آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

چرا هاشمی «اعتقادش» را ارزشمندتر از «اعتبارش» می داند؟



اخبار,اخبارسیاسی,هاشمی رفسنجانی

آیت الله هاشمی روز گذشته وقتی در نخستین ساعات صبح روز گذشته، مشاهده کرد در میان کاندیداها ، ممکن است افرادی حضور داشته باشند که چندان سنخیتی با «شرایط این جایگاه» نداشته باشند، اعلام کاندیداتوری کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی روز گذشته در انتخابات هیات رییسه خبرگان اعلام کاندیداتوری کرد ، اما در میان بهت و شگفتی رسانه ها، نتوانست به ریاست مجلس خبرگان دست یابد.

به گزارش «تیک» ؛ هاشمی پیشتر گفته بود که  «اگر برخی افراد بیایند ، کاندیدا خواهد شد»

او الیته در این مورد ، تعبیری به کار برد که باعث رنجش و تکدر برخی افراد شد ، اما آیت الله حائری شیرازی شخصیت مبارز و باسابقه ی انقلاب در پاسخ به این انتقادات توضیح داد که «آقای علم الهدی باید بدانند که این واژه (که وسط آیت الله هاشمی به کار رفته) برای خبرگان به معنایعام کلمه نیست. ممکن است فرد بسیار صالح باشد ولیکن صالح بودن برای ریاست خبرگان باید کسی هم وزن اقای مهدوی باشد؛ نباید سخنان یکدیگر را به گونه‌ای معنا کرد که اعتراض بر آن وارد شود»

آیت الله هاشمی روز گذشته وقتی در نخستین ساعات صبح روز گذشته، مشاهده کرد در میان کاندیداها ، ممکن است افرادی حضور داشته باشند که چندان سنخیتی با «شرایط این جایگاه» نداشته باشند، اعلام کاندیداتوری کرد.

به جز او ، آیت الله هاشمی شاهرودی، آیت الله یزدی و آیت الله مومن نیز کاندیدا شدند که تنها شاهرودی به دلیل آنچه «تعدد کاندیداها» خواند ، کناره گیری کرد. برخی نیز در این میانه به «شاهرودی» خرده گرفتند که او به «احترام آیت الله هاشمی» ، از صحنه کناره رفته است...

انتخابات برگزار شد و به به ترتیب، نتایج چنین بود:

اول: آیت الله یزدی با 35 رای
دوم: آیت الله هاشمی با 24 رای
سوم: آیت الله مومن با 13 رای

...و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

طبعاً دوستداران آیت الله ، دوست داشتند و توقع داشتند که او ، در چنین وضعیتی برای «فرار از شکست» از شرکت در دور دوم انتخابات کناره گیرد ، چرا که «شکست» را برای «اعتبار» او مضر دانسته و می دانستند که «شان آیت الله، اجل از ادامه ی رقابت» است.

هاشمی خود بیش از بقیه بر چنین مسئله ای اشراف داشت که احتمال پیروزی وی در دور دوم ، اندک است ، اما او پاپس نکشید. چرا که او برای «اعتقاد» خود ، بیش از «اعتبارش» ارزش قائل بود.


 اخبار سیاسی  -  تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------