آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

سومین ادعای اشتباه آیت الله جنتی در نماز جمعه



اخبار,اخبار سیاسی, اظهارات جنتی  درباره  وزارت علوم

 
 اخبار سیاسی -   /وزارت علوم پس از پول عربستان، اخراج هسته ای/
سومین ادعای اشتباه آیت الله جنتی در نماز جمعه

آیت الله احمد جنتی تاکنون ادعاهای زیادی را مطرح کرده که نتیجه ی بررسی تعدادی از آنها از جمله ماجرای پول حکومت عربستان و اخراج دانشمندان از انرژی اتمی به وی ابلاغ شده (که در ادامه ی گزارش به آنها اشاره می شود) اما همچنان ادعا ادامه دارد؛ آخرین مورد نیز  در نماز جمعه درباره ی وزارت علوم مطرح شد.

به گزارش انصاف نیوز، در زیر به سه مورد از سخنان آیت الله جنتی، از فعالان اصولگرای حامی روی کار آمدن احمدی نژاد در دو انتخابات ریاست جمهوری 84 و 88 که دبیری شورای نگهبان را بر عهده دارد، پرداخته می شود و انتظار طبیعی این است که با تجربه ی مشخص شدن چنین بررسی هایی، ادعاهای مشابه یا تکرار نشود و یا از تریبون هایی غیر از تریبون های رسمی و یا دینی و از سوی کسانی مطرج شود که بی اعتباری ادعاهایشان باعث فاصله ی مردم و حکومت نشود.

1 - پس از انتخابات سال 88 و حوادث پس از آن، آیت الله جنتی در تابستان سال 89 گفت:
«سندی را به دست آورده‌ام مبنی بر اینکه ایالات متحده آمریکا از طریق عربستان سعودی یک میلیارد دلار به "سران فتنه" داده‌است. همین سعودی‌ها که به نمایندگی از طرف آمریکا صحبت می‌کردند، [به سران فتنه] گفتند که اگر توانستید نظام را منقرض کنید، تا پنجاه میلیارد دلار دیگر هم می‌دهیم، اما خداوند این فتنه را به دست بندگان صالحش خاموش کرد».

پس از آن، حمید رسایی از اعضای حزب بدون مجوز جبهه پایداری و از حامیان جریان احمدی نژاد به روزنامه ی دولت وقت گفت که منظور آیت الله جنتی از آن یک میلیارد دلار، فقط میزان دریافتی سیدمحمد خاتمی از عربستان بوده است. حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد نیز در جمع خبرنگاران درباره ی ادعای آقای جنتی گفت: این موضوع واقعیت دارد بلکه می‌توانید بالاتر از آن را نیز حساب کنید.

پس از ادعای بدون سند آقای جنتی، علی رسولی سفیر وقت ایران در عربستان، شبانه به ایران فرستاده شد. در واقع او را به صورت محترمانه بیرون کردند تا این پیغام رسمی را به ایران برساند و از آقای جنتی بپرسد که بر چه اساسی چنان ادعایی را مطرح کرده است؟ سند و مدرک این ادعای واهی چیست؟

ادعاهایی از این دست، بخشی از دلایل تیرگی روابط دو کشور شد و دو سال پس از آن حسین شریعتمداری، از حامیان احمدی نژاد در انتخابات های 84 و 88 و از همسوها با جریان سیاسی آیت الله جنتی، برای سرپوش گذاشتن بر آن ادعای کذب، در ادعایی دیگر گفت که آن پول فرستاده شده اما به دستشان نرسیده است!

2 - اسفند ماه 92، آیت الله جنتی در مقام خطیب نماز جمعه از آنچه «اخراج دانشمندان هسته ای کشور» خوانده می شد انتقاد کرده و گفت:
"متاسفانه از سازمان انرژی اتمی یاران احمدی‌روشن را بیرون می‌کنند. خبرهای موثق رسیده است، نکنید این کارها را. اینها تاج سر باید باشند  نباید بیکار باشند."

