آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

ناگفته‌های سفر تركيه در ساختمان ولنجك



اخبار,اخبارسیاسی,احمدی‌نژاد

آقاي اربكان در دولت ترکیه که حضور ندارد و هم‌سویی اهداف و ارزش‌های مشترک و ظرفيت‌هاي دكتر باعث شد آقاي اربكان از دكتر احمدي نژاد دعوت کند و اين دعوت برای ملت‌ها صورت گرفت.

اگر مردم احمدی‌نژاد را می‌خواهند به دلیل آرمان‌های دكتر است نه چهره ايشان در ساختمان ولنجك در مورد رابطه مردم و حكومت بحث مي‌كنيم در هنگام سخنراني احمدي‌نژاد مردم بورسا تكبير مي‌گفتند و تشويق مي كردند در استانبول مهمان موسسه اي بوديم كه متعلق به آقاي شهرستاني، نماينده آيت ا... سيستاني بود تاكنون كسي درخواستي براي حضور احمدي نژاد در سياست نداشته است احمدي نژاد اصلا در فاز انتخابات نيست در وسط جمعیت یکی با پرچم ارتش آزاد فرياد زد و علیه ایران و سوریه شعار داد كه جمعيت آن را از سالن بيرون كردند به اتهامات درصورت لزوم پاسخ مي دهيم.

به گزارش قانون، ساختمان ولنجك بنايي در شمال تهران و محل استقرار رئيس جمهور سابق است.آنقدر هم كه مي‌گويند،اين ساختمان مرموز نيست.با فردي در اين مكان قرار داريم كه اين روزها اورا نزديك ترين شخص به محمود احمدي نژاد بعد از جدايي مشايي، معرفي مي‌كنند.

سيدمجتبي ثمره هاشمي، مردي از ياران بهاري دولت گذشته كه در اين روزگار پايدارتر از همه كنار احمدي نژاد مانده است.او كه همسفر آن مرد در تركيه بود، بهترين گزينه براي شفاف سازي شايعات حول اين سفر به شمار مي‌آمد. شايعاتي كه مي گفتند، اين سفر براي بازگرداندن پول طلاهاي خارج شده از كشور در زمان رياست جمهوري احمدي نژاد و نيز تبليغات انتخاباتي است.آقاي مهندس ثمره مي گويد، همه جا از آنها استقبال مي شود ولي ما گفتيم، واقعيت، حقيقت ديگري را تبيين مي كندو حمله هايي كه درسخنراني‌ها به اظهارات احمدي نژاد شد،بيانگر ماجراست!

گفت‌و‌گوي «قانون» با اين مرد بهاري را براي روشن سازي يك سفر در زير مي خوانيد.
 
 ضرورت سفر احمدي نژاد به تركيه چه بود؟
 امسال چهارمین سال درگذشت آقاي اربکان، نخست وزیر اسبق ترکیه بود و فرزند ایشان آقاي فاتح اربکان که رئیس یک بنیاد خیریه در تركيه نيز است به نام خودشان یک دعوتنامه برای آقاي احمدی‌نژاد فرستاد و تلفنی هم با دکتر صحبت وآقاي احمدي نژاد  هم قبول کردند.

  دليل خاصي داشت كه اين دعوت را قبول كرديد؟
اولا نگاه آقاي اربکان جهانی بود و مسلمانان را دوست داشت وبايد دعوت اجابت مي‌شد و یکی از دلایل ديگر این بود که آقاي اربکان بعد دوره‌ای از لائیک‌ها برسر کار آمد و به مبانی دینی معتقد بود و در سخنرانی‌هایش مردم را به دین و جهاد دعوت می‌کرد و از همه مهم‌تر بر اساس همین مبانی به دنبال استقلال و مبارزه با آمریکا و صهیونیست‌ها بود ودر زمان نخست وزیری‌اش باعث تقویت روابط ایران و ترکیه شد. دليل دیگر همکاری‌های دو ملت ایران و ترکيه است. باید برای همگرایی بیشتر میان دو كشور در اين برهه از زمان كه گذشته از اختلافات تهران و آنكارا منافع مشترکي را دارند، سفر انجام مي‌شد.

  احمدي‌نژاد  را براي مراسم در بورسا دعوت كردند چرا به استانبول رفت؟
اول كه پرواز در استانبول مي‌نشست و بعد هم چند برنامه در اين شهر داشتیم. یکی حضور میان علما و طلاب در موسسه آل والبیت بود.اين موسسه متعلق به آقاي شهرستانی نماینده آیت‌ا... سیستانی است و ما نيز مهمان ایشان بودیم و بعد از آن هم آقاي احمدي‌نژاد با یکی از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه مصاحبه کردند و سپس ما به بورسا رفتیم.

