آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

تحرکات جدید عاملین بورسیه های غیرقانونی دولت قبل!




 اخبار سیاسی - تحرکات جدید عاملین بورسیه های غیرقانونی دولت قبل!

در شرایطی که بحث بورسیه های غیرقانونی دولت قبل منجر به اظهارنظر صریح مقامات ارشد دولتی شده است، یک جریان سیاسی با برنامه ریزی ، درصدد بهره مندی از پتانسیل افراد درگیر در ماجرای بورسیه ها به نفع خود در انتخابات است.

در شرایطی که بحث بورسیه های غیرقانونی دولت قبل که برخی «اغراض سیاسی» را پشت آن پنهان میدانند در هفته های گذشته و خصوصاً در جریان استیضاح فرجی دانا خبر ساز شده و پس از آن نیز  طی چندین نوبت سرپرست وزارت علوم و معاون اول دولت و حتی شخص رئیس جمهور به آن اشاره و به رسیدگی دقیق و برخورد با متخلفین وعده داده اند، یک جریان سیاسی با برنامه ریزی ، درصدد بهره مندی از پتانسیل افراد درگیر در ماجرای بورسیه ها به نفع خود در انتخابات است.

به گزارش خبرنگار «انتخاب» ؛ تعداد قریب به 4200 بورسیه وزارت علوم در دولت سابق که با عنوان 3000 بورسیه از آن یاد میشود و تعداد فراوانی از آنها بدون داشتن شرایط اولیه ای همچون شرایط سنی و معدل و بصورت کاملاً سفارشی و برنامه ریزی شده در دولت قبل، موفق به حضور در مقطع دکترا بدون شرکت در آزمون دکتری و با دریافت حقوق ماهیانه شده بودند، به پتانسیلی برای شکل دهندگان و عاملین این اقدام غیر قانونی برای نیل به اهداف سیاسی خاص خود شده اند.

براساس گزارش واصله، دبیر بورس وزارت علوم در دولت سابق که در جلسات جبهه پایداری در صف اول و در جمع لیدرهای این جریان دیده میشود و عامل مستقیم اعطای بورس به افرادی بوده که حتی شرایط اولیه دریافت بورسیه را نیز نداشته و در جمع آنها موارد خارق العاده مانند افرادی با معدل 10 و یا افرادی با داشتن بیش از 50 سال سن دیده میشوند، اکنون با بسیج کردن این چندین هزار بورسیه و گره زدن بقای تحصیلی این افراد به جبهه و جریان سیاسی خود قصد بهره کشی از این بحران خودساخته را دارد.

 

اخبار,اخبارسیاسی,بورسیه های غیرقانونی


«م . ن» که در روزهای منتهی به استیضاح و با بالا رفتن فشارها ، شانه خالی کرده و وزیر وقت علوم را مسئول اعطای بورسیه های غیرقانونی معرفی کرده و عنوان کرده است  "گاهی اوقات دستور از مقامات بالاتر صادر می‌شود. همان وزیری که آیین‌نامه‌ای را تصویب می‌کند ممکن است برخی افراد را که معدل پایین داشته‌اند با توجه به شرایط خاصی که خود صلاح می‌داند، شامل بورسیه‌ها کند. افرادی وجود داشته‌اند که با معدل پایین بورسیه گرفته‌اند، اما همگی با دستور وزیر بوده است".

این جریان، اینک از همین «اتفاقات و اطلاعات» یعنی در اختیار داشتن مشخصات و شماره تماس های این چندین هزار نفر و توان گره زدن آینده تحصیلی این افراد - که ناخواسته طعمه سیاسی اینگونه جریانات شده اند -  توانسته خود را در جمع لیدرهای جبهه موسوم به پایداری جای دهد . برخی از وی به عنوان یکی از اعضای لیست این جبهه برای انتخابات آتی مجلس نام آورده اند.

در همین رابطه روز گذشته پیامکی به چندین هزار بورسیه مذکور ارسال شده که مضمون آن دعوت از آنها برای پیوستن به گروهی تحت عنوان "خادمین نظام" و به منظور حل مشکلات خود و کشور! بوده است. در این پیامک که به طور وسیعی منتشر شده، از افراد خواسته شده با ارسال نام دانشگاه و ایمیل خود در این گروه عضو شوند. و جالب آنکه نام شخص «م.ن» به عنوان دعوت کننده برای این فراخوان در زیر پیامکها درج شده است.

اخبار,اخبارسیاسی,بورسیه های غیرقانونی

 

این جریان، همچنین وبسایتی را برای عضوگیری و یارگیری طراحی کرده است.

برنامه ریزی افراد جریان مذکور به این صورت است که در صورت برخورد با بورسیه های غیرقانونی، از هیجانات برخواسته در این افراد، استفاده و از آن در جریان انتخابات مجلس بهره ببرند و در صورت عدم برخورد دولت با این افراد، با نگه داشتن آنان در فضایی دلهره آمیز و همچنین تزریق این تفکر که فشار و لابی آنان باعث «عدم برخورد» شده، از ظرفیت این افراد که اینک عضو هیات علمی دانشگاه های مهم کشور هستند، در انتخابات آتی استفاده کنند.

در این میان خوب است مشخص شود اساساً ایشان شماره موبایلهای این چندین هزار نفر را به چه منظور در اختیار داشته و چگونه از وزارت علوم خارج کرده و پس از آن بررسی شود که آیا هر شخصی بدون دریافت مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح، حق و اجازه تشکیل گروه و فراخوان برای عضویت افراد در ان گروه را دارد؟!

شایان ذکر است جریان مذکور با محوریت «م.ن» ، پس از روی کار آمدن دولت یازدهم جلسات فراوانی را برای شکل دادن و بهره مندی از پتانسیل این چندهزار نفر در اماکن مختلف تشکیل داده است که مستندات و شرح جلسات آنها که عموماً به سبک و شیوه و دستاندرکاری همان جریان دلواپسان انجام شده است موجود است.


 اخبار سیاسی - انتخاب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------