آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

دولت وقتش را صرف مسائل سیاسی نمي‌كند



اخبار,اخبارسیاسی ,عبدالرضا رحماني فضلي


 اخبار سیاسی - دولت وقتش را صرف مسائل سیاسی نمي‌كند

هر كس مي‌خواهد در اين كشور فعاليت سياسي كند بايد آگاه باشد كه پايه راي در انتخابات، مسائل اجتماعي است و تجربه 36 سال گذشته نشان داده نقش آفريني سياسي نقش چنداني نداشته و گروه‌ها بايد با فعاليت در عرصه اجتماعي و كسب رضايت مردم در زمان خود بهره‌برداري سياسي نيز داشته باشند.

عبدالرضا رحماني فضلي به تشريح برخي سياست‌ها و ديدگاه‌هاي كلي دولت براي اداره كشور پرداخت؛ از منازعات سياسي و برگزاري انتخابات گرفته تا مذاكرات هسته‌يي با كشورهاي 1+5. مسائلي كه دولت را در چهارده ماه گذشته درگير برخي از حاشيه‌ها هم كرده است.

به نوشته اعتماد، رحماني‌فضلي اما به نمايندگي از دولت يازدهم در جلسه شوراي اداري اردبيل باز هم تاكيد كرد كه قصد دولت براي اداره بهتر كشور فرار از اين حاشيه‌هاست؛ حاشيه‌هايي كه به گفته او فرصت كار را از دولت مي‌گيرد. اين سخنان رحماني‌فضلي اما بسيار آشناست، چرا كه پيشتر نيز بارها توسط دولتمردان و حتي رييس‌جمهوري نيز مورد تاكيد قرار گرفته است.

رحماني‌فضلي البته بحثي را در اين جلسه پيش كشيده كه هر چند قبلا هم چند باري مطرح شده بود، اما هيچگاه تاكنون دولتي‌ها به اين جديت به آن نپرداخته بودند؛ موضوع برگزاري انتخابات. رحماني فضلي گفته كه به عنوان وزير كشور و مسوول برگزاري انتخابات ديانت خود را به گروه‌هاي سياسي نخواهد فروخت.

 

او همچنين تاكيد كرده كه دولت تنها «كارگزار» انتخابات است و اگر كسي راي مي‌خواهد بايد به فكر مردم باشد. البته تصور اينكه سخنان و موضع‌گيري‌هاي دولتي‌ها و مشخصا وزير كشور از اين پس درباره برگزاري انتخابات بيشتر شود، چندان دور از ذهن نيست. فعال شدن جريان‌ها و طيف‌هاي سياسي مختلف كه از هم‌اكنون انتخاباتي گرم را براي اسفند 94 نويد مي‌دهد، يكي از دلايلي است كه شايد دولتي‌ها را مجبور كند تا بعد از اين بيشتر درباره برگزاري انتخابات مجلس دهم شاهد اظهارنظر آنها باشيم.

رييس‌جمهوري جز منافع ملي، دغدغه‌هاي رهبري و خواست ملت به چيز ديگري نمي‌انديشد و بر اين اساس دولت نيز نبايد در فضاي رقابت‌هاي سياسي قرار بگيرد. دلسوزي، تعهد و حساسيت نسبت به مسائل خوب است اما وقتي مي‌توان با تعامل و تدبير امور را پيش برد، نبايد دچار حاشيه‌ها شويم.

به عنوان وزير كشور اعلام مي‌كنم كه به هيچ‌وجه ديانت خود را به سياسيون نخواهم فروخت؛ يك سال و دو ماه از زمان روي كارآمدن دولت تدبير و اميد گذشته و سال‌هاي پيش رو نيز به سرعت خواهد گذشت و در پايان بايد پاسخگوي خدا و ملت باشيم.