  در بورسا چه گذشت؟
بعد از نماز جمعه  از منزل رهبركبير انقلاب دیدار کردیم كه در حال حاضر دست یک مهندس معمار است و آن را بازسازی کرده است. هنگامي‌كه به محله سكونت امام(س) وارد شديم مردم آن محله جمع شدند و به یاران وآقاي احمدی‌نژاد ابراز محبت داشتند و تسلیت می‌گفتند.

  تسليت براي چه؟ براي در گذشت والده احمدي نژاد؟
بله، همه افراد آنجا  اطلاع داشتند.در صورتي‌كه ما هيچ‌گونه اطلاع‌رساني نكرده بوديم و به نظرم  از رسانه‌ها مطلع شده بودند.اولين برنامه ما در بورسا حضور  در  مسجد جامع آن شهر و شركت در نماز جمعه بود.

  در نماز جمعه اهل تسنن شركت كرديد؟
بله. وقتی هم كه نماز تمام شد، نمازگزاران و مردم خیابان استقبال چشمگيری از دكتر احمدي‌نژاد كردند. با حضور ما جمعیت زیادی علیه آمریکا شعار مي‌دادندكه این نشان دهنده ظرفیت ضد صهیونیستی در ترکیه و همگرایی آن ملت با ایران است. در ادامه سفر به بورسا نيز ما بعد یک مصاحبه با شبکه تی‌آرتی تركيه داشتیم و در نهايت براي سخنراني كه در سالگرد آقاي اربكان برنامه‌ريزي شده بود، شركت كرديم.در اين مراسم آقای فاتح اربکان یک سخنرانی انقلابي كرد كه بیشتر آن مربوط به دفاع از ایران عليه صهيونيست ها و دخالت آمريكا در منطقه بود.

  اربكان علیه دولت مستقرهم حرفی زد؟
مستقیم نه، سياستمداران برداشت‌هاي خودشان را دارند. او بيشتر صهیونيست‌ها را محکوم و اختلافات منطقه‌ای را رد کرد. بعد از آقاي اربكان، دكتر احمدی‌نژاد به جايگاه رفت و با دعا برای امام زمان(عج) کار را شروع کرد و در سخنرانی پيشنهاد داد كه چطور می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

   چه پیشنهاد‌هایی داد؟
اگرخلاصه بخواهم بگويم ابتدا به نابسامانی‌های چهار صد سال اخیر نظیر برده داری و بی‌عدالتی‌ها، جنگ‌ها به خصوص جنگ اول و دوم جهانی، غارت منابع و ثروت ملت‌ها و نظامات ظالمانه حاکم برجهان اشاره کردندوگفتندبایدازاین‌ نوع معضلات عبورشود وچندنکته راپیشنهاد دادنداز جمله به تقویت خودباوری و شناخت قدرت ملت‌ها، گسترش آگاهی و شناخت نقشه‌های دشمنان، تلاش برای وحدت و همبستگی، بسط دوستی‌ها و از همه مهم‌تر به تلاش برای شکل دهی مدیریت مشترک جهانی اشاره کردند.

   استقبالی هم از این سخنان شد؟
این پیشنهادات برای حضار مهم بود و بار‌ها در ضمن سخنرانی تشویق می‌کردند قبل از سخنرانی صحنه‌هایی ازسخنرانی آقای احمدی‌نژاددرسازمان ملل که در مورد حقوق مردم فلسطین صحبت می‌کردند و می‌گفتند «در حالیکه اگر جنگ‌های اول و دوم در اروپا اتفاق افتاده است چرا سرزمین فلسطین باید اشغال شود» پخش شد حضار با دیدن این صحنه‌ها مرتب تشویق می‌کردند و تکبیرمی گفتند.

  با اين همه استقبال پس چه كسي سخنرانی را خراب کرد؟
كسي سخنراني را خراب نكرد. زمانی كه آقاي احمدي‌نژاد گفت این زمستان به پایان خواهد رسید و جهان رو به عدالت در پیش است و به نام مبارک حضرت مهدی(عج) اشاره کردند مردم شروع به ابراز احساسات و تکبیر گفتن كردند كه در وسط جمعیت یکی با پرچم ارتش آزاد فرياد زد و علیه ایران و سوریه شعار داد كه جمعيت آن را  از سالن بيرون كردند.

  اهل تسنن بورسا با شنيدن اين سخنان تكبير گفتند؟!
بله. نام حضرت مهدی به عنوان منجی عدالت و امید در عالم آن‌قدر طرفدار دارد و ما می‌بینیم که در شهر بورسا این طرفداری می‌شود.

  احتمال داشت آن فرد از طرف دولت آقاي اردوغان باشد؟
نه تصور نمي‌كنم زيرا سودی براي اردوغان نداشت و شعار‌هاي مردم عليه دولت نبود و فقط مي‌گفتند كه با تروریسم و حمایت از آن مخالف‌اند.


