آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

روحانی از اول گفت اصلاح‌طلب نیست



اخبار,اخبارسیاسی,اصلاح‌طلبان


 اخبار سیاسی - الویری: روحانی از اول گفت اصلاح‌طلب نیست

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای روحانی از همان اول اعلام کرده بود که اصلاح‌طلب نیست بلکه اعتدالگرا است، این بحث اعتدالگرایی هم خط‌کشی ایشان با جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا است.

مرتضی الویری فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با اعتماد  به ارزیابی خود از شخص روحانی و دولت وی پرداخت و اظهار داشت: آقای روحانی در بدترین شرایط بعد از پیروزی انقلاب مسئولیت دولت را برعهده گرفته است. چرا که آقای روحانی مجموعه‌ای را تحویل گرفته است که چندین زلزله 8 ریشتری همه ساختارهای آن را ویران کرده بود.

وی با بیان اینکه دولت کارهای بنیادین خوبی انجام داده است، گفت: با توجه به تنگناهای موجود، ظهور این تغییرات زمان بیشتری را می‌طلبد و این در حالی است که عموم جامعه ایران تشنه ایجاد تغییرات و لمس آن علی‌الخصوص در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی است و همین هم کار آقای روحانی و دولت ایشان را دو چندان سخت می‌کند، به تعبیری دیگر سطح مطالبات با داشته‌ها و میراث این دولت هماهنگ نیست.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه فاصله‌ای میان انتظارات عمومی و کارهای انجام شده در ماه‌های گذشته یک نوع گله‌مندی را ایجاد کرده است، گفت: این یک بدشانسی است که به آقای روحانی تحمیل شده است، من تصور می‌کنم انتظار جامعه بیش از آن چیزی است که قابل انجام بوده است.

شهردار تهران در سال 1380 در مورد خاستگاه سیاسی روحانی تصریح کرد: آقای روحانی از همان اول اعلام کرده بود که اصلاح‌طلب نیست بلکه اعتدالگرا است، این بحث اعتدال‌گرایی هم خط‌کشی ایشان با جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا است.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان هیچگاه روحانی را اصلاح‌طلب معرفی نکردند، افزود: آقای روحانی در انتخابات سال گذشته به همکاری با اصلاح‌طلبان روی آوردند و به هم نزدیک شدند، البته رد صلاحیت آقای هاشمی، عدم ثبت‌نام آقای خاتمی و نبود زمینه برای ثبت‌نام اصلاح‌طلبان دیگر از جمله شرایطی بود که اصلاح‌طلبان به آقای روحانی و در کل اعتدال‌گرایان را به هم نزدیک کرد.

این نماینده اسبق مجلس اضافه کرد: اصلاً در این فرایندها بحث اصلاح‌طلب شدن روحانی یا تغییر هویت اصلاح‌طلبان در کار نبوده است، به عبارتی دیگر، برای نجات کشور، بحث اصلاح‌طلب و اصولگرا مطرح نیست.

الویری با اشاره به حمایت اصلاح‌طلبان از دولت روحانی، گفت: من همچنان فکر می‌کنم که اصلاح‌طلبان هنوز هم با وجود برخی اعتقادات از فعالیت‌های دولت حمایت می‌کنند تا کشور بتواند این مرحله را پشت سر بگذارد تا وارد موقعیتی شود که ثبات بیشتری دارد.

به گفته این نماینده سابق مجلس، موقعیت اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در یک سال گذشته و قبل‌تر از آن، با حفظ خصوصیات ذاتی خود مؤتلف هم بوده و هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که این ائتلاف به نظر شما کجا می‌رود؟ گفت: اصلاح‌طلبان مطالبات روشنی دارند، به عنوان مثال در حوزه اقتصادی، اصلاح‌طلبان به دنبال یک فضای رقابتی سالم هستند، در حوزه فرهنگی به دنبال فضای باز هستند و می‌خواهند تنگناهایی که سعی شده با رنگ و لعاب یک سلیقه دینی به جامعه تحمیل شود، بردارند، در حوزه سیاست خارجی نیز به جای تقابل با دنیا، تعامل و همکاری را دنبال می‌کنند. بنابراین، اگر در این زمینه‌ها عملکرد دولت غیر از این باشد قطعاً اصلاح‌طلبان راه خود را خواهند رفت.

الویری در مورد ائتلاف هاشمی، خاتمی و ناطق نوری که برخی‌ها از آن به عنوان مثلث ائتلاف یاد می‌کردند گفت: من تصور می‌کنم که مطالبات بسیار فراگیرتر از یک مثلث است، شاید بهتر است به یک کثیرالاضلاع فکر کنیم، چرا که از سال گذشته و در دو سه سال اخیر با توجه به عملکرد منفی دولت دهم خسارات ناشی از اقدامات آن و بسیاری از جریاناتی که با اصلاح‌طلبان زاویه داشتند و رقیب هم به شمار می‌آمدند توانستند خود را هماهنگ کنند.

شهردار اسبق تهران ادامه داد: اصلاح‌طلبان نیز بخش افراطی خود را کنار گذاشت و این بخش تضعیف شد و جریان اصلاحات نیز به واقعیت‌های موجود نزدیک‌تر و احساس کردند که نمی‌توان با تندروی‌ها از آن دست مشکلات را حل کنند و اکنون آن مثلثی شد که شما اشاره کردید و تبدیل به کثیرالاضلاع شده و می‌تواند در آینده وزین‌تر هم باشد.

وی خاطرنشان کرد: من معتقدم اگر فردا انتخابات برگزار شود این کثیرالاضلاع به دنبال خالی کردن مجلس از دست تندروها است و این ضرورتی است که هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان معتدل به آن رسیده‌اند، یعنی این همان خطی است که این کثیرالاضلاع را دور هم جمع می‌کند.

به گفته این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اگر در درون این ائتلاف، رقابت‌هایی باشد که حتماً هست، اما همه نیروهای آن در قبال تندروها به هماهنگی یا نظر واحد رسیده‌اند و می‌خواهند مجلسی تشکیل دهند که از تندروی‌ها ضربه نخورد و بتواند پشتیبان مطمئنی برای تحولات کشور باشد.
 اخبار سیاسی - اعتماد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------