آخرین اخبار سیاسی

معین الدین سعیدی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

معین الدین سعیدی: کودکان کار و نحیف شدن سفره های مردم مهمتر از بگیر و ببندهای حجاب نیست؟

نماینده مردم چابهار، ضمن انتقاد از وضعیت فعلی کنترل حجاب در خیابان ها، تاکید کرد: در بحث عفاف و حجاب باید به رویکرد امامین انقلاب رجوع…

جانشین موقت رئیس خبرگان مشخص شد



اخبار,اخبارسیاسی,مجلس خبرگان

 
اخبار سیاسی - جانشین موقت رئیس خبرگان مشخص شد

 ششمين جلسه مشترك هيات‌رئيسه مجلس خبرگان و كميسيون‌هاي اين مجلس به رياست آيت‌ا... هاشمي‌شاهرودي برگزار شد. در اين جلسه آيات سيداحمد خاتمي، دري نجف‌آبادي و محمد يزدي از اعضاي مجلس خبرگان حاضر بودند. نايب‌رئيس مجلس خبرگان رهبري در اين نشست درباره ارزيابي خود از تحولات عراق گفت: هدف تروريست‌ها و رهبران پشت پرده آنها عقيم ماندن انتخابات قانوني و مشروع عراق و ناتوان جلوه دادن دولت نوري مالكي است.

آيت‌ا... هاشمي‌شاهرودي كه رياست جلسه مشترك هيات‌رئيسه و روساي كميسيون‌هاي مجلس خبرگان رهبري را در غياب آيت‌ا... مهدوي‌كني، رئيس مجلس خبرگان به عهده داشت، با اشاره به اينكه مساله عراق در ظاهر تسلط گروه داعش بر برخي استان‌هاي اين كشور است، افزود: اما در واقع پس از پيروزي شيعيان در انتخابات عراق، كشورهاي عربي، آمريكا و رژیم‌صهیونیستی شروع به سنگ‌اندازي كردند چون راضي نبودند كه شيعيان در عراق يك حكومت مردم‌سالار را تشكيل دهند. وی همچنين با بيان اينكه داعش و تروريست‌ها قبل از انتخابات پارلمان عراق در بخش‌هايي از اين كشور موضع گرفته بودند، خاطرنشان كرد: نتيجه انتخابات براي دشمنان حكومت مركزي عراق غيرمنتظره بود.

 

اتفاقات عراق يك پشت پرده اصلي دارد كه داعش پياده‌نظام آن و سه ضلع آمريكا، اسراييل، كشورهايی مثل عربستان، قطر، تركيه و احزاب كرد هستند. وي با اشاره به اينكه آمريكا مي‌خواست پس از صدام، عراق با عربستان هماهنگ باشد اما اين كشور با ايران هماهنگ شد، افزود: حزب پارتي كرد مدت‌ها در فكر استقلال بخش كردنشين عراق بود.

 

آنها هم‌اكنون خودمختار هستند و آزادي زيادي هم دارند اما چون استان كركوك كه استاني نفت‌خيز است را نتوانستند در اختيار بگيرند با حكومت نوري مالكي مخالفت كردند. درواقع حكومت مركزي مانع زياده‌خواهي آنها شد. آنها اظهار مي‌كردند ما در صورتي در انتخابات مشاركت مي‌كنيم كه نوري مالكي در قدرت نباشد. شاهرودي در ادامه با اشاره به اينكه بعثي‌ها مثل عزت‌الدوري و دختر صدام هم نقش موثري در تحولات عراق دارند، افزود: سني‌ها در عراق دو بخش هستند.

 

بخش اعظم آنها با شيعيان هماهنگ بوده و امكانات خوبي هم دارند اما بخش ديگر از آنها زياده‌خواه هستند. مخصوصا استاندار موصل با داعش برنامه‌ريزي كرد و سپس به منطقه كردنشين رفت و بارزاني هم كاخ مجللي در اختيار او قرار داد. بارزاني پس از سقوط موصل اعلام كرد كه عراق رو به تجزيه است و ما درصدديم كه بحث استقلال كردستان عراق را پيگيري كنيم. وي در ادامه با تاكيد بر اينكه هيچ‌كس حق ندارد عراق را تقسيم كند، گفت: تقسيم شدن عراق موردقبول حكومت عراق و ايران نيست و فقط به نفع آمريكاست. مردم عراق بايد وحدت خود را حفظ كنند. به‌گفته شاهرودي بسياري از علماي سني هم به علماي شيعه نزديك شده‌اند زيرا آنها هم خطر را درك كرده‌اند.  


 آيت‌ا... شاهرودي مجلس خبرگان را اداره مي‌كند
در حاشيه اين نشست، يك عضو هيات‌رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت: تا مشخص شدن وضعيت آيت‌ا... مهدوي كني نايب‌رئيس اول مجلس خبرگان (آيت‌ا... شاهرودي) اين مجلس را اداره مي‌كند. سيداحمد خاتمي درباره نحوه اداره مجلس خبرگان در نبود رئيس اين مجلس گفت: ماده10 آيين‌نامه تكليف را تعيين كرده است، به گونه‌اي كه اگر عضوي از هيات‌رئيسه استعفا دهد يا فوت كند در نخستين جلسه مجلس خبرگان انتخاب مجددي انجام مي‌شود تا جايگزين اين فرد مشخص شود. وي همچنين تصريح كرد: جلسه روز چهارشنبه با محوريت هماهنگي بين كميسيون‌ها و بررسي مسائل مربوط به خبرگان رهبري طبق آيين‌نامه اين مجلس تشكيل شد. خاتمي همچنين در تحليل خود از شخصيت آيت‌ا... مهدوي‌کنی گفت: ايشان به حق از مفاخر روحانيت هستند كه تربيت شده حوزه قم هستند. خاتمي در پايان درباره وضعيت پزشكي آيت‌ا... مهدوي‌کنی هم اظهار کرد: مشكل ايشان وضعيت مغزي ايشان است كه هنوز بهبودي نيافته است.
   اخبار سیاسی - آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------