آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

نامه‌های دلواپسی



اخبار,اخبارسیاسی,انتقاد دلواپسان

یکصد نماینده مجلس روز گذشته نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور نوشتند. خبرگزاری فارس که اولین بار این خبر را پوشش داده در مطلب کوتاه خود نوشت؛ «بیش از 100 تن از نمایندگان» و تعداد دقیق نمایندگان امضاکننده را مشخص نکرد. با این حال باید دید در چند روز گذشته چه اتفاقاتی افتاده است که موجب دلواپسی نمایندگان شده است! در واقع هفته گذشته هفته تلخی برای اصلاح‌طلبان بود.

سخنرانی صادق خرازی در ایلام، هادی خامنه‌ای در کرمان و محمدجواد حق‌شناس‌ در یزد لغو شد تا شاید نمایندگان مجلس از انتخاب وزیر جدید علوم احساس آرامش داشته باشند اما در مقابل سعید جلیلی به دانشگاه علامه طباطبایی رفت، حدادعادل راهی بوشهر شد و پناهیان به اهواز خواهد رفت تا پیام دلواپسان را برای دانشجویان کشور تشریح کنند و این درحالی است که دلواپسان خود به این مسئله معترفند که حتی در دوران احمدی‌نژاد نیز اکثریت دانشجویان و استادان دانشگاه گرایش سیاسی اصلاح‌طلبی داشته‌اند و از همین رو همواره با تشکل‌های مستقل دانشجویی و انتخابی شدن روسای دانشگاه‌ها مخالفت کرده‌اند.

 

با این حال بعید است که نامه 100نماینده به روحانی برای تامین امنیت هادی خامنه‌ای و دیگر اصلاح‌طلبانی باشد که در روزهای گذشته انتقاد دلواپسان را همچون دوران ریاست برادران دانشجو در دانشگاه‌ها بر تن خود احساس کردند. در واقع اعتراض این گروه از نمایندگان به توقیف هفته‌نامه‌های «9دی» و «رمزعبور» است. دو نشریه‌ای که توسط دو نفر از مدیران ارشاد احمدی‌نژاد مدیریت می‌شد و در عرض کمتر از 24ساعت به دستور مقامات قضایی و هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد.


  بولتن‌سازان 
نامه سرگشاده نمایندگان به روحانی درحالی منتشر می‌شود که در چند هفته اخیر دو نفر از چهره‌های معتدل کابینه روحانی از دروغ‌پردازی‌های دلواپسان از دولت روحانی انتقاد کردند. «علی جنتی» از بولتن‌سازی‌هایی خبر داد که برای تخریب چهره دولت برای مراجع تقلید فرستاده می‌شود و «سیدمحمود علوی» قسم جلاله خورد تا ثابت کند آنچه در بولتن‌های منتشر شده نوشته شده، دروغی بیش نیست.

 

بدون شک اگر قرار باشد بولتنی در کشور منتشر شود، وزیر اطلاعات و ارشاد از طراحان آن با خبر خواهند بود و شاید هشدارهای این دو عضو کابینه تدبیر و امید، زنگ خطر را برای برخی نمایندگان به صدا درآورده است. به‌خصوص اینکه اظهارات وزیر کشور منابع مالی تهیه این بولتن‌ها را تا حدی روشن کرده است. اما برخلاف ادعای برخی نمایندگان، دولت از کنار بسیاری از دروغ‌های منتشر شده درباره خود می‌گذرد چنانچه بعد از عذرخواهی رسمی یک سایت خبری اصولگرا، دولت شکایت خود را درباره خبر دروغ «مهمانی همسر رئیس‌جمهور» پیگیری نکرد و آن سایت خبری سیاست سابق خود را بر همان منش گذشته ادامه داده است.

 

با این حال نامه‌ای که منتشر شده حتی اسامی امضا‌کنندگان را ندارد و معلوم نیست علت اینکه اسامی آنها ذکر نشده خواسته‌خود نمایندگان بوده و یا آنکه منتشرکننده خواسته‌اند اسم نمایندگان فاش نشود. اما آنچه مشخص است اینکه دولت اعتدال پرچمدار پذیرش نقد منصفانه است. اگرنقد، منصفانه باشد. بعید است دولت از منتقد منصف خود تجلیل نکند، مگر اینکه معنای نقد منصفانه را از روی نگرش خاص سیاسی تعریف کنیم. آنوقت آن نقد منصفانه، معنایش می‌شود؛ تخریب و سنگ‌اندازی. لذا ملاک و معیار مشخص است و افکار عمومی در این خصوص قضاوت نهایی را خواهند داشت.

 اخبار سیاسی  - آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------