آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

دو واکنش ديگر به حصر رسانه‌ای خاتمي



اخبار,اخبارسیاسی,حصر رسانه‌ای خاتمي

مجمع روحانیون مبارز نسبت به ممنوع التصویر و ممنوع الخبری شدن سید محمد خاتمی رییس جمهور اصلاحات ابراز تاسف کرد.

در گزارش این جلسه آمده است: دلسوزان انقلاب اسلامی و علاقمندان به مکتب امام خمینی و جمهوری اسلامی وظیفه دارند در برابر این بدعت های آشکار تذکرات لازم را بدهند. اگر چه تجربه و تاریخ نشان داده است که رفتارهای غیر منصفانه و ممانعت هایی ازقبیل ممنوع التصویر کردن افراد مقبول جامعه نتیجه ی معکوس دارد و به محبوبیت بیشتر آنان منجر مي‌شود. هم چنان که در مورد آقای خاتمی و بعضی دیگر از شخصیت‌های مورد احترام شاهد بوده ایم که علیرغم همه اتهامات و دروغ پراکنی‌ها و تضییقات، روز به روز محبوبیت شان در جامعه بیشتر شده و رفتاری مثل همین منع خبری نیز به ابراز علاقه ی بیشتر اقشار مختلف جامعه به ایشان منجر شده است.

همچنین در این جلسه گزارش جامعی از وضعیت حوزه ی علمیه ی نجف و نقطه نظرات مراجع عالیقدر آن حوزه مورد توجه قرار گرفت و مجمع ابراز امیدواری کرد که مردم عراق تحت قیادت مراجع عالیقدر و تلاش دولت و مردم عراق بتوانند بر گروه های تکفیری فایق آیند و پیروان همه ادیان و مذاهب بتوانند در کتار هم با آرامش و همزیستی مسالمت آمیز برای پیشرفت کشورشان توفیق یابند.

در این جلسه در غیاب رییس مجمع، گزارشی از مراسم تشییع و تدفین سرکار خانم فاطمه خلیلی در اردکان و یزد ارایه شد و مجمع روحانیون ضمن تسلیت مجدد به حجه الاسلام و المسلمین خاتمی و والده مکرمه و برادران و خواهران و فرزندان ایشان، از خداوند متعال تقاضای علو مقام برای وی و صبر و اجر برای بازماندگان طلب کرد.

در پایان جلسه مجمع روحانیون مبارز از خدمات مرحوم صادق طباطبایی تجلیل کرد و مصیبت در گذشت این نیروی خدمتگزار انقلاب و مردم را به خواهر گرامی و فاضلش، سرکار خانم طباطبایی وبرادران و فرزندان و همسر گرامی اش و به خصوص به بیت مکرم امام خمینی و حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی و اخوان مکرمشان تسلیت گفت و برایشان از خداوند طلب صبر و اجر کرد.

بیانیه “سازمان عدالت و آزادی” در اعتراض به حصر رسانه‌ای
سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی هم با صدور بیانیه ای در اعتراض به حصر رسانه ای سيدمحمد خاتمي اعلام کرد: چگونه می‌شود شخصیتی ملی و بین المللی را بدون ایراد اتهامِ مشخص و برگزاری دادگاه صالح، از بدیهی‌ترین حقوق اجتماعی‌اش محروم کرد و رسانه‌ها را از پرداختن به مواضع چهره‌ای که بخشی از تاریخ پر افتخار این ملک و ملت را ساخته و می‌سازد محروم نمود؟


در بخشي از این بیانیه آمده است: «سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی» ضمن ابراز تأسف عمیق از اعمال محدودیت......علیه «حضرت آقای خاتمی» ایشان را از سرمایه‌های گرانسنگ و بی‌بدیل نظام جمهوری اسلامی می‌داند که دوران ریاست جمهوری‌اش، درخشان‌ترین دوره‌ی تاریخ نظام به لحاظ توسعه‌ی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مخصوصاً پاک‌دستی مالی است.

«خاتمی» به تعبیر رهبری معظم در آخرین دیدار اعضای دولت اصلاحات با ایشان، تندیس «تدین و نجابت» است و از این‌رو عقلانیت و انصاف و دغدغه دین و ملک و ملت ایجاب می‌کند که به جای اعمال حصر و محدودیت علیه ایشان، از محبوبیت فوق العاده‌ی این شخصیت در میان مردم ایران و وجاهت بی نظیر این بزرگوار در میان ملتها و شخصیتهای جهانی، جهت حل معضلات کشور و تحکیم جایگاه نظام در عرصه‌های داخلی و خارجی حسن استفاده صورت پذیرد. قاطبه‌ی مردم ایران، هیچ نقطه ضعفی در کارنامه و شخصیت و مواضع «حضرت آقای خاتمی» سراغ ندارند و حصر رسانه‌ای ایشان جز اجحاف به ملت و نظام و رهبری و خدشه‌دار کردن انسجام و وفاق ملی، نتیجه‌ی دیگری در بر نخواهد داشت.

از یاد نبریم که جناح‌های سیاسی و آحاد ملت ایران در پی دعوت رهبری از تمام جریان‌های موافق و مخالف نظام برای مشارکت در انتخابات سال ۹۲ و تعبیر کلیدی «حق‌الناس» بودن آرای مردم از جانب ایشان، این پیام مهم را به حاکمیت کشور ارسال کردند که آماده‌ی گذر از شکاف‌ها و بحران‌ها و واگرایی‌های سال‌های پیش و آغاز دوره‌ای از اتحاد و اعتماد میان نظام سیاسی و ملت هستند.

 

تدبیر رهبری فضایی از امید و اعتماد را به جامعه تزریق کرد که نتیجه‌اش حضور گسترده و حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری گذشته و برآمدن دولتی توانمند، مدبر و متخصص از متن آن انتخابات بود. در ادامه بيانيه آمده است: اتفاقاً یکی از شخصیت‌هایی که نقشی تاثیرگذار و سرنوشت ساز در پدید آوردن این حماسه عظیم سیاسی ایفا کرد، «حضرت آقاي خاتمی» بود و رابطه‌ی توأم با احترام و رفاقت و همدلی میان ایشان و بزرگان نظام، همواره حلقه‌ی اتصال میلیون‌ها حامی گفتمان خاتمی با هسته‌ی مرکزی نظام بوده است.


 اخبار سیاسی  -  بهار نیوز 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------