موضوع «دانشمند هسته ای» در سالهای اخیر با پروپاگاندایی از سوی افراطیون مواجه بود؛ به عنوان مثال در مورد شهید احمدی روشن به طرز اغراق آمیزی از عناوینی مانند دانشمند و نخبه ی هسته ای استفاده شد و قاعدتا منظور آقای جنتی و رسانه های همسو از آن ادعای اخراج، کسانی در همان رده بوده است.

فریدون عباسی، رییس سازمان انرژی اتمی در دوره ی احمدی نژاد، چند ماه پیش در باره ی ادعای دانشمند بودن احمدی روشن و همکارانی در رده ی او تصریح کرد: دانشمند تعریف خاص خود را دارد. قبلا هم تذکر دادم که الکی دانشمندسازی نکنیم. هر کسی دکتری یا لیسانس داشته باشد دانشمند نیست. دانشمند تعریفی دارد که هر کسی در جامعه ما ارزشی دارد.

پس از سخنان آیت الله جنتی، موجی تبلیغاتی از سوی جریان رسانه ای خاص بر علیه دولت شکل گرفت. دکتر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی دستور بررسی این سخنان را می دهد و پس از بررسی، حجت الاسلام شوشتری نزد آقای جنتی می رود و می گوید که حدود 3 - 4 نفر فقط جابجا شده اند و سپس می پرسد: «آقای جنتی! سند آن گفته های شما در نماز جمعه کجاست؟»

آقای جنتی که سندی نداشته، می گوید که آن ادعاها به او رسیده بوده و بدون بررسی آنها را اعلام کرده است. اما پس از شنیدن واقعیت، قبول می کند و قرار بوده که این اشتباه را به صورت علنی و صریح اعلام کند اما صرفا هم چند روز پس از آن در جایی گفت:

"به من گفتند که در سازمان انرژی اتمی، بعضی از جوانان حزب اللهی را کنار زده اند و من هم به این موضوع انتقاد کردم. بعد آقای دکتر صالحی که مرد بسیار خوب و متدینی است که واقعا من هم ایشان را قبول دارم، با تعدادی از معاونین‌شان نزد من آمدند و گفتند این که به شما گفته اند که جوانهای حزب اللهی را اخراج کرده اند، درست نبوده و اینها خودشان از سازمان رفته اند و ما کنارشان نزدیم."

3 - آیت الله جنتی ، 20 تیرماه در نماز جمعه ی تهران گفت:
"شاهد انتصاب افرادی هستیم که در غائله 18 تیر 87 و فتنه 88 تأثیر گذار بوده‌اند، همچنین شاهد انتصاب افراد بدون استعلام از مراجع قضایی و یا مخالف نظر مراجع، تلاش برای بازگرداندن محکومین فتنه 88 و برکناری عناصر مومن، ادامه سرپرستی رییسان دانشگاه ها که در شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی نیاوردند، هستیم."

متاسفانه بررسی های انصاف نیوز نشان می دهد که این ادعا درباره ی به کار گرفتن کسانی که استعلام های مراجع قضایی درباره ی آنها منفی بوده، به هیچ وجه صحیح نیست و و حتی دکتر فرجی دانا، وزیر علوم هم چند روز پیش اعلام کرده بود که برای رفع بهانه ها، در صورتی که نتیجه ی استعلام هر کسی از سوی نهادهای رسمی مانند وزارت اطلاعات منفی باشد از به کار گیری او اجتناب خواهد کرد و یا آنها را کنار خواهند گذاشت.

بر اساس بررسی ها، افراد به کار گرفته شده در کرسی های ریاست دانشگاه ها در دولت جدید، هم از لحاظ علمی و تخصصی و هم از لحاظ ایمانی و سابقه ی انقلابی، نسبت به افرادی که در دولت مورد حمایت آقای جنتی به کار گرفته شده بودند، به مراتب در درجات بالاتری قرار دارند که در روزهای آتی فهرست آنها به همراه سوابقشان منتشر خواهد شد.
 اخبار سیاسی - انصاف نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------