آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

هدف گذاري اصلاح‌طلبان براي 200 کرسي مجلس آينده



اخبار,اخبارسیاسی,اصلاح‌طلبان

 
 اخبار سیاسی  -  با تاکيد بر محوريت خاتمي عنوان شد؛
 هدف گذاري اصلاح‌طلبان براي 200 کرسي مجلس آينده

حسن رسولي عضو هيات مديره بنياد باران و اميد ايرانيان و شهربانو اماني نماينده سابق مجلس در نشست حزب جوانان ايران اسلامي با موضوع «اصلاح‌طلبان و انتخابات مجلس دهم» سخنراني کردند.

شهربانو اماني در اين نشست با اشاره به اينکه اصلاح‌طلبان قصد همکاري و حرکت مشترک با حاميان دولت در انتخابات آتي را دارند، گفت: تجربه نشان مي‌دهد هرجا که مردم در انتخابات رياست جمهوري به صورت گسترده شرکت کرده و رئيس‌جمهوري را برگزيده‌اند، در انتخابات مجلس نيز به کمک دولت آمده‌اند و نمايندگان همراه و هم‌فکر با دولت را به مجلس فرستاده‌اند.

 

اماني با ابراز نگراني نسبت به شيوه برخورد شوراي نگهبان با نامزدهاي اصلاح‌طلب مجلس آتي، با اشاره به مشکلات موجود در سر راه اصلاح‌طلبان در انتخابات آتي، نقش و حضور مردم را بسيار مهم دانست و گفت: در صورت حضور گسترده مردم در انتخابات، ديگر نمايندگاني نمي‌توانند با کسب کمتر از 10 درصد از آراي واجدان شرايط، خود را نماينده مردم بنامند. مجلس تريبون مردم و پژواک صداي آنان و محل احقاق حقوق آنان است و نبايد اگر دولت جديد و وزراي آن قدمي در جهت اين مسير برمي‌دارند مورد سوال، تذکر و استيضاح قرار گيرند.وي با بيان اينکه استاني شدن انتخابات مجلس مي‌تواند به ارتقا شأن و جايگاه مجلس بينجامد، يادآور شد: يکي از مشکلات موجود در کشور ناشي از عدم نهادينه شدن تحزب است و تن ندادن به تحزب تاکنون هزينه‌هاي بسياري را بر کشور تحميل کرده است.


اين فعال سياسي از آغاز تکاپوي اصلاح‌طلبان براي انتخابات آتي خبر داد و گفت: هم در استان‌ها و هم در تهران اصلاح‌طلبان جلسات خود را براي هماهنگي در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي آغاز کرده‌اند و يقينا مشارکت حداکثري مردم، مجلس اصلاح‌طلب يا نزديک به اصلاح‌طلبان را شکل خواهد داد. برخلاف القائات رسانه‌هاي مخالف دولت و اصلاح‌طلبان، هدف راهبردي اصلاح‌طلبان در انتخابات نه دور زدن دولت بلکه کمک به دولت روحاني است.


در ادامه اين نشست،حسن رسولي با اشاره به اهداف و راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات آينده گفت: هدف گذاري اصلاح‌طلبان کسب 200 کرسي مجلس دهم است.


عضو هيات مديره بنياد باران با اشاره به تجربه مثبت انتخابات 1392 و اشاره‌اي به عبرت‌هاي تشتت اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست‌جمهوري 1384 گفت: شاخص، محور و رهبري جبهه اصلاح‌طلبان با سيدمحمد خاتمي است و همه اصلاح‌طلبان پذيرفته‌اند که با محوريت خاتمي در عرصه سياسي شرکت کنند و خاتمي فصل‌الخطاب باشد.


رسولي با اشاره به اينکه خاتمي با سازوکار دموکراتيک و با هم‌انديشي و تصميم‌گيري جمعي با مجمع مشورتي خود که از چهره‌هاي شاخص و از جمله احزاب و گروه‌هاي مختلف اصلاح‌طلب تشکيل شده است، به اجماع ميان اصلاح‌طلبان کمک مي‌کند، افزود: با تجربه انتخابات 1392 اصلاح‌طلبان آموختند که با هم حرکت کنند و در صورت وحدت و هماهنگي بين اصلاح‌طلبان، پيروزي آنها تا حدود زيادي تضمين مي‌شود.


عضو هيات مديره بنياد اميد ايرانيان ادامه داد: اصلاح‌طلبان به کرسي‌هاي مجلس به عنوان طعمه نگاه نمي‌کنند و هر گونه فعاليت انتخاباتي و نيز کانديداتوري در اين انتخابات بر اساس عقل جمعي صورت خواهد گرفت.


وي همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص مذاکرات ايران و 1+5 گفت: تحولات اخير منطقه (تحرکات داعش) و تجارب گذشته (طالبان و القاعده)، نشان داده که ادامه شرايط کنوني ميان ايران و غرب مقرون به صرفه نيست و مي‌تواند يک همسويي با هدف تامين ثبات و امنيت منطقه اي ميان طرفين اتفاق بيفتد.


در اين نشست رسولي و اماني، رويکردهاي اصلاح‌طلبان را در انتخابات آتي مجلس برشمردند و بر تفاوت انتخابات مجلس با رياست جمهوري و خاصيت محلي و قومي بودن انتخابات در بسياري از حوزه‌هاي راي‌گيري تاکيد کردند.

 

 اخبار سیاسی  - ابتکار

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------