آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

نامه صادق زیباکلام به آیت‌الله جنتی درباره فساد



اخبار,اخبار سیاسی,صادق زیباکلام


 اخبار سیاسی  - نامه صادق زیباکلام به آیت‌الله جنتی

آیا شورای نگهبان فهرست نهایی نامزدهای ریاست جمهوری را که از نظر آن شورا صلاحیت احراز آن مقام را دارند تعیین نمی‌کند؟ آیا رئیس‌جمهور منتخب برای انتخاب وزرا و تأیید برنامه‌هایش به همان مجلس مورد تأیید شورای نگهبان نبایستی مراجعه نماید؟ آیا دولت آقای روحانی بالاخره توانست وزیر علومی را که مورد تأیید مجلس نبود وارد کابینه‌اش نماید؟

صادق زیباکلام درباره موضوع «فساد» به آیت‌الله احمد جنتی نامه نوشت و مسئولیت‌های و اختیارات شورای نگهبان را یادآور شد.

 متن این نامه بدین شرح است:

«بسمه تعالی
حضرت آیت‌الله احمد جنتی
دبیر مکرم شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران

با سلام و تحیات، حضرتعالی در خطبه‌های نماز جمعه امروز (30 آبان) گلایه و اظهار تأسف از گسترش مفاسد و ناهنجاری‌های موجود در کشور نمودید. با اشاره به برخی از آنها از جمله رشوه‌خواری، نزول‌خواری، بالا رفتن سن ازدواج، افزایش طلاق، مفاسد اقتصادی، زیر میزی پول گرفتن برخی از اطباء و... نارضایتی‌تان را اعلام داشته و خواهان تغییر شدید.

پرسشم از حضرتعالی آنست که براستی مسئولیت آنچه شما به عنوان وجود فساد در کشور می‌فرمائید بر عهده کدام نهاد است؟ کجا قصور صورت گرفته و کدام دستگاه در انجام وظایفش مرتکب کوتاهی شده که این مشکلات و مفاسد که می‌فرمائید امروزه گریبانگیر جامعه‌مان شده؟ مشکلم از این‌جا شروع می‌شود که هر دو قوه اصلی مقننه و مجریه که مسئولیت سیاست‌های خرد و کلان کشور را بر عهده دارند (و علی‌القاعده بیشترین تقصیر و مسئولیت در خصوص مفاسدی که اشاره فرمودید بر عهده این دو نهاد می‌باشد)، هم نظارت بر سیاست‌هایشان و هم انتخاب مجریان و کارگزارانشان مستقیم و غیرمستقیم بر عهده جنابعالی و همکارانتان در شورای محترم نگهبان بوده است.

آیا جملگی نمایندگانی که به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند نمی‌بایستی در ابتدا مورد تصدیق شورای نگهبان قرار بگیرند؟ آیا در مرتبه بعدی کلیه مصوبات مجلس که در حقیقت سیاست‌های اجرایی کلان کشور را تشکیل می‌دهند نمی‌بایستی به تایید شورای نگهبان برسند؟ آیا شورای نگهبان فهرست نهایی نامزدهای ریاست جمهوری را که از نظر آن شورا صلاحیت احراز آن مقام را دارند تعیین نمی‌کند؟ آیا رئیس‌جمهور منتخب برای انتخاب وزرا و تأیید برنامه‌هایش به همان مجلس مورد تأیید شورای نگهبان نبایستی مراجعه نماید؟ آیا دولت آقای روحانی بالاخره توانست وزیر علومی را که مورد تأیید مجلس نبود وارد کابینه‌اش نماید؟

این هم حکایتی است که با اینکه جنابعالی و شورای محترم نگهبان از قدرت و امکانات فراوانی برخوردار بوده‌اید و سیاست‌های خرد و کلان مملکت به همراه مجریان و کارگزاران آن مستقیم و غیرمستقیم زیرنظر و مطابق با خطوط فکری و باورهای منتسب به تفکرات و اعتقادات شما و همفکرانتان تنظیم شده و می‌شود اما و علیرغم همه اینها حضرتعالی به گونه‌ای از نابسامانی‌ها و گسترش فساد صحبت می‌فرمائید کأنه هیچ سمت و مقام جدی در این مملکت نداشته‌اید و آنچه که امروز هستیم بالمره ارتباطی با شما پیدا نمی‌کند و دیگرانی که نه معلوم است چه کسانی هستند و نه معلوم است در کجای مملکت و نظام قرار گرفته‌اند می‌بایستی پاسخگوی فساد و ناهنجاری‌های دیگر باشند.

ایام بکام باد
صادق زیباکلام
اول آذرماه یکهزار و سیصد و نود و سه»


  اخبار سیاسی  - ایلنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------