آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

توضيحاتي درباره يک جمله خاک بر سري



اخبار,اخبارسیاسی,اصولگرايان


  طنز)توضيحاتي درباره يک جمله خاک بر سري

در ماجراي رحيمي و 170 نفر نامزد اصولگرايي که از اول پول گرفتند، توکلي به گونه اي صحبت کرد که اين جمله شامل هيچ کدامشان نمي‌شود.

در راستاي اين که روز گذشته احمد توکلي نماينده تهران در مجلس، با اشاره به ماجراي پول گرفتن برخي نمايندگان مجلس هشتم از محمدرضا رحيمي- البته به نيابت از آقاي جابر ابدالي - گفت که «خاک بر سر نماينده‌اي که به وزير شماره حساب مي‌دهد!» برخي توضيحات ضروري مي‌نمايد.

حقيقتش را بخواهيد از همان اوايلي که آقاي توکلي را شناختم، فهميدم که آدم زرنگي است و مي‌داند که چگونه موضع گيري کند که هم مخالفان، دوستانش را داشته باشد و هم دوستانش با او مخالفتي نداشته باشند.

اين روزها از هر نماينده اي که درباره اين موضوع سئوالي بپرسي، اولين کاري که مي‌کند اين است که،شرحي مبسوط در زشت بودن کار آن 170 نماينده ارائه مي‌کند و از اين کار تبري مي‌جويد.مثلا وقتي از خود باهنر در اين باره سئوال کردند پاسخ دندان شکني داد که ديگر هيچ کس جرئت نخواهد کرد از او در اين باره چيزي بپرسد. او گفته بود: «من دراين باره نه حرفي مي‌زنم و نه دخالتي مي‌کنم.»

حالا آقاي توکلي هم يک جوري حرف زد که هم مخالفان کار زشت آن 170 نفر، به فساد ستيزي او آفرين بگويند و هم بندگان خدا، آن 170 نفر از او به دل نگيرند.به هرحال با بعضي شان قبلا همکار بود، با بعضي ديگر هم الان همکار است و ممکن است که در راهروهاي مجلس چشم در چشم بشوند، خوبيت ندارد. اين است که با وسواس ودقت وهوشمندي تمام کلمات جمله اش را انتخاب کرد. او گفت: «خاک بر سر نماينده‌اي که به وزير شماره حساب مي‌دهد!» در ماجراي رحيمي و 170 نفر نامزد اصولگرايي که از اول پول گرفتند، توکلي به گونه اي صحبت کرد که اين جمله شامل هيچ کدامشان نمي‌شود. به دلايل زير:

1- عنوان «نماينده» به هيچ کدام از اين 170 نفر در آن روز نمي‌چسبد. زيرا آن ها هيچ کدام تحت عنوان نماينده از رحيمي پول نگرفتند، بلکه عنوان «نامزد» انتخاباتي جريان اصولگرا را برخود داشتند.

2- آن ها از «وزير» پول نگرفتند. رحيمي که وزير نبود. يک زمان رئيس ديوان محاسبات بود، بعدش هم معاون رئيس جمهور شد. قبل ترها هم بخشدار قروه بود.

3- واقعيت قضيه آن طور که دکتر محمدرضا رحيمي در آن نامه معروف نوشته به گونه اي نبود که کسي به کسي «شماره حساب» بدهد. معاون دکتر احمدي نژاد نوشته که کمک ها از « محل حساب شخصي» جابر ابدالي وبا «چک بانکي خودش» به اين افراد پرداخت شده است. اصلا دادن و گرفتن شماره حساب مطرح نبوده است.

من به عنوان يک هيچ کاره در اين ماجرا مي‌توانم امروز صبح را تصور کنم که تعدادي از آن 170 نفر به توکلي زنگ مي‌زنند که« آقاي توکلي، شما هم وسط اين همه بدبختي و افشاگري خاک توسر ما مي‌ريزي؟ دستت درد نکنه». جواب توکلي هم قابل پيش بيني است:« دوست عزيز يه بار ديگه جمله منو بخون. اصلا ببين من به چيزي اشاره کردم که به شما بخوره؟ شما نه طرفتون وزير بوده و نه شماره حساب دادين و نه اون موقع نماينده بودين. شما يه چک 5ميليوني از رحيمي گرفتين. من حواسم هست چي ميگم.»
 
اخبار سیاسی  -  ابتکار 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------