آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

انتقاد روحانی از صداوسیما



اخبار,اخبار سیاسی, روحانی


اخبار سیاسی - انتقاد روحانی از صداوسیما: رسانه های خارجی می گویند کم نظیر عمل کرده ایم اما صداوسیما هیچ نمی گوید/بعدا از مسائل پشت پرده خواهم گفت

دکتر روحانی تصریح کرد: منابع نفتی و گازی نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه‌ای است و دولت تلاش‌ها و اقدامات ویژه ای در این عرصه نیز انجام خواهد داد.

رییس جمهوری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل ، ضرورت اتحاد و همدلی را در مسیر حل و فصل مشکلات کشور مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: برای عبور از معضلات کشور همه اعم از دولت، قوه قضائیه، مجلس و نیروهای مسلح باید متحد بوده و دست به دست هم دهیم.

به گزارش «تیک»، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی گفت: امنیت و ثبات امروز کشورمان در درجه اول مرهون اتحاد و ایمان مردم و در درجه دوم حضور نیروهای مسلح تحت فرمان مقام معظم رهبری است که باید قدردان خدمات آنان باشیم.

رییس جمهوری اظهارداشت: همه باید در مسیر پیشرفت و توسعه کشور دست به دست هم دهیم البته بروز برخی مسایل بین قوا و وجود فراز و نشیب‌ها در این مسیر طبیعی است، ولی مهم این است که همه طرف‌ها باید تحمل خود را بالا ببریم.

رییس شورای عالی امنیت ملی همچنین احترام به اقوام و مذاهب مختلف در کشور را ضروری دانست و گفت: اقوام و مذاهب مختلفی در کشورمان وجود دارند، البته همه از یک نژاد هستیم و آن ایرانی بودن است، اما باید به زبان، ویژگی‌ها و سنت‌ اقوام مختلف، احترام گذاشت.

دکتر روحانی تصریح کرد: این دولت در داخل و در دنیا برای آشتی آمده است و این جزو اهداف دولت می‌باشد و همه بایستی در این مسیر تلاش کنیم.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به اینکه دولت در سیاست خارجی اقدامات بزرگی انجام داده ، گفت: اگر چه در سیاست خارجی هنوز راه زیادی در پیش رو داریم اما امروز روند روابط کشورمان با کشورهای همسایه تفاوت کرده و بی‌تردید فردا متفاوت‌تر هم خواهد شد.

رییس جمهوری تصریح کرد: در ماه‌های آینده شاهد تحول بزرگی در روابط با کشورهایی مانند روسیه، ترکیه و عراق خواهیم بود.


دکتر روحانی اضافه کرد: امروز مردم عراق متوجه شده اند که کدام کشور در روز خطر و گرفتاری کنار آنها قرار دارد و دوست واقعی‌شان چه کشوری است، البته در عراق خود مردم و علما همه کارها را انجام داده‌اند اما در عین حال دلگرمی آنها به همسایه و ملت خوبی به نام ایران است.

رییس جمهوری با اشاره به روابط صمیمی ایران با جمهوری آذربایجان، گفت: امروز روابط با جمهوری آذربایجان کاملاً با دیروز متفاوت است و دو کشور روابط بسیار گرم و صمیمی را آغاز کرده‌اند و به این مسیر ادامه خواهند داد.

رییس جمهوری طرح تحول نظام سلامت را از دیگر اقدامات بزرگ دولت در یک سال اخیر و باوجود تداوم تحریم ها عنوان کرد و گفت: امروز به واسطه اجرای این طرح آرامش خاطری در میان مردم ایجاد شده و دولت با همه توان این طرح را ادامه خواهد داد اما متاسفانه رسانه ملی حاضر نیست، اینگونه خدمات بزرگ دولت را برای مردم تبیین کند.

رییس جمهوری با اشاره به کارهای گسترده دولت طی یکسال اخیر اظهارداشت: همه این کارها در حالی انجام شده که تحریمهای غیرقانونی و ظالمانه همچنان ادامه دارد ،هر چند در این مدت توانسته ایم گوشه هایی از تحریم را تضعیف کنیم و یا جلوی برخی تحریم ها را بگیریم.

دکتر روحانی افزود: دولت وظیفه خود می داند که همه توانش را بکار گیرد تا تحریمها برای همیشه برداشته شوند چرا که تداوم این تحریم ها ،یک ظلم بزرگ به مردم است.

رییس جمهوری با تاکید مجدد بر اینکه کارهای بسیار بزرگی به رغم این تحریمها در کشور انجام شده ، گفت: رسانه ملی حاضر نیست خدمات دولت را برای مردم تبیین کند و دولت از لحاظ تبلیغاتی دست تنها است.

دکتر روحانی گفت: متاسفانه خدمات دولت برای مردم بیان نمی شود و این بر خلاف تاکید امام راحل است. امام راحل همواره تاکید می کردندکه دولت باید خدماتش را به مردم بگوید و رسانه ها باید خدمات دولت را برای مردم تشریح کنند اما درباره اینکه چرا نمی گذارند همه خدمات دولت برای مردم تبیین شود، به موقع سخن خواهم گفت .

رییس جمهوری افزود: در کدام دولت بوده که در زمینه مساله اقتصادی در عرض یکسال با آن معضلاتی که دولت را تحویل گرفتیم، کارهایی به این بزرگی انجام شده باشد.

دکتر روحانی پرسید:چرا صندوق بین المللی پول و بانک جهانی و رسانه های خارجی باید بگویند که کار دولت ایران در عرصه اقتصاد در تاریخ کشورهای در حال توسعه ، کم نظیر بوده و چرا صدا و سیما نگوید .