  اصلی‌ترین برنامه احمدی‌نژاد همین بود؟
بعد از بورسا به استانبول برگشتيم و در اين شهر برنامه‌های دیگری مانند حضور در برنامه سوال و جواب رسانه‌ای بود كه آقاي احمدی‌نژاد هم شرکت کرد و به سوال‌ها پاسخ داد.بعد از آن در جمع مسلمانان و در مراسم بزرگداشت ولادت حضرت زینب(س)شركت كرديم كه در آن مراسم هم يك فردي مراسم را به‌هم زد ودر ميان سخنراني آقاي احمدي نژاد به اعتراض فرياد زد.

  آثار سفر را چگونه مي‌بينيد؟
این سفر نشان داد که درمسیر آرمان‌های بلند، مرزهای نژادی ، قومی و مذهبی مانع از برادری نیست و همه زیر پرچم عدالت و آزادی می‌ایستند. مطلب بعدی اینکه عموم مردم به آینده امید دارند و همه به صحنه خواهند آمد و مردم نشان دادندكه تابوي صهيونيست‌هاشكسته است و اگر دولت‌ها هم بخواهند با آمريكا و اسرائيل رابطه داشته باشند ملت‌ها نمي‌خواهند.بايد اشاره شود كه جمهوری‌اسلامی ازظریفت بالایی برخوردار است و درگیری‌های جناحی نا متعارف آفتی برای انجام فعالیت‌ها و ماموریت‌های جهانی ايران است. احمدی‌نژاد یکی از ظرفیت‌ها در اختیار جمهوری‌اسلامی است و دكتر هرکجای دنیا برود از او استقبال مي‌شود.

  ولي خلاف گفته شما آن چيزي كه ما براي مثال در سازمان‌ملل مي‌بينيم نكته ديگري را مي‌رساند و از عدم استقبال از او خبر مي‌دهد!
منظور من مردم آزاده و آزاديخواه جهان هستند نه دولت‌هاي چند كشور.ما آمریکاي لاتين، آفريقا،آسيا و حتي  اروپا و آمريكا كه می‌رویم مردم از آقاي احمدي‌نژاد استقبال می‌کنند و نباید با بد اخلاقی سیاسی از اين مهم غافل شویم.

  البته به نظر شعارهايي كه او مي‌دهد سبب استقبال مردم مي‌شود ، نه خودشخص احمدي نژاد؟
بله مردم به‌دنبال حق و عدالت هستند. بیان انسان‌ها و خواست عمومی آنها مقابله با ظلم است و انسان‌ها توحید‌گرا هستند و به اين دليل از شعار‌هاي آقاي احمدي نژاد مردم استقبال می‌کنند.از سوي ديگر شجاعت ایشان موردتوجه است و همه جا از ایشان عکس می‌گرفتند و وقتي می‌گفتیم چرا!؟ می‌گفتند به دلیلی سخنرانی‌ها‌یشان در سازمان ملل و شجاعت‌های ایشان است. اگر مردم احمدی‌نژاد را می‌خواهند به دلیل آرمان‌های دكتر است نه چهره ايشان. ولی این آرمان‌ها باید در رفتار افراد هم باشد و آقاي احمدی‌نژاد هر چه می‌گوید در کردارش هم وجود دارد و این باعث استقبال از ايشان می‌شود. آقاي احمدی‌نژاد متعلق به نظام است و باید از آن حمایت کنیم و برای منافع حزبی شخصيت و جايگاه ايشان را مخدوش نکنیم. بله شاید شما نقد کنید ولی نباید تهمت و افترا در ميان باشد.

  احمدی‌نژاد خودش بسیاری از چهره‌های نظام را تخريب کرد، چرا الان به این نتیجه رسیدید؟
ايشان تهمت و افترا به كسي نزده‌اند. وقتی دولت جدیدی سر کار می‌آید بيانگر آن است كه مردم دولت تازه را می‌خواهند و براي همين به آن راي دادند و سر کار آوردند و سیاست‌های قبلی را دیگر قبول ندارند و موافق نیستند گرچه در این دوره اخیر کسی از آقاي احمدی‌نژاد كانديدا نبود و دولت يازدهم توانست راي مردم را براي خود كند.همه باید منصفانه نقد کنیم و منافع ملی را بر هر منفعتی ترجيح دهیم.

  دليل دعوت اربکان از احمدی نژاد چه بود؟ چرا فردي از دولت مستقر را دعوت نكرد؟
آقاي اربكان در دولت ترکیه که حضور ندارد و هم‌سویی اهداف و ارزش‌های مشترک و ظرفيت‌هاي دكتر باعث شد آقاي اربكان از دكتر احمدي نژاد دعوت کند و اين دعوت برای ملت‌ها صورت گرفت.

