آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

تحرک خاموش اقلیت در تعطیلات



اخبار,اخبارسیاسی,استیضاح وزرای دولت

 

 اخبار سیاسی - تحرک خاموش اقلیت در تعطیلات

«بیش از 50 نماینده نامه استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا كرده‌اند.» این جمله‌ای بود که عزت‌ا... یوسفیان‌ملا، رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در واکنش به ادعاهای اخیر حداد عادل مبنی براینکه هیچ استیضاحی در دستور کار نیست، گفت. پایداری‌ها هرچند در تلاشند تا موضوع استیضاح وزرای دولت را بی‌سروصدا دنبال کنند اما از یک طرف افشاگری نمایندگان میانه‌رو و از سوی دیگر بی‌تابی برخی اعضای جبهه پایداری این امکان را به آنان نمی‌دهد.

از توهین چندباره جواد کریمی‌قدوسی به شخص رئیس‌جمهور گرفته تا تهدید نصرا... پژمان‌فر به استیضاح وزیر ارتباطات، همه و همه تصویری ناهمگون با سخنان اخیر غلامعلی حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس دارد و نمی‌تواند آرامشی از یک مجلس همراه با دولت را ترسیم کند.

 

بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده در پشت پرده، اقلیت مجلس درصددند تا به هرنحوی استیضاح وزرایی چون علی جنتی، محمود واعظی، علی‌اصغر فانی و عبدالرضا رحمانی فضلی را کلید بزنند. روز گذشته یوسفیان‌ملا، خبر از تلاش پایداری‌ها برای استیضاح دیگر وزیر آموزشی روحانی داده و اعلام کرد: تعداد امضاهای این استیضاح در تعطیلات مجلس در حال افزایش است و استیضاح كنندگان نیز برای مطرح كردن این استیضاح جدی هستند. آقای وزیر هم كاملا در جریان هستند و اگر خودشان هم ندانند معاون پارلمانی وزارتخانه‌شان می‌داند كه طرح استیضاح جدی بوده و قصد كوتاه آمدن نداریم.

 

به گفته او، انتصابات محور اصلی این استیضاح است و اگر در این دو هفته‌ای كه از تعطیلات مجلس باقی مانده نسبت به وضعیت انتصابات سامان‌دهی نداشته باشند، بدون شك با پایان تعطیلات مجلس استیضاح را به هیات‌رئیسه تحویل و برای مطرح شدنش پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

 

این در حالی است که مهدی بهلولی، عضو کانون صنفی در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش و ادعای سیاسی نبودن آن، تاکید کرده است: دغدغه‌های برخی نمایندگان مجلس در مورد وزارت آموزش و پرورش با دغدغه‌های فرهنگیان هماهنگ نیست و دلایلی هم که برای استیضاح وزیر مطرح می‌شود، مطالبات جامعه فرهنگیان نیست. به گفته او، نمایندگان مجلس این دغدغه را دارند که برخی انتصابات در وزارت آموزش و پرورش سیاسی بوده است در حالی که فرهنگیان دغدغه گرایش سیاسی مدیران وزارتخانه را ندارند و تنها توانمندی و دلسوزی مدیران برای آنها اهمیت دارد.


 اخبارسیاسی - آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------