آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

بيش از ١٠ نفر درباره حادثه شيراز به دادستاني معرفي شده‌اند



اخبار,اخبارسیاسی,حمله به  مطهری

ذوالفقاري در اين گفت‌وگوي کوتاه از شناسايي بيش از ١٠ نفر در جريان اين حادثه و معرفي آنها به دادستاني براي تحت‌تعقيب قرارگرفتن سخن گفت.

حسين ذوالفقاري معاون امنيتي و انتظامي وزير کشور که براي بررسي حوادث شيراز به اين شهر سفر کرده بود، شب گذشته و هنگام بازگشت به تهران، در فرودگاه شيراز به سوالات خبرنگار «شرق» درباره نتايج بررسي‌هاي هيات اعزامي به شيراز پاسخ داد. ذوالفقاري در اين گفت‌وگوي کوتاه از شناسايي بيش از ١٠ نفر در جريان اين حادثه و معرفي آنها به دادستاني براي تحت‌تعقيب قرارگرفتن سخن گفت.


 در سفر به شيراز به چه نتايجي درباره حوادث شيراز رسيديد و عوامل حادثه در نهايت شناسايي و دستگير شدند يا خير؟
در پي دستوری که رياست محترم جمهور و آقاي رحماني‌فضلي رييس شوراي‌امنيت کشور صادر کردند مقرر شد هياتي از مرکز، اتفاقاتي که در شيراز افتاد را بررسي کند. ما هياتي را در روزهاي اول به استان فارس اعزام کرديم و بررسي‌هاي ميداني شروع شد. در دو روز گذشته اين بررسي‌ها در حوزه‌هاي مختلف انجام شده و تمام مراحل کار مورد بررسي قرار گرفته است. ما کار را به سه بخش تقسيم کرده‌ايم.

 

بخش اول قبل از واقعه است، بخش دوم اتفاقات حين واقعه و بخش سوم مربوط به اتفاقات بعد از واقعه است که اين بررسي‌ها در حوزه‌هاي مختلف صورت گرفته است. نشست‌هايي هم با برخي مقامات مسوول ازجمله نماينده محترم ولي‌فقيه در استان داشته‌ايم. نظرات و مواضع آنها را جويا شديم و خوشبختانه شاهد نظرات و مواضع خوبي در بين مسوولان استان بوديم. يک جلسه جمع‌بندي هم در خود هيات داشتيم که به بررسي کل اسناد و مدارکي که از آغاز کار تاکنون به دست آمده اختصاص داشت. در جلسه شوراي تامين استان هم شرکت کرديم؛ گزارش مسوولان مربوطه در شوراي تامين استان هم استماع شد.


 نتيجه اين جلسات چه بود؟ آيا به عاملان حادثه دسترسي پيدا کرده‌ايد؟
سوالات و موضوعات و ابهاماتي که وجود داشت مطرح شد و تا اين لحظه ما يک جمع‌بندي اوليه داشتيم و مقرر شد که دستگاه‌هاي اطلاعاتي، يعني هم اداره کل اطلاعات و هم اطلاعات نيروي انتظامي و هم اطلاعات سپاه، مجموع مستندات و اطلاعات جمع‌آوري‌شده را با نظارت دادستان، ترکيب و تلفيق کنند. از مجموع اطلاعات و مدارکي که به دست آمده تا اين لحظه ما بيش از ١٠ نفر را شناسايي کرده‌ايم که اين شناسايي مبتني بر اسناد و مدارک، از جمله فيلم و عکس‌هاي موجود است. مقرر شده که از اين طريق دادستان محترم و زيرنظر ايشان، افرادي که دلايل و مدارک و مستندات لازم درباره‌شان جمع‌آوري شده تحت‌تعقيب قانوني قرار بگيرند.


 به جز عوامل ايجاد حادثه، وارد حوزه بررسي تخلفات احتمالي مسوولان هم شده‌ايد؟
موضوع ديگري که در اين جلسه بحث شد اين بود که ابعاد مختلف قضيه مورد توجه قرار دارد. چه در حوزه‌هاي اداري و چه در حوزه‌هاي مختلفي که در اين زمينه وظايف و تکاليفي داشته‌اند و چه درمورد تصميماتي که از قبل در استان گرفته شده بود. همه اين ابعاد مورد بررسي قرار مي‌گيرد و تاکيد شد که در چارچوب قانون با هرکسي که کوتاهي يا تخلف و قانون‌شکني داشته سريعا برخورد شود.


 در اين مورد با مانعي مواجه نيستيد؟
از نظر هماهنگي وضعيت خوبي داريم؛ مخصوصا شوراي تامين استان و استاندار محترم استان فارس به‌عنوان رييس شوراي تامين استان با تاکيد وزير محترم کشور مسوول پيگيري اجراي مقررات درمورد کليه افراد با هماهنگي و همکاري دستگاه‌هاي اطلاعاتي، نظامي و انتظامي و همچنين دستگاه قضايي هستند. ما اميدواريم به‌زودي بتوانيم يک جمع‌بندي کامل از قضايا را تهيه و براي مقام‌هاي مسوول ارايه کنيم. به‌هرحال گزارش ما قطعا ابعاد مختلفي دارد و ان‌شاءالله پس از آنکه به رويت رييس محترم شوراي امنيت کشور رسيد، براي مسوولان کشور ارسال و به همراه آن پيشنهاداتي هم ارايه خواهد شد. 


 اخبار سیاسی  - شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------