آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

اقدامات ایران و 1+5 باید متوازن باشد



اخبار,اخبار سیاسی,مذاکرات ایران و1+5


 اخبارسیاسی - اقدامات ایران و 1+5 باید متوازن باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 گفت: طرف مقابل تمام بحث‌هایش ناشی از دیدگاه‌های سیاسی‌شان بوده است و با بحث سیاسی به جای حقوقی کار را شروع کرده‌اند.

به گزارش ایسنا؛عباسعلی منصوری‌آرانی، اظهار کرد: تفاوت این دوره از مذاکرات با دوره‌های قبل در این است که پیش از این چارچوب توافق‌نامه را تدوین می‌کردند اما در این دوره از مذاکرات متن را می‌نویسند که این متن بار حقوقی دارد و مباحث فنی و حقوقی باید کاملا دیده شود.

وی با بیان اینکه بدیهی است در این شرایط کار بسیار خیلی سخت پیش خواهد رفت اظهار کرد: در چهار دور اول مذاکرات دنبال این بودند که توافقات را قبل از اینکه به نگارش متن بپردازند انجام دهند اما در وین 5 قرار بر این شده که وجوه مشترک نوشته شود و سپس موضوعاتی که مورد اختلاف است مورد بررسی قرار گیرد.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری از اینکه مذاکرات پیش خوبی تا بحال داشته است گفت: فکر می‌کنم در سه جلسه ای که می‌خواهند در تیرماه برگزار می‌کنند نمی توانند متن را بنویسند به علت اینکه بسیار سخت است اگرچه خانم اشتون دنبال این است زیرا تنها دو ماه به پایان ماموریتش باقی مانده و می‌خواهد در دوره خود این کار تمام شود.
 
وی تصریح کرد: البته آمریکایی‌ها به شکلی دوست دارند این کار در این زمان انجام شود زیرا انتخابات خود را در پیش رو دارند و ما هم اراده‌مان بر این است با حفظ ارزش ها و در چارچوب کار انجام شود.
 
منصوری آرانی با بیان اینکه اساسا بحث‌های طرف مقابل ناشی از دیدگاه سیاسی بوده است گفت: ما همواره مباحث حقوقی را قبول داشتیم و اعلام کردیم که در چارچوب ان پی تی کار می‌کنیم اما آنها تنها با بحث سیاسی شروع کردند اما اگر الان هم اراده‌شان بر این باشد و عزم داشته باشند این موضوع حتی یک ماه آینده قابل حل است.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ضرورت اقدامات متوازن و همزمان به منظور رفع تحریم‌ها نیز اشاره کرد و گفت: طرفین باید متوازن عمل کنند البته ما تا این اندازه از‌ آنها بی‌اعتمادی دیده ایم که نمی‌توانیم اعتماد کنیم. اما توافق به اینگونه است که هر کدام از طرفین در مقابل برداشتن یک گام دیگری نیز گام متوازنی را بردارند و این مسئله پذیرفته نیست که یک طرف گام بردارد و طرف مقابل یک حرکتی نداشته باشد.
  اخبارسیاسی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------