آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

درخواست عارف از روحانی درباره حصر



اخبار,اخبار سیاسی,محمدرضا عارف

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نقش دولت را در کم کردن برخی محدودیت‌های رسانه‌ای در مورد برخی اخبار موثر دانست.

محمدرضا عارف با تاکید براین‌که «در حال حاضر ارتباط با مردم فقط از طریق رسانه‌های مکتوب صورت نمی‌گیرد» خاطرنشان کرد: مردم از طریق فضای مجازی و شبکه‌های مختلف در جریان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات قرار می‌گیرند. وی اظهار کرد: باید سعی کنیم گفتمان خود را به گفتمان مردم نزدیک کنیم. وی همچنین یادآور شد: دولت باید تلاش کند که شعارهایی که آقای روحانی در جریان رقابت‌های انتخاباتی مطرح کردند را با فراهم کردن زمینه‌های لازم عملیاتی کند. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: آزادی که آقای روحانی وعده دادند و در قانون اساسی نیز به آن تاکید ویژه شده است باید برای همه آحاد مردم اجرایی شود.

درخواست عارف از روحانی درباره مساله حصر
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با تاکید بر اینکه امکان ندارد بتوان صدایی را خاموش کرد، گفت: انتظار از رئیس جمهوری محترم نسبت به حل مسئله حصر که مطالبه بخشی از جامعه بخصوص جوانان است این است که جدیت بیشتری به خرج دهد.

محمدرضا عارف در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی، با بیان اینکه نباید ارزش‌ها را فدای امیال حزبی کنیم، گفت: در حوزه نرم افزاری توسعه و پیشرفت کشور مسئله اول نیروی انسانی است و جوانان دانشجوی آگاه، دغدغه‌مند و دارای درک و شعور سیاسی بالا نقطه عطف در این موضوع هستند. مهمترین کانون تفکر و تربیت نیروی انسانی دانشگاه است و برای رسیدن به این مهم نیاز به دانشگاه چند بعدی داریم و دانشگاه‌های تک بعدی ما را به مقصود نمی‌رساند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید به دانشجو اجازه فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی در چارچوب ضوابط داده شود، تصریح کرد: البته توصیه‌ای به دانشجویان به عنوان یک معلم دارم و آن این است که اجازه ندهید از بیرون دانشگاه کسی چیزی به شما دیکته کند به ویژه مراقب باشید که وام‌دار جرایانات سیاسی نشوید چرا که این امر آفت جنبش دانشجویی است.

عارف ادامه داد: آنچه امروز برای جنبش دانشجویی باید حائز اهمیت باشد این است که برای سرمایه عظیم دانشگاهی برنامه‌ریزی و مدیریت کند چرا که متأسفانه اکنون برای این سرمایه ارزشمند برنامه‌ریزی و مدیریت صورت نگرفته است. اولین جنبش دانشجویی در کشور را دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1322 ایجاد کردند که تشکلی اسلامی بود و امروز نیز روندی که جنبش دانشجویی طی کرده است باید احیاء شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری، اظهار کرد: شما دانشجویان باید تلاش خود را برای مشارکت حداکثری مردم انجام دهید چرا که مشارکت مردم پشتوانه انقلاب اسلامی است و ما بر این باوریم سرمایه‌ای که در خرداد 92 با حضور مردم به دست آمد موجب شد که کشورهای غربی وارد مذاکره با کشور ما شوند.

وی افزود: جامعه 5 میلیونی دانشگاهیان باید این موضوع را برای مردم تبین کند که شرکت در انتخابات هم دارای حق و هم تکلیف و مسئولیت در برابر آینده کشور است. عارف با بیان اینکه بسیار ستودنی است که 4 تشکل دانشجویی در کنار هم چنین جلسه‌ای را تشکیل دادند، خاطرنشان کرد: باید تلاش و تمرین کنیم که علی‌رغم اختلاف نظرها و سلیقه‌ها با سعه صدر در کنار هم به گفت‌و گو بنشینیم و یکدیگر را نقد کنیم.

  اخبار سیاسی  -  ایسنا
 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------