ما تنها كارگردان اجرايي انتخابات هستيم و انتخابات‌هايي كه در اين دولت برگزار خواهد شد قانوني، سالم، با نشاط و عادلانه خواهد بود و اگر كسي به دنبال راي است، بايد به فكر مردم باشد. مردم با حضور در انتخابات احساس وجود مي‌كنند و اگر اين امر را تضعيف كنيم، در واقع حلقه اتصال حاكميت و مردم تضعيف مي‌شود و همه گروه‌هاي سياسي بايد به اين امر توجه داشته باشند. مردم به گردش حكومت در چارچوب مردمسالاري ديني اعتقاد دارند و اگر مجلسي يا دولتي ناكارآمد باشد، در دور بعدي با راي خود تغيير ايجاد مي‌كنند.

از زمان روي كارآمدن دولت يازدهم گام‌هاي مناسبي در حوزه‌هاي مختلف برداشته شده اما مطالبات مردم بالاست و البته ما نبايد سقف مطالبات را ببنديم چرا كه اين امر لازمه پويايي و رشد است. استاندارد زندگي بايد بالا برود و در عين حال مطالبات بايد در چارچوب اختيارات، امكانات و صرف زمان محقق شود اما گروه‌هاي سياسي نبايد مطالبات را به نگراني و تنش تبديل كنند.

هر كس مي‌خواهد در اين كشور فعاليت سياسي كند بايد آگاه باشد كه پايه راي در انتخابات، مسائل اجتماعي است و تجربه 36 سال گذشته نشان داده نقش آفريني سياسي نقش چنداني نداشته و گروه‌ها بايد با فعاليت در عرصه اجتماعي و كسب رضايت مردم در زمان خود بهره‌برداري سياسي نيز داشته باشند. بزرگ‌ترين نعمت رضايت اجتماعي مردم است كه به حكومت اسلامي و ولايت فقيه ايمان داشته و ما بايد از طريق تلاش براي رفع مشكلات و احترام به مردم، قدر اين رضايت اجتماعي را بدانيم.

دستگاه‌هاي اجرايي تنها وظيفه دارند حلقه ارتباط مردم با حاكميت را فراهم كنند؛ امروز فرزندان ما با بيكاري دست به گريبان هستند و بايد به اين امر توجه كنيم كه اگر حتي عده‌يي ناراضي باشند، امنيت جامعه به خطر مي‌افتد. در سال‌هاي گذشته وحدت نظر در دستگاه‌هاي اجرايي نبود، اين امر قابل قبول نيست و مديران استاني بايد در حوزه‌هاي امنيت، اجتماع، فرهنگ و سياست وحدت رويه داشته باشند و در صورت تخطي به جد پيگيري مي‌كنيم.

امروز در نشست‌هاي مشترك خود با گروه 1+5 كه با تلاش‌هاي بي‌وقفه وزارت امور خارجه صورت مي‌گيرد، بر روي احقاق حق خود مذاكره‌يي نداريم. مذاكرات امروز بر روي تعداد و نحوه محدودسازي چند ده هزار سانتريفيوژ است و حقوق هسته‌يي ملت ايران به رسميت شناخته شده است و اين در حالي است كه در سال‌هاي گذشته مذاكرات بر روي اجازه فعاليت و انجام كار تحقيقاتي بر روي چند سانتريفيوژ صورت مي‌گرفت.

غرب براي ما فرش قرمز پهن نكرده بلكه با گذشت 36 سال از انقلاب اسلامي و تاييد صلاحيت نظام از سوي مردم توانستيم با اراده و عزم جدي، خود را به نظام بين‌المللي تحميل كنيم.

جمهوري اسلامي ايران به عنوان نظامي ايدئولوژيك و كشوري موثر در خاورميانه نسبت به مسائل منطقه‌يي بي‌توجه نيست. ما نمي‌توانيم اجازه دهيم مسائلي در همسايگي ما رخ دهد و سپس آثار آن را بر امنيت ملي خود شاهد باشيم و بر اين اساس در تحولات مختلف منطقه‌يي از جمله در سوريه، لبنان، فلسطين و عراق بر اساس حق طبيعي خود عمل مي‌كنيم.


  اخبارسیاسی - اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------