آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بعضی از وزرای رئیسی پشیمانند، برای پایان دولت لحظه‌شماری می‌کنند! + عکس

فعال سیاسی اصولگرا نوشت: ‏جمع کوچکی از وزرا هم پشیمان از حضور در دولت،لحظه شماری می‌کنند تا دولت تمام شود! به گزارش اعتماد، محمد مهاجری،…

جهانگیری: مبارزه با فساد اولویت دولت تدبیر وامید است



اخبار,اخبارسیاسی, جهانگیری

 

 اخبار سیاسی  - جهانگیری:
مبارزه با فساد اولویت دولت تدبیر وامید است

 معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر این که مبارزه با فساد از اولویت های دولت تدبیر و امید است ، گفت: به مردم اطمینان می دهم دغدغه های آنها در زمینه مبارزه با فساد در دست پیگیری است.

اسحاق جهانگیری بعدازظهر امروز (دوشنبه) در حاشیه همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در گفت وگویی تلویزیونی افزود: تمام این موارد به دستگاه قضایی ارجاع شده و می شود. وی اظهار داشت: طی یک سال گذشته در ستاد مبارزه با مفاسد جلسات متعددی در حوزه نفت، زمین ، سیستم بانکی و اعتبارات دولتی برگزار و موارد را بررسی کرده ایم.

 

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد که در آستانه 9 دسامبر (18 آذر) روز جهانی مبارزه با فساد، برگزار شده است، گفت: مهمترین پیام این همایش این است که ابتدا عزم و اراده جمعی برای مبارزه با فساد به نمایش گذاشته شود و دستاوردها و اقدامات انجام شده نیز به اطلاع مردم برسد.

وی توضیح داد: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده برای مبارزه با فساد، پیشگیری از آن در قوه مجریه است که بر این اساس آیین نامه ای در دولت تصویب کردیم که بر مبنای آن، در هر وزارتخانه ای، وزیر ، مسوول نظارت بر فرآیندهای اجرایی دستگاه است.

 

جهانگیری ادامه داد: بدین ترتیب نباید در دستگاهی فساد اتفاق بیفتد و وزیر مطلع نباشد و این یکی از راهکارهایی است که می تواند به کاهش فساد کمک کند. وی استفاده از ابزارهای مدرن را که به شفاف سازی کارها کمک می کند ، از دیگر اقدامات برای پیشگیری از فساد ذکر و تصریح کرد: ده ها سامانه اقتصادی در سراسر کشور ایجاد شده که این سامانه ها به هم متصل می شوند تا هر اقدام اقتصادی که در هر بخش انجام می شود بخش های دیگر مطلع باشند.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه فساد سرمایه های فیزیکی و اجتماعی یک ملت و کشور را به نابودی می کشاند گفت: اگر سرمایه اجتماعی یک کشوری آسیب ببیند قابل بازیافت نیست و فساد از جمله مواردی است که آن را به خطر می اندازد. جهانگیری یادآور شد: از ابتدای انقلاب یکی از نکاتی که امام راحل (ره) همواره آن را مطرح می کردند و اکنون نیز رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند مبارزه با فساد است به طوری که در اردیبهشت سال 1380 رهبر انقلاب فرمان هشت ماده ای مبارزه با فساد را خطاب به سران سه قوه صادر کردند تا کارهای جدی انجام شود. وی با بیان اینکه در زمینه مبارزه با فساد اقدامات خوبی انجام شده گفت: امیدواریم در این زمینه اهداف محقق شود.
 
 اخبار سیاسی  - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------