصیف حقوق بشر از دید اسلام بپردازد و منشور حقوق بشر اسلامی تدوین کنند.در این کنگره از بسیاری سیاستمداران و نخبگان کشور دعوت به عمل آمده است که در جهت تبیین و توصیف و تهیه منشور حقوق بشر اسلامی به جبهه کمک کنند.»

او در مورد مدعوین این کنگره توضیح می دهد:« آنچه که در گام اولیه مورد توجه قرار گرفته است دعوت از اعضای شوراهای احزاب مرکزی عضو جبهه اصلاح طلبان در این کنگره است از طرفی ازبرخی شخصیت هایی مثل آقایان آیت الله هاشمی رفسنجانی،حسن روحانی،سید محمد خاتمی و سید حسن خمینی برای شرکت در این کنگره دعوت به عمل می آید تا یا در صورت امکان حضور داشته باشند و یا بیانیه هایی از این افراد در کنگره قرائت خواهد شد.»
بر اساس شنیده ها احتمالا این همایش در مسجد امیرالمومنین در خیابان مرزداران برگزار خواهد شد.
 اخبار سیاسی - تدبیر
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------