آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طعنه سنگین جعفرزاده به ابراهیم رئیسی/مدینه گفتی و کردی کبابم!

غلامعلی جعفرزاده به اظهارات شب گذشته ابراهیم رئیسی درباره میزان تورم در دولت سیزدهم واکنش نشان داد. به گزارش خبرآنلاین، غلامعلی جعفرزاده…

خانه‌ای که می‌خواهند احیا نشود



اخبار,اخبارسیاسی,خانه احزاب
 

نزدیک به پنج سال است که بی‌خانمان شده است. گاهی می‌گویند احیا می‌شود گاه بر اثر اختلافات به کنجی رانده می‌شود. این حال و روز خانه احزاب است.

«وقتی شورای مرکزی در سال 90 به دنبال برگزاری مجمع عمومی بود و می‌خواست انتخابات دوره ششم را برگزار کند، مسئولان وزارت کشور، قفل دفتر خانه احزاب را عوض کردند و اسناد و مدارک را بردند» این حکایت حسین کاشفی از تعطیل شدن خانه احزاب است. با روی کارآمدن دولت یازدهم جرقه‌هایی برای روشن شدن دوباره چراغ خانه احزاب مشاهده شد.

 

وزارت کشور دولت تدبیر و امید سعی کرد احزاب را صاحب خانه یا باشگاه کند اما شعله اختلافاتی که اصولگرایان هیزمش را جمع کرده بودند احیای دوباره این خانه را با اما و اگر‌های بسیار مواجه کرد. اصولگرایان که از انتخابات مجمع خانه احزاب ناراحت بودند و هربار به نوعی نارضایتی خود را از این انتخابات نشان می‌دادند حال که می‌دانند اقبال‌ها به آن سمت کم است به کل منکر ایجاد خانه احزاب شدند. عضو ادوار شورای مرکزی خانه احزاب با تاکید بر اینکه خانه احزاب دیگر قابل احیا نیست، گفت: اصولگرایان موافق احیای خانه احزاب نیستند و درصورت برگزاری مجمع عمومی هم در آن شرکت نخواهند کرد.

 

حسن غفوری‌فرد، عضو ادوار شورای مرکزی خانه احزاب در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه اختلافات اساسی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در موضوع خانه احزاب حل شده است، اظهار کرد: برخی اخیرا اعلام کرده‌اند که این اختلافات حل شده است اما باید بگویم هر کسی که چنین موضوعی را اعلام کرده است نسبت به این امر بسیار خوشبین بوده است.

 

وی با بیان اینکه اصولگرایان از مبنا با بحث تشکل خانه احزاب مشکل دارند، گفت: اصولگرایان معتقدند خانه احزاب دارای مشکلاتی به‌خصوص از دوره سوم به بعد است و قابل احیا نیست و در جبهه پیروان خط امام و رهبری که اغلب احزاب اصولگرا حضور دارند تصمیم گرفتند که در خانه احزاب شرکت نکنند و تا آنها هم شرکت نکنند، خانه احزاب معنای عمیق خود را پیدا نخواهد کرد. غفوری‌فرد در ادامه ابراز کرد: یکی از اشکالات و اختلافات اصولگراها در موضوع خانه احزاب با اصلاح‌طلبان وجود احزاب کم‌وزن اصلاح‌طلب در این تشکل صنفی است و اختلاف دیگر هم این است که نباید تشکلی به نام خانه احزاب وجود داشته باشد زیرا ذهنیت منفی نسبت به آن ایجاد شده است.  


  اخبار سیاسی  - آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------