  در ديدار با عبدا... گل چه رخ داد؟
در اين ديدار دو رئيس جمهور اسبق با هم ديدار و گفت و گو كردند تا برای استفاده از ظرفیت‌ها و نزدیک شدن مردم و دولت‌ها بایکديگر هماهنگ شوندو جلوی پیشرفت دو كشور به دليل اختلافات جزئي گرفته نشود.

  در مصاحبه با خبرنگار بي‌.بی.‌سی چه گذشت؟
مصاحبه‌اي قرار نبود انجام شود خبرنگاربي.بي.سي گفت از واحد مرکزی خبر کسی براي پوشش اخبار سفر دكتر احمدي نژاد نیامده و من با شما مصاحبه می‌کنم و ما نيز فکر کردیم از واحد دیگری براي تهيه خبرآمده داست ولی وقتي دیدیم که از جای دیگري است،پاسخ او را نداديم و خبرنگار هم بعد به درستي در شبكه خودش درباره اين ماجرا توضيح داد.

  چرا پوشش اين خبر براي رسانه‌هاي ملي اهميت نداشت و به آن توجه نكردند؟
ما که به آنها اعلام نکردیم ولی آنها باید گروهی را می‌فرستادند و مردم را در جريان مي‌گذاشتند تا مردم براي اطلاع پيدا كردن از جزئيات اين سفر به رسانه‌های غیر مراجعه نكنند.


  از طرف آقاي اردوغان کسی برای استقبال نيامد؟
چون اين سفررسمی نبود کسی از طرف شخص اردوغان براي استقبال نيامد ولی  مقامات محلي آمدند واز طرف ديگر پليس تركيه براي حفاظت سنگ تمام گذاشت.

  برخي معتقدند اين سفرها بيشتر جنبه انتخاباتي و بازگشت به عرصه سياست دارد،آيا اين‌گونه است؟
کم لطفی می‌کنند و همه چیز را از عینک سیاسی می‌بیند.براي مثال در مسئله درگذشت والده محترم آقاي دكتر، ايشان به  همه گفتند مبادا این جلسات سیاسی شود و حتي جلوي شعار‌هايي كه در برخي از مراسم داده مي‌شد را به شخصه مي‌گرفتند ولي وقتي ديگر مردم از ايشان استقبال مي‌كنند كه مقصر ما و آقاي احمدي‌نژاد نيستيم.

  جلسات ياران احمدي نژاد در اين ساختمان(ولنجك) برگزار مي‌شود؟ساختار اینجا چگونه است؟ 
بله، جلسات اينجا برگزار مي‌شود وفقط اعضاي دولت قبل حضور ندارند بلكه جلسه‌های علمی با علما، روحانیون و دانشگاهیان برگزار مي‌شود  و در مورد مباحث انقلاب و مبانی ارزشی بحث می‌شود و مسائل سياسي به ندرت مطرح مي‌شود.

  تصميم گيري‌هاي سياسي چطور؟
 سیاسی کاری نداریم و تنها روي مباني انقلاب كار مي‌كنيم .برای مثال روی رابطه مردم و حکومت بحث می‌شود که ما به عنوان یک حکومت اسلامی چه بايد بكنيم ودر يك كشور اسلامي‌مردم چه حقوقی دارند.

  به نظر مي‌رسد احمدي نژاد قصد بازگشت به سياست از طريق انتخابات سال آينده را دارد، درست است؟
خیر ایشان اصلا در فاز انتخابات نیست و به عرصه ورود هم نمي‌كند.ایشان می‌گویند باید مبانی انقلاب زنده بماند و طرح و حفظ شود.

  اهالي سياست چطور؟ براي بازگشت به قدرت سراغ او نيامدند؟
خير بحثی تا كنون نشده است و تنها اظهار نظر‌هایی مي‌شود و در آن به نظر مي‌رسد برخی مواضع‌شان تند شده است و موازین را از دست داده است و تهمت می‌زنند و برخی هم كه مواضع تندي داشتند،حال متعادل‌تر شدند. فضای سیاسی کشور متغیر است و باید صبر و سعی کنیم مبانی انقلاب فراموش نشود و این درگیری‌ها نشانه این است که برخی فراموش کردند برای چه  انقلاب کردند.

  اگر تهمت مي‌زنند چرا احمدی‌نژاد در برابر آنها موضعی نمی‌گیرد؟
 حجم توهين‌ها و اتهام‌ها آنقدر زياداست كه اگر بخواهيم وارد آن شویم و پاسخ دهيم از اهداف اصلي دور مي‌شويم و این اتهامات کف‌هاي بر آب است كه خواهد رفت.البته به برخي از اتهامات در صورت لزوم پاسخ مي‌دهيم.

 اخبار سیاسی  -  قانون

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------