آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

نوبخت:رای مردم روحانی را در انتخابات پیروز کرد/دولت برنامه ای برای افزایش قیمت ها ندارد



اخبار,اخبار سیاسی, نوبخت


 اخبار سیاسی - مشکلی با بازگشایی سفارت انگلیس نداریم / دولت با هیچ افزایش قیمتی موافقت نخواهد کرد

سخنگوی دولت گفت که مرحله نخست حمایت غذایی نسبت به اقشار کم در آمد از هفته آینده آغاز می شود.

«محمد باقر نوبخت» روز چهارشنبه بعد از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: برای این که حمایت غذایی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت بگیرد، بیش از 187 میلیارد تومان برای این کار به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تخصیص داده شد تا هفته آینده بتواند مرحله نخست حمایت غذایی را نسبت به اقشار کم درآمد انجام دهد. 


 نوبخت با بیان این که امروز جلسه هیات وزیران در دو بخش به مباحث و مسایل اساسی کشور پرداخت، افزود:


ابتدا بحث نقشه راه و برنامه زمانبندی برنامه ششم مورد توجه هیات وزیران قرار گرفت؛ با توجه به این که در جلسه روز یکشنبه چگونگی تهیه وتنظیم برنامه ششم به هیات وزیران ارایه شد، امروز نظرات اعضای هیات وزیران و رییس جمهوری در خصوص نحوه رسیدگی و تهیه و تنظیم برنامه ششم در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی مورد تاکید قرار گرفت.


سخنگوی دولت تصریح کرد: در این جلسه قرار شد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری قبل از کامل کردن برنامه ششم، ابتدا یک آسیب شناسی از برنامه های اجرا شده در کشور داشته باشد و با شناسایی موانع توسعه - که به رغم اجرای پنج برنامه قبل و پنج برنامه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز ابعادی از مسایل توسعه باقی مانده است - بتوانیم برنامه ششم را تهیه کنیم.


** سیاست های اقتصاد مقاومتی محور برنامه ششم توسعه
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری افزود: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب قبلا ابلاغ شده بود به عنوان محور کار برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته است. 


وی ادامه داد: دراین ارتباط با توجه به این که سالهای 93 و 94 قبل از اجرای برنامه است، مقرر شد دراین دو سال از این فرصت استفاده کنیم و در خصوص ساختارهای لازم برای اجرای برنامه و برای چند مساله مهم و اساسی کشور برنامه ویژه کوتاه مدت داشته باشیم و همین رویکرد مساله محوری را در برنامه ششم دنبال کنیم. 


نوبخت اظهار داشت: با توجه به این که ما در برنامه ششم به رشد بالای 10 درصد نیازمندیم، باید بتوانیم از دانش و تکنولوژی های مدرن در برنامه ششم استفاده کنیم. 


** اختصاص 250 میلیارد ریال برای احیا و بهسازی جنگل های زاگرس
سخنگوی دولت افزود: در جلسه امروز هیات وزیران همچنین مساله بخش کشاورزی مورد توجه قرار گرفت و برای احیا و بهسازی جنگل های زاگرس 250 میلیارد ریال اختصاص داده شد.
وی گفت: برای مقابله با آفات مگس زیتون و ملخ که در 16 استان کشور گزارش شده است نیز 45 میلیارد ریال اختصاص داده شد. 


نوبخت افزود: اختصاص 40 میلیارد تومان برای انتقال آب با لوله تا مزارع استان بوشهر از دیگر مصوبات امروز هیات وزیران بود.


**ساعت کار در ماه مبارک رمضان تغییر نمی کند
نوبخت همچنین از عدم تغییر ساعات کاری در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و اعلام کرد: کارمندان ادارات در ایام ماه مبارک رمضان می توانند در ساعت اولیه یا پایانی روز کاری خود از مرخصی استفاده کنند.
 اخبار سیاسی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------