آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

نقش آقای نماینده در تله فهرست ادعایی دوستان بدهکار احمدی‌نژاد



اخبار,اخبارسیاسی,احمدی‌نژاد


 اخبارسیاسی - نقش آقای نماینده در تله فهرست ادعایی دوستان بدهکار احمدی‌نژاد

یک نماینده مجلس ادعایی بزرگ و البته مبهم در مورد مفاسد در دولت قبل مطرح کرده است ولی این ادعا به احتمال قریب به یقین از آن ادعاهایی است که درستی یا دروغ بودن آن در آینده روشن نخواهد شد ولی می‌توان با اطمینان گفت که تا زمانی که سرنوشت فهرست بدهکاران بانکی روشن نشود، هر چند روز ادعا‌های بی‌سرانجامی از این دست منتشر خواهد داشت.

پس از یک دوره جنجال بر سر فهرست بدهکاران بزرگ بانکی و سپس آرامش، سکوت و فراموشی این فهرست،یک نماینده  مجلس شورای اسلامی با طرح ادعاهایی در مورد نقش دولتمردان دولت‌های نهم و دهم در این فهرست وجود چنین فهرستی و همه ابهامات پیرامون آن را هرچند احتمالا برای مدتی کوناه به رسانه‌ها باز گرداند.

به گزارش «تابناک»، روابط تند و پر از هیاهوی دولت دهم و این نماینده در سالهای گذشته سرشار از حمله و ضد حمله بوده است. وی نقش مهمی در طرح سوال و اتهام علیه مقامات و رئیس جمهور در دولت قبل داشت و در دوره‌ای روزنامه دولتی خورشید نیز اتهاماتی را علیه وی منتشر کرد، اگر چه هیچ گاه خبری از نتیجه بررسی این اتهامات متقابل منتشر نشد.

این نماینده یک سال گذشته را در سکوت تقریبا کامل گذرانده است و این بار با طرح این ادعا به صفحه روزنامه‌ها برگشته است که اطرافیان دولت‌های نهم و دهم با جمع‌آوری منابع اعتباری به‌ویژه وام‌های کلان به‌دنبال صرف این بودجه‌ها در زمان انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری برای رأی‌آوری احمدی‌نژاد هستند. وی ادامه داده است که از طرف دیگر این افراد منتسب به دولت گذشته، زمانی وام گرفتند که دلار حدود یک‌هزار تومان بود که این موضوع به این معنی است که دارایی این افراد از دریافت‌ها وام‌ها چند برابر شده است.

اگر چه روشن نیست که وی به چه نام و به چه میزانی از بدهی‌ها اشاره دارد ولی احتمالا قصد زنده کردن خبری را دارد که چندی پیش در وبلاگی شخصی و توسط فردی منتشر شده بود که پیش از روی کار آمدن احمدی‌نژاد در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت مسئولیت داشته و اکنون ترجیح داده است که در خارج از ایران به سر ببرد. اشاره نماینده اردستان به فهرست‌هایی از این دست در صحن مجلس و تقاضای وی در مورد رسیدگی به موضوع برای جلب اعتماد افکار عمومی باعث برجسته شدن فهرست ادعایی شد.

کمی بعد نزدیکان احمدی‌نژاد به این فهرست پاسخ دادند و پاسخ انها با توجه به مواضع رسمی قبلی مقامات بانک مرکزی نشان می‌داد که فهرست ادعایی نمی‌تواند درست باشد.

طبق گزارش‌های مقامات آگاه در رسانه‌های رسمی کل مطالبات معوق بانکی 100 هزار میلیارد تومان، تعداد بدهکاران بالای 500 میلیارد تومان و میزان کل بدهی آنها: 18 نفر با 15000 میلیارد تومان بدهی و تعداد بدهکاران بالای 1000 میلیارد تومان 3 نفر است که 2 تن از آنها در زندان هستند؛ اما در فهرست ادعایی 13 نفر از مدیران ارشد دولت نهم و دهم به بدهی بالای 1000 میلیارد تومان متهم شده‌اند.

به علاوه در گزارش رسمی معوقات بانکی تعداد افراد با بدهی بالاتر از 500 میلیارد تومان ، 18 نفر با مجموع بدهی 15000 میلیارد تومان معرفی شده اند در حالی که فهرست ادعایی خارج‌نشینان فقط برای بخشی از بدهکاران بالای 500 میلیارد تومان ، 47210 میلیارد تومان یعنی بیش از 3 برابر مبلغ مندرج برای کل بدهی بدهکاران بالای 500 میلیارد تومان را ذکر کرده است.

اشتباهات روشنی از این دست، ضمن بی‌اعتبار کردن ارقام و فهرست ادعایی، این سوال را پیش آورد که چرا چنین فهرستی منتشر شده است.

طرفداران احمدی‌نژاد مدعی هستند که انتشار چنین «دروغ بزرگی» راهی برای سرپوش گذاشتن بر نام بدهکاران واقعی و کور کردن مسیر بررسی اتهامات آنهایی است که احمدی‌نژاد همیشه خواهان پیگیری بدهی آنها بوده‌اند.

روایت متقابلی نیز وجود دارد که بر اساس آن، انتشار این دروغ بزرگ راهی است تا به تدریج توجه و اهمیت دادن افکار عمومی به افشاگری در مورد مفاسد از بین برده شود. به عبارت دیگر اگر در ابتدا، ادعای دروغی در مورد مفاسد در دولت قبل مطرح شود و به تدریج روشن شود که این ادعا از اساس دروغ بوده است، آن گاه اگر در آینده خبری واقعی هم در باره فساد مطرح شود، کسی آن را باور نخواهد کرد.

وی ا ادعایی بزرگ و البته مبهم در مورد مفاسد در دولت قبل مطرح کرده است ولی این ادعا هم به احتمال قریب به یقین از آن ادعاهایی است که درستی یا دروغ بودن آن در آینده روشن نخواهد شد ولی می‌توان با اطمینان گفت که تا زمانی که سرنوشت فهرست بدهکاران بانکی روشن نشود، هر چند روز ادعا‌های بی‌سرانجامی از این دست منتشر خواهد داشت.
 اخبار سیاسی - تابناک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------