رییس جمهوری گفت: همه مسوولان در دولت باوجود مظلومیت ، باید به وظیفه خود عمل کنند و بدانند که یاری خداوند از هر کسی دیگر بالاتر است .

دکتر روحانی با اشاره به دیدارهایش با مردم ، گفت: مردم بارها به من می گویند می دانیم چه کسانی و کجاها و چرا شما را اذیت می کنند، شما راهتان را ادامه بدهید. حضور مردم در صحنه بسیار مهم است و همین محبت مردم نشان می دهد که آنان تنها گوششان به رادیو و یا چشمشان به تلویزیون نیست و چشم و گوش آنان خیلی وسیعتر می بیند و می شنود و خیلی خوب می توانند قضاوت کنند .


رییس جمهوری تصریح کرد: البته در این راه بسیار سخت و سنگین، باید از مقام معظم رهبری هم سپاسگزاری کنم چرا که همه جا دولت را حمایت و کمک کرده اند.

دکتر روحانی در ادامه " ریاست قوه اجرایی کشور" و از آن مهمتر "مسوولیت اجرای قانون اساسی " را دو وظیفه مهم رییس جمهوری دانست و اظهارداشت: زمانی که خواستم انجام وظیفه مسوولیت اجرای قانون اساسی را شروع کنم ، برای مردم توضیح خواهم داد چرا این کار دارد با تاخیر انجام می گیرد.


رییس جمهوری گفت: اجرای این وظیفه از آن کارهای مهمی است که برای خیلی ها خوشایند نیست و ممکن است ناراحت و عصبانی شوند اما قانون اساسی کشور باید اجرا شود و هر کسی در این کشور با هر مسوولیتی باید بداند این دولت به حول و قوه الهی در ادامه راه، برای اجرای قانون اساسی مصمم خواهد بود.

دکتر روحانی افزود: وقتی دولت اعلام کند فلان دستگاه و یا نهاد دارد از قانون اساسی تخلف می کند، ممکن است برای آن نهاد و یا دستگاه خوشایند نباشد اما این وظیفه رییس جمهوری است و من به وعده هایم به مردم عمل خواهم کرد و در این راه هیچ چیز نمی تواند مانع شود.

رییس جمهوری اظهارداشت:" مردم با رای و اعتماد خود ، وظیفه مهمی را به رییس جمهوری محول کردند . مردم رای ندادند که رییس جمهوری رییس دستگاه اجرایی باشد، رای دادند که اول مجری قانون اساسی باشد . مسوولیت اجرای قانون اساسی در کشور برعهده رییس جمهوری است".

دکتر روحانی در ادامه اظهارداشت: تلاش دولت در سفرهای استانی بر این مبنا است که کارهایی که امکان‌پذیر است و دولت قادر است تا پایان دوره آنها را اجرایی کند، به مردم وعده دهد.
رییس جمهوری گفت: امکانات دولت محدود است و دولت این امکانات را بر مبنای اولویت‌ها برنامه‌ریزی و اجرایی می کند.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت برخی از طرح‌ها و پروژه‌هایی را که برای کل کشور حیاتی محسوب می‌شوند در اولویت قرار داده است، خاطر نشان کرد: مشکل آب و محیط زیست معضلات بسیار مهمی است که دولت مصمم است اقدامات ویژه‌ای را در این زمینه ها انجام دهد.

رییس جمهوری گفت: نباید تصور شود که کشور بدون توجه به محیط زیست، می‌تواند به توسعه پایدار برسد.

دکتر روحانی به معضل دریاچه ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: از روز آغاز به کار دولت بر روی دریاچه ارومیه تأکید داشتم و این موضوع از اولویت‌های دولت بوده و شخصاً آن را پیگیری می‌کنم دریاچه ارومیه دچار معضل بزرگی شده که سرنوشت و زندگی حدود ۱۵ میلیون نفر را می‌تواند تحت تأثیر قرار داده و با بحران مواجه کند.

رییس جمهوری در ادامه ذخایر معدنی را از فرصت بسیار بزرگی برای کشور و استان اردبیل دانست و گفت: باید با شناسایی معادن، روی آنها سرمایه‌گذاری شود و اردبیل ظرفیت بالایی در این زمینه دارد که لازم است تلاش مضاعفی برای اکتشاف معادن استان انجام شود.

دکتر روحانی همچنین استان اردبیل را از لحاظ استعدادهای انسانی کم‌نظیر دانست و تصریح کرد: استان اردبیل از شخصیت‌های بسیار وارسته‌ای برخوردار است که مورد احترام و افتخار همه هستند.
رییس جمهوری اهمیت توجه به بخش انرژی را هم مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز منابع مشترکی در زمینه انرژی داریم که متأسفانه دیگران از آن بهره‌برداری می‌کنند، به نحوی که حتی منبع مشترکی داشتیم که با کمال تأسف بهره‌برداری از آن را رها کردند و طرف مقابل نه تنها سهم خود را به طور کامل استفاده کرده بلکه امروز از سهم بخش ایران نیز بهره‌برداری می‌کند.

دکتر روحانی تصریح کرد: منابع نفتی و گازی نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه‌ای است و دولت تلاش‌ها و اقدامات ویژه ای در این عرصه نیز انجام خواهد داد.

در ابتدای این نشست نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی ، دغدغه‌ها و نیازهای استان را در بخش‌های مختلف مطرح کردند.

نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از موضع منطقی و مدبرانه رییس‌ جمهوری در خصوص استیضاح قدردانی کردند و از عدم رأی اعتماد به وزیر دانشمند علوم، تحقیقات و فناوری اظهار تأسف نمودند.

 

 اخبار سیاسی - تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------