آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

مخالفان آشتياني «فيلم» رو مي کنند؛ تاکتيک روحاني چيست؟



اخبار,اخبارسیاسی,گزينه جديد روحاني برای وزارت علوم

 

اخبار سیاسی - مخالفان آشتياني «فيلم» رو مي کنند؛ تاکتيک روحاني چيست؟

رييس جمهور امروز گزينه جديد وزارت علوم را به مجلس معرفي کرده و به زودي شاهد حضور اين فرد در صحن علني مجلس خواهيم بود. اما خبرنگار سياسي آريا مطلع شده است که مخالفان حسن روحاني براي عدم راي اعتماد به آشتياني برنامه ريزي هاي مشخصي کرده اند.

 آريا گزارش کرده است که يک فيلم از آشتياني مربوط به وقايع سال88 از آرشيوها فراهم شده و قرار است در جلسه راي اعتماد پخش شود يک نماينده مجلس که نخواست نامش فاش شود با تاييد اين خبر به آريا گفت: هسته مرکزي مديريت راي عدم اعتماد به گزينه جديد وزارت علوم سه نماينده عضو جبهه پايداري هستند. گفتني است از ساعاتي پيش مخالفت ها با آشتياني بالا گرفته است.

 

شايان ذکر است سايت نزديک به حداد عادل نيز در گزارشي نسبت به اين مسئله اعتراض کرده بود.(متن کامل اين گزارش را بخوانيد)

 

                                    ...............................................

 

  آغاز مخالفت ها با گزينه جديد روحاني؛

سايت نزديک به دکتر حداد عادل : آشتياني مخالف حضور بسيج در محيط آموزش عالي است

 هنوز چند ساعت بيشتر از معرفي گزينه جديد براي وزارت علوم نگذشته مخالفت هاي گسترده با او در مجلس آغاز شده است.


به گزارش آريا،اعضاي فراکسيون اصولگرايان مجلس در صدر مخالفان گزينه جديد حسن روحاني قرار گرفته و پيشتازانه خبر از عدم راي اعتماد به اين فرد را مي دهند.


در مصاحبه هايي که از صبح امروز روي خروجي برخي رسانه هاي اصولگرا البته به نقل از اين اعضاي فراکسيون اصولگرايان رفته اقدام رييس جمهور براي معرفي آشتياني نوعي لجبازي تفسير شده است.


اين طبقه پيشتاز مجلس به آرشيوها رجوع کرده تا بتواند مديريت عمومي اذهان پارلمان را در اختيار داشته باشد.در تازه ترين تحول رسانه اي سايت نماينده که از رسانه هاي نزديک به دکتر حداد عادل به شمار مي رود در مطلبي نسبت به انتخاب آشتياني اعتراض شديدي کرده است.

 

آريا به جهت اهميت اين مسئله متن کامل اين مطلب را بازنشر مي کند:
حسن روحاني رئيس‌ جمهور در نامه‌اي به علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي "فخرالدين احمدي دانش آشتياني" را به عنوان وزير پيشنهادي علوم، تحقيقات و فناوري براي اخذ رأي اعتماد به مجلس معرفي کرد. اما گويي به تعبير بيانيه شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي، معرفي فردي بي‌حاشيه براي وزارت علوم به آرزويي دست‌نيافتني بدل شده است.


بايد پذيرفت که مع الاسف طي اين مدت، معرفي چهره‌اي علمي و نخبه و بدون داشتن حاشيه سياسي براي اين وزارتخانه، به آرزويي دست نيافتني براي جامعه علمي کشور تبديل شده و تاسف والاتر آنجاست که علي رغم توصيه‌هاي متعدد مقام معظم رهبري مبني بر همکاري قوا با يکديگر، نامشخص ماندن وزير براي اين وزارتخانه و معرفي چهره‌هاي نامناسب که گاها حضور فعال در پروژه براندازي جمهوري اسلامي در فتنه 88 داشته‌اند، به معضلي در ارتباط مجلس و دولت مبدل شده است.


دولت يازدهم با وجود توصيه‌هاي مکرر نمايندگان ملت و با توجه به مشخص بودن دغدغه‌هاي نمايندگان، مجددا با معرفي چهره‌هاي حاشيه‌ساز بر طبل اختلاف با مجلس کوبيده است.


احمدي دانش آشتياني در دولت اصلاحات مسووليت معاونت هاي طرح و برنامه و مالي  وزارت علوم در دوره مصطفي معين را برعهده داشت و شوربختانه اين گزينه نيز از نزديکان "توفيقي، ميلي منفرد، ظريفيان و خانيکي" است که دولت به خوبي مي داند نمايندگان ملت به خاطر فعاليت هاي اين حلقه در فتنه 88 حساسيات ويژه اي نسبت به آنها دارند.


هر چند دولت در تلاش است به نوعي اين گزينه را بدون حاشيه قلمداد کند و او را فردي در قامت وزارت علوم بنماياند اما ارتباط و همراهي وي با حلقه "توفيقي، ميلي منفرد، ظريفيان و خانيکي" که تا امروز حاشيه هاي زيادي را براي وزارت علوم ايجاد کرده اند، قابل انکار نيست. بر همين اساس سايت نماينده در جهت تنوير افکار عمومي و آگاهي نمايندگان ملت به تدريج اطلاعات مستندي را درباره وزير جديد پيشنهادي علوم  منتشر خواهد کرد.


به عنوان مثال در کتاب تاريخ شفاهي آموزش عالي ايران(خاطرات مصطفي معين) که زير نظر هادي خانيکي، احمد داوري، فريدون رحيم زاده و پدرام الوندي چاپ شده است، در صفحه 3 به نقل از آشتياني آورده شده: «بسيج بايد از محيط آموزش عالي بيرون رود» حال بايد ديد با اين مواضع، نمايندگان چه تصميمي را در خصوص راي اعتماد به وي اتخاذ خواهند کرد. 


پرسش اساسي در اين ميان اين است که آيا اين اقدام دولت را بايد نوعي لجاجت تلقي کرد يا عدم دريافت پيام مجلس دانست؟ موضوعي که ترديدي اما در آن نيست عزم جزم فتنه گران براي تخريب روابط دولت و مجلس است که به نظر مي رسد رييس جمهور محترم بايد بيش از اين ها مراقب باشد.

 

 اخبار سیاسی - آریا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------