آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

دلواپسان پلاکاردی در بهارستان



اخبار,اخبارسیاسی,حمید رسایی

 بهارستان اولین روز کاری خود را در سال 94 آغاز کرد. حال و هوای نوروز کاملا در فضای صحن موج می‌زد؛ از احوالپرسی‌ها و تبریکات نوروزی گرفته تا تعریف از آنچه انجام داده‌اند و به قول روزهای دوران مدرسه ذکر چگونه گذراندن تعطیلات خود؛ اما فارغ از فضای نوروزی، آنچه در اولین جلسه 94 مجلس در جریان بود بیشتر با طعم هسته‌ای بود و هرکسی از ظن خود سخنی درمورد وقایع لوزان و بیانیه مطبوعاتی بیان می‌کرد. برخی انتقاداتی داشتند و برخی دیگر آن را رضایت‌بخش می‌دانستند و البته دلواپسان نیز همچنان دلواپس بودند.

«دولت خودش به خودش تبریک می‌گوید.» این سخن حمید رسایی است؛ نماینده‌ای که همیشه در صف مخالفان دولت قرار دارد موضعش خیلی مشخص نیست چراکه وقتی جلسه مذاکره به تاریخی دیگر موکول می‌شود فریاد برمی‌آورد که دولت چه کار می‌کند، تا کی مذاکره برای مذاکره؟! و وقتی به یک تفاهم بین‌المللی دست پیدا می‌کند که همه آن را تائید می‌کنند این طیف نیز یکصدا مخالفت می‌کنند و نه اینکه انتقاد نمایند بلکه همه اساس را به زیر سوال می‌برند.

 

رسایی در تذکر شفاهی روز گذشته خود در مجلس گفت: به موجب اصل 153 قانون اساسی هرگونه قرارداد که موجب سلطه بیگانه بر منابع طبیعی، اقتصادی، فرهنگ، ارتش و دیگر شئون کشور شود ممنوع است و حتی مجلس چنین حقی را ندارد. متاسفانه در روزهای اخیر بعد از توافقنامه ژنو، توافقنامه‌ای در سوئیس به عقد و امضا رسیده و مورد موافقت قرار گرفته که این توافقنامه عبور از خطوط قرمز است. رهبر انقلاب صراحتا اعلام کردند که توافقنامه نباید کلی یا جزئی در دو مرحله باشد و هرچه می‌شود در یک مرحله انجام گیرد که یک ماه از این حرف نگذشته اما توافق اخیر روی کلیات است و جزئیات باز مبهم گذاشته شده است.

 

هنوز امضای توافقنامه خشک و قرائت آقای ظریف تمام نشده بود که آمریکایی‌ها نقض کردند و گفتند ما برداشت دیگری داریم. این نماینده مجلس یادآور شد: آقای ظریف دیشب در تلویزیون می‌گویند هنوز چیزی توافق نشده و چیزی الزام‌آور نیست. خب برادر من این جشن و سرورتان برای چیست؟ چرا ملت را سر کار می‌گذارید؟ اگر هیچ‌چیز الزام‌آور نیست پس چه پیروزی به دست آمده است؟ وی ابراز عقیده کرد: دولت خودش به خودش تبریک می‌گوید. آقای ظریف به آقای روحانی تبریک می‌گوید و آقای روحانی به آقای ظریف تبریک می‌گوید. پس اگر این پیروزی بزرگی است چرا مسئولین دیگر چیزی نمی‌گویند؟ درحالی که رسایی نطق سراسر انتقاد خود را روانه پاستور می‌کرد نمایندگان با «دو، دو» گفتن به او نشان دادند که دیگر خریدار این سخنان نیستند.


 رسایی نمی‌داند؟!
اما سوال اینجاست چرا نماینده‌ای که مواضع انتقادی‌اش از دولت کاملا آشکار است میان تفاهم و توافق تفاوتی قائل نمی‌شود؟ در واقع حمید رسایی لازم است توجه کند آنچه در لوزان به دست آمد یک تفاهم بین‌المللی است و تا رسیدن به توافق یک نگارش فاصله است و همه بر این واقف هستند که تفاهم مهم‌ترین گام و توافق مهم‌ترین تعهد است. نکته دیگر اینکه گویا حمید رسایی تنها سخنان خود یا همکیشانش را گوش می‌دهد درحالی که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سرلشگر فیروزآبادی، ائمه‌جمعه، رئیس دیوان عدالت اداری، علی لاریجانی و ... همه حصول تفاهم هسته‌ای را تبریک گفتند حال باید پرسید اگر اینها تبریک نیست پس چیست؟!


 بیانیه‌های پلاکاردی
مهدی کوچک‌زاده نیز که جزو دلواپسان است روز گذشته در راستای دفاع از سخنان رسایی روی پلاکاردی نوشته بود: «هرگونه قراردادی که موجب سلطه بیگانه بر منابع طبیعی،‌ اقتصادی و فرهنگی و ارتش و دیگر شئون کشور گردد ممنوع است: اصل 153 قانون اساسی.» «آرمان» به سراغ این نماینده دلواپس رفت تا از دلیل در دست گرفتن پلاکارد بپرسد اما او حاضر به پاسخگویی نشد و ترجیح داد تنها با رسانه‌های همسوی خود سخن بگوید همانند کریمی‌قدوسی که او نیز از پاسخ گفتن به «آرمان» سر باز زد.


 تشدیدکنندگان تحریم محاکمه شوند
اما قاطبه نمایندگان حامی تفاهم و مذاکراتی بودند که در طول یک سال و نیم گذشته با جدیت دنبال شد. جواد هروی، نماینده قائنات و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات از جمله نمایندگانی بود که در نطق میان‌دستور خود به این مساله پرداخت و ضمن قدردانی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بیان کرد: پایان این مذاکرات، پایان عصر تنش‌زایی و آغاز دوران تنش‌زدایی برای ایران و منطقه خاورمیانه در فضای بین‌المللی خواهد بود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه حضور دو وزیر خارجه فعلی و قبلی در تیم مذاکره‌کننده به معنای همدلی و همزبانی است و جای تحسین دارد، یادآور شد: لازم است اتمام حجت شود کسانی که دیروز در تشدید تحریم‌ها علیه ایران نقش جدی داشته‌اند و افرادی که امروز در تبیین توافق به ضرر ملت ایران نقش ایفا می‌کنند، باید محاکمه شوند تا درس عبرتی شود که به خاطر عقاید شخصی نمی‌توان با سرنوشت یک ملت به سهو یا عمد بازی کرد.

 

هروی با بیان اینکه توافق نهایی باید در بردارنده لغو کامل تحریم‌ها و برطرف شدن تهدیدها علیه ایران باشد، خطاب به باراک اوباما گفت: آقای اوباما بیایید نشان دهید صداقت در عرصه بین‌الملل هنوز شأن و بها دارد و برای شنیدن آن، گوش‌های شنوای بسیار است؛ هر چند، شما در کتاب «جسارت و امید» خود در سال 2007 اذعان و پیش‌بینی کرده بودید در تالار سنای آمریکا گوش شنوایی نیست. نماینده قائنات ادامه داد: حال که دنیا به حقانیت تحقیقات صلح‌آمیز ما صحه نهاده است باید محققان و دانشمندان ایرانی به پا خیزند زیرا زمان تلاش و خلاقیت است و ما می‌خواهیم اثبات کنیم نه‌تنها هیچ شباهتی با کره شمالی نداریم بلکه می‌خواهیم آغازگر عصر طلایی دیگری در تولید علم جهانی باشیم.


  اخبار سیاسی  - آرمان  
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------