آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

دیدار وزیر پیشنهادی علوم با رئیس مجلس



اخبار,اخبارسیاسی,وزیر پیشنهادی علوم


 اخبار سیاسی  - دیدار وزیر پیشنهادی علوم با رئیس مجلس

معاون پارلمانی رئیس‌‌جمهور با غیراخلاقی خواندن گمانه‌زنی‌هایی که معرفی نیلی‌احمد‌آبادی از سوی رئیس‌‌جمهور را غرض‌ورزانه می‌خوانند، گفت: مگر ممکن است رئیس‌‌جمهور با مجلس و مردم صادقانه برخورد نکند؟

به گزارش فارس حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور امروز دوشنبه در حاشیه مراسم ختم پدر کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره رایزنی‌ها با نمایندگان درباره نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: با توجه به فرصت کمی که داشتیم دیروز دکتر نیلی به مجلس رفته و هم با هیأت‌ رئیسه فراکسیون رهروان و هم با برخی کمیسیون‌های تخصصی جلسه مشترک داشت.

وی افزود: وزیر پیشنهادی علوم دیدار‌هایی نیز با دو نایب‌ رئیس و رئیس‌ مجلس انجام داده است و فردا نیز این دیدارها، ادامه خواهد یافت.

معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور خاطرنشان کرد: نیلی شخصیت علمی، انقلابی و خدمات ارزشمندی در دوره دفاع مقدس در سطوح بالای سپاه و بعد نیز در عرصه علم و دانش در مراکز مهمی مثل دانشگاه تهران داشته است، و شخصیت علمی بالا و مقبولی را نیز در میان چهره‌های دانشگاهی و ارزشی و رزمندگان دفاع مقدس دارد.

وی، نیلی احمد‌آبادی را صاحب فکر مستقل و انقلابی خواند و با ابراز امیدواری نسبت به کسب رأی اعتماد با تعداد بالا در مجلس تصریح کرد: مجلس حتما با فرصت باقیمانده در روز چهارشنبه که رئیس‌ جمهور به مجلس خواهد آمد، با دفاعیات وزیر پیشنهادی به جمع‌بندی مناسب می‌رسد و انشاءالله رأی خوبی به نیلی احمدآبادی می‌دهند.

انصاری در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چند نفر از نمایندگان و کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که نیلی احمد‌آبادی موفق به کسب رأی اعتماد نخواهد شد و دولت نیز غرض‌ورزانه این معرفی را انجام داده تا نمایندگان به گزینه پیشنهادی رأی ندهند، عنوان کرد: این نظر نادرستی است و نمی‌دانم که بعضی نمایندگان این صحبت را کرده باشند یا نه، اما در بعضی رسانه‌ها این را دیدم و شنیدم و به نظرم گمانه‌زنی‌های غیراخلاقی است، مگر ممکن است رئیس‌جمهور با مجلس و مردم صادقانه برخورد نکند؟

معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور گفت: رئیس‌ جمهور گزینه مورد‌ نظر خود را بعد از آقای فرجی دانا معرفی کرده و درخواست دولت از مجلس، رأی خوب به نیلی است، زیرا وزارت علوم، وزارتخانه حساسی است و نباید بیش از این در بلاتکلیفی نسبت به ثبات مدیریت قرار گیرد.

وی با اشاره به حمایت شخصیت‌های مهم علمی کشور به ویژه محمد‌ علی نجفی سرپرست کنونی وزارت علوم از نیلی احمد‌آبادی تصریح کرد: آقای نجفی بسیار شائق و پیگیر است که آقای نیلی احمد‌آبادی رأی اعتماد بیاورد.

انصاری ضمن سکوت در برابر سوال فارس در مورد واکنش دولت به طرح استیضاح علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: اکنون  صحبت از رأی اعتماد وزیر پیشنهادی علوم است.

وی همچنین در خصوص اینکه گفته می‌شود آقای نیلی برای ریاست دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده و رأی نیاورده گفت:‌این شایعه‌ای است که تکذیب می‌شود و صحت ندارد.


 اخبار سیاسی